User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 21:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > pakettikone helevetti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pakettikone helevetti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
sic_
Newbie
_
6. joulukuuta 2008 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nyt kiitän jo etukäteen sitä loistavaa ihmistä, joka auttaa minua selkeällä Suomen kielellä, niin että tallainen tavantallaajakin ymmärtäisi hiukan. Kyseessä on Acer aspire t135 pakettikone, johon ei tietenkään kuulunut erillistä windowsin uudelleen asennus cd:tä. Siis mitä voimme olettaa? Tietenkin ei voi ottaa huomioon koneen huutaessa "KOPIO TÄmä ERILLISELLE CD:LLE" tietenkään koneella ei ole virusturvaa. JA nyt itse ongelmaan. Mistä saa acer t135:n windows xp sp.2:n asennuscd:n jolla siis voisin bootata tuon koneen, asentaa windowsin ja saada sen ehkä toimimaan?
nikozjr
Suspended due to non-functional email address
_
6. joulukuuta 2008 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm.. siis mikä siinä koneessa on vikana kerta pitää uudelleen asentaa?
viiruksetko teki tuhoa?
Noh kumminkin.
kun käynnistät konetta niin olisiko siinä jossain vaiheessa joku "f10" näppäintä painamalla voi käynnistää windos uudelleen asennuksen. kerta näissä pakettikoneissa on tehty osio jolle tuo "käyttöjärjestelmä" on laitettu niin sen sitten sai just käynnistettyä tuolla f10 näppäimellä.

en sitten tiedä päteekö sama acerin koneissa.
itse sain tehtyä noi Hp:ssä oli samanlainen tapaus.

Sonata III /prossu: Intel core 2 duo e8400 @4GHZ (tavoite rikki 4Ghz) Xigmatek HDT-S1283 jäähdyttää/näytönohjain: Club 3D Radeon HD 4870 512 Mt Overcloked edition/emolevy: ASUS P5kc/kovalevy: samsung F1 640GB/RAM: 4 Gt, 800 MHz DDR2/Vista ultimate 64bit
sic_
Newbie
_
6. joulukuuta 2008 @ 22:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en tiedä mikä koneessa on. SE vaan ei yksinkertaisesti käynnisty tervetuloa- kohtaa pidemmälle. Vikasietotilassa toimii jos toimii.. No eipähän oo minun kone. Omassa kävi lähes sama ongelma mut windowsin uudelleen asennus toimi omalla kohdallani., btw joku f10 ei muuten toiminu ;P.
sic_
Newbie
_
6. joulukuuta 2008 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Listaan nyt selkeästi ongelmani:

kone on acer aspire t135 käyttöjärjestelmätään windows xp sp.2
ostettu pakettikoneena, ei minkäänlaisia cd:tä mukana.

1. Koneen ongelmat ilmenevät seuraavasti
-Ei käynnisty tervetuloa- kohtaa pidemmälle, jos toimii, niin jumasee viimeistään työpöydän latauskohdassa

-Ei käynnisty myöskään kunnolla vikasietotilassa, jos käynnistyy, niin ei pysty tekemään mitään, muuten jumittuu.

Eli mitä minä voisinkaan tehdä, en ole varma onko kyse viruksen aiheuttamasta ongelmasta, väärästä sammutuksesta vai mistä (kone ei minun, omistaja ei myöskään tiedä) Eli mitä minun kannattaisi tehdä, vai onko mitään enään tehtävissä, riittääkö windowsin uudelleen asentaminen ja jos näin on niin miten tämä onnistuu ilman asennuscd:tä, vai heitänkö tuon koneen ikkunasta.
Junior Member
_
7. joulukuuta 2008 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone saattaa myös olla täynnä pölyä ja kuumentua joka taas johtaa koneen jumiutumiseen/kaatumiseen. Suosittelen avaamaan kotelon ja puhdistamaan, erityisesti prosessorin siili/tuuletin.
Mainos
_
__

_
jape_82
Suspended due to non-functional email address
_
27. joulukuuta 2008 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla oli sama vika ylätys yllätys samassa acein pakettikoneessa mutta asia ratkesi kun sain kaverilta alkuperäisen windows xp asennuslevyn jonka löin koneeseen käynnistyksen yhteydessä. tämän jälkeen kone oli kuin uusi :D
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > pakettikone helevetti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy