Windows Vista (home premium) - ieee 1394 (firewire)
Törmäsin ongelmaan, josta onkin jo keskustelua monilla palstoilla. Eli, olen ostanut läppärin, jossa on windows vista käyttöjärjestelmä. Ongelmana on, että kun yritän kaapata videokameralta kuvaa editointiohjelmaan firewireä pitkin, niin videosta tulee koneelle talteen noin pari sekunttia minuutin aikana. Eli kuva pätkii kaapatessa ja talteen jää vain palasia sieltä täältä.
Toisilla keskustelupalstoilla ongelmana on ollut, että vista ei tunnista kameraa laisinkaan firewire portin kautta. Minullakaan ei kamera sinänsä tunnistu Canon MD205:ksi, mutta pääsen kuitenkin kaappaamaan, koska digitaalinen videolaite löytyy.
Koneessa on 2,5ghz tuplaydinprossu ja muutenkin sellainen avaruusraketti, että tehoista ei jää kiinni. Käyttis Vista home premium. Kamera Canon MD205, firewire 4pin-4pin.
Mainittakoon vielä, että Canonilla ei siis ollut ajuripäivityksiä, Vistalle on jo ladattu kaikki, jopa valinnaiset päivitykset.
Jos joku tietää ratkaisun ongelman korjaamiseen (itse Bili Microsoftilta), niin olkaa ystävällinen ja hjälpa mej.
Mulla on sama lähes sama ongelma. Vista eikä Premiere pro 2.0 tunnista koko kameraa.
Kamerana toimii Samsung VP-D371W ja olen ladannut Samsungin sivuilta sen ainoan paketin mitä ne tarjoaa Vistalle. Muutosta ei tapahtunut.
Pitääkö tässä nyt heivata tää Vista mäkeen ja laittaa XP tilalle vai onko jollaan jotaan ideoita?
Kiitoksia jo etukäteen!