User Käyttäjä Salasana  

torstai 14.8.2025 / 07:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotus apua!!kiitos kaikille vastanneille!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kellotus apua!!kiitos kaikille vastanneille!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jesa
Suspended permanently
_
5. joulukuuta 2008 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä joo asiaan. Prossuna on AMD Athlon 4200+ Emo Asrock AliveSATA2-GLAN näyttis Ati radeon x1950 ja muistit 1x2GB kingston 800Mhz ja 2x1GB kingston 800Mhz. Tarkoituksena olisi saada mahdollisimman tehokkaaksi kun vielä ei uusia osia kerkiä ostelemaan. Itse en kellotuksessa mikään pro ole joten hyviä neuvoja tulemaan kiitos! Kysykää kaikkea mitä tarvitsette..(neuvomiseen) :)
Member

32 tuotearviota
_
6. joulukuuta 2008 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kokeile atitools nimistä ohjelmaa.

ja biossista voi säätää prossua. (yleensä)

Sen verran itse olen kellottamisesta ymmärtänyt ettei sillä saa oikeasti huomattavia tehoja irti (max. 10% enemmän ja sitä ei pelatessa edes huomaa), koneen vaan paskaks.
Junior Member
_
6. joulukuuta 2008 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rodom:

Sen verran itse olen kellottamisesta ymmärtänyt ettei sillä saa oikeasti huomattavia tehoja irti (max. 10% enemmän ja sitä ei pelatessa edes huomaa), koneen vaan paskaks.
Ei pidä paikkaansa. Pelkästään näyttiksen kellottamisella voi saada noin 10% paremman FPS:sän peleissä, puhumattakaan prossun kellottamisesta. Esim omalla prossullani vakiokellot 2,4 Ghz ja kellotettu 3,5 GHz. Noilla kellotaajuuksilla on aikamoinen ero, joten kyllä siitä kellottamisesta voi hyötyä saada paljonkin.

Mutta nyt asiaan... Aloittaja voi kokeilla näyttiksen kellotusta esim rivatunerilla ja prossun kellotukseen löydät täältä helposti ohjeita, joten en jaksa sitä alkaa taas alusta asti selittämään. Täytyy tosin todeta, että tuosta prossusta tuskin saa paljoa tehoja irti edes kellottamalla.

Asus Rampage Formula | Q6600 (G0) @ 3,6 GHz (jäähtyy vedellä) | Leadtek 8800GT 512MB | Corsair 4GB DDR2 | Lian Li PC-A71 B |
jesa
Suspended permanently
_
6. joulukuuta 2008 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps. Päätinkin juuri ostaa Asus p5q proon , Intel Core 2 Duo e8500 plus prossua viilentämäänNoctua NH-U12Pn.. Ja sitten pitääkin ruveta vähän lueskeleen ja kellottelee.. : ) tietääkseni noilla osilla mitkä minulle on tulossa jotkut ovat sen reilu 4ghz repineet prossusta??
Senior Member

38 tuotearviota
_
6. joulukuuta 2008 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän se 4Ghz noilla voi saada.
Nervation
Junior Member
_
7. joulukuuta 2008 @ 01:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Überkellottamiseen suosittelisin vesijäähdytyksen hankkimista, noin niinkun jos lähdetään 4Ghz taajuuksille kiipeämään, mutta tuskin threadin aloittaja kuitenkaan tätä ajoi takaa.

Täältä palstoilta vaan kaivelemaan, löytyy pilkuntarkkoja ohjeita niin prossun kun näyttiksenkin kellotteluun. Nykyään kellottamalla on aika vaikeaa saada osia tohjoksi, ylikuumenemissuojat ennemmin sammuttaa koneen kun antaa virran tuhota prossua tai muita osia. Kellottaminen kannattaa aina. ;)

Ja viimeisimpänä, juuri tänään sain oman NH-U12P:n kiinni Intelin prossuun ja aijai kun käy ihanan viileänä ja hiljaa hyrrää kun mikä. =)

E6750 + Noctua NP-U12 = 3,5GHZ, ASUS P5KR, XFX 260 GTX Black Edition
4gb RAM, WD Raptor X 150gb, 2x Samsung T166 1TB
Akasa Fan Control Pro, Antec P182 + 550W NeoHE
Asko Cheri --> Samsung 40? LE-A656
Mainos
_
__

_
jesa
Suspended permanently
_
7. joulukuuta 2008 @ 01:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu ei ole Uberkellotukseen minulla tarkoitustakaan. ;) Se on hyvä että viileänä on ja pysyy, Maanantaina tilaukseen uudet osat.!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellotus apua!!kiitos kaikille vastanneille!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy