User Käyttäjä Salasana  

lauantai 15.11.2025 / 14:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ongelmat esiasennetussa vistassa, piraattiko seuraavaksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmat esiasennetussa Vistassa, piraattiko seuraavaksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
__QQ__
Newbie
_
7. joulukuuta 2008 @ 02:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli, minulla on halvahko valmis kone. Siihen tuli mukaan (yllätys) esiasennettu Vista ilman CDitä. Nyt pitäisi kumminkin formatoida levy, ja haluaisin jotenkin välttää Packard Bellin valmis asennetut ohjelmat (jotka tietenkin saan mukana jos käytän tekemääni recovery DVDtä). Jotkut näistä ohjelmista oli erittäin ärsyttäviä poistaa , ja paria en saanut kokonaan pois ollenkaan. En haluaisi kumminkaan ostaa +100e käyttistä tämän takia.

Minulla on aito Product Key joten se ei ole ongelma, en vain tiedä mistä saisin vistan asennus levyn. Kavereillani ei ainakaan ole, eli nyt haluaisin tietää mitä kaikkia ongelmia minulle voisi tulla jos lataisin piraatti Vistan (muttei valmiiksi crakätyn) ja pistäisin aiton product keyn siihen. Onko mahdollista että minun avain ei jostain syystä enää toimisi piraattiversiossa, tai että windows tunnistaisi että olen suomesta, eikä antaisi asentaa itseään (esim. jos lataan väärän kopion).

Mitään muuta jota minun pitäisi tietää valmiiksi ennen kuin lähden kokeilemaan, tai mitään muuta tapaa saada puhdas Vista ilman tietokone valmistajien turhuuksia?
Tai kenties jotain ohjelmaa joka poistaisi kaikki Packard Bell lisäohjelmat kokonaan?
Senior Member

3 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2008 @ 02:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa sisältää tuo recovery myös kaikki ajurit järjestelmälle, mutta jos ne ohjelmat on niin ärsyttäviä, niin sit..

Kyllä se product key käy, mutta se levy pitää olla oikea (home premium, etc..) versio.

Edit; ja suomenkielistä vistaa voi olla hankala löytää netistä

Power corrupts

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. joulukuuta 2008 @ 02:48

Member

9 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2008 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulen että ajallisesti ja hermojasi ajatellen helpoimmalla pääset asentamalla tekemältäsi recovery levyltä vistan uusiksi. :)
Varaamalla muutaman tunnin joidenkin ohjelmien asennukseen ja niiden ärsyttävien sovellusten poistoon.

Kun miettii sitä että jos ensin etsit vistan oikean version, lataat sen sitten poltat imagen ja formatoit levyt ja asennat sen.. ja sitten päälle ohjelmien uudelleen asennus. niin siinä melkovarmasti kuluisi aikaa todella paljon enemmän.

Noh tämä on vain minun mielipide asiaan.

Sinä teet päätöksen. :)
Senior Member

3 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2008 @ 11:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa somebodyy olikin oikeilla jäljillä, näiden pakettikoneiden mukana toimitettava käyttis, oli se sitten XP tahi Vista, sisältää aivan kaikki laitteiston ajurit. Myös sellaiset joita ei edes ole mahdollista saada valmistajan sivuilta ja joiden hakeminen jostain muualta netin syövereistä voi olla erittäin vaikeaa, ellei jopa joissain tapauksissa mahdotonta, sillä pakettikoneet saattavat sisältää melkoisen eksoottistakin rautaa.

Varmista ensin että kaikki ajurit löytyy ennen kuin vaihdat "puhtaaseen" käyttikseen!

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. joulukuuta 2008 @ 11:25

Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
8. joulukuuta 2008 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
79atanos mainiosti kertoi ongelman joka ajurien kanssa erittäin tod. näk. tulee.
Ja vahva veikkaus on että "perus" vista vaikka löytäisit saman kielisen, home, premium jne. täsmäten koneesi kanssa EI HUOLI PB:n product keytä. Sun pitäisi löytää jostain Packard Bell Vista cd, jolla se on alunperin koneeseen asennettu. Sisältäen option että Recovery CD:n käytäjä luo ja ehkä kovolla on piiloiteetu osio tuota palautusta varten.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ongelmat esiasennetussa vistassa, piraattiko seuraavaksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy