Mistähän johtuu, kun videotykki (Infocus 4805) näyttää screenillä PS2 peleissä pienempää kuvaa kuin digi-tv, dvd-soitin tai itse PS2 dvd-toistossa. Kuva muodostuu muuten peleissä hyvin, mutta pelin kuvan ulkopuolelle jää n. 10 % kuva-alan leveyiset/korkeuksiset mustat kehykset. Tykki piirtää tykin oman softan menut ja muut ilmoitukset myös tälle ulkopuoliselle alueelle, joten lähettääkö PS2 peleissä kuvan näiden mustien kehyksien kera ja tykki ei osaa sitten niistä päästä eroon? Ongelmaa ei tosin ollut aiemmin kun telkkaria käytin näyttönä pelatessa. Onglelma esiintyy sekä s-video- että komponenttivideokaapeleilla kytkettäessä.
Pleikkari lähettää PAL kuvaa, josta leikkaantuu pois 5% joka sivusta, että telkkarissa näkyisi koko kuva koko näkyvällä ruudulla. Digi-TV taas osaa leveentää kuvaa koko ruudulle. Tuo on kyllä kumma kun monet videotykit, mukaanluettuna minun, eivät osaa skaalata kuvaa.
Komponenttikaapelia, eli VGA-kaapelia(5xBNC tai RCA) et varmaan tarkoittanut kun sanoit, vaan komposiittia, yksi keltainen RCA?
Komponenttikaapeli toimii täydellä ruudulla vain niissä peleissä jotka tukee ns. "progressive scan"ia.
Ja jos haluat koko ruudulle kuvan, niin käytä joko videotykin zoomia, kallista VGA-boksia, pelaa vain VGA-tukevia pelejä, tai opi elektroniikkaa ja tee videonmuuntamiskytkentä pienistä mikropiireistä :)
The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves. Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. joulukuuta 2008 @ 21:53