User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 13.8.2025 / 18:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows ei käynnisty
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows ei käynnisty
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tertz1
Newbie
_
10. joulukuuta 2008 @ 00:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
FS logon aikana kuuluu kaksi piippausta ja sen jälkeen tulee Windowsin uudelleen asennus ruutu. Tuo häviää muutamassa sekunnissa ja sen jälkeen kone jää jumiin.. musta ruutu ja vasemmassa yläkulmassa vilkkuu alaviivaa. Ei ole väliä onko levyä sisässä vai ei.. sama juttu.

Olen siis yrittänyt formatoida konetta kun sinne iski tuo xp_antispyware virus ja netti oli sekaisin. Avastilla poistelin ensin tuon mutta ei tuntunut lähtevän niin ajattelin tyhjentää samalla koko koneen. Aluksi en saanut tuota Windowsin uudelleen asennusta edes aluille vaan kone meni aina väkisin Windowsiin. Nyt sitten jonkin aikaa rävelleltyäni sain ja ollaan tuossa yllä mainitsemassani ongelmassa.
Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla teki tuota samaa tossa pari päivää sitten kun asentelin uudet osat koneeseen ja samalla windowssin asensin...mulla tuli kyl siel jotain bootti levyltä ruutujakin välillä mutta korjaantu sillä kun menin BIOS:iin ja vaihdoin first boot deviceks sen kovon missä uusi vindowssini oli. en tiedä auttaako sinulla sama mutta kannattaa kattoa että on bios:sta boot devicet kohillaa. tai sit olis voinu kusta winkkarin asennuskin?
Tertz1
Newbie
_
10. joulukuuta 2008 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BIOS:issa oon muuttanu kyl noita boottaus asetuksii. Ekan kerran ku ei suostunu levyltä alottaa sitä Windowsin uudelleen asennusta ni levy ykkösvaihtoehdoks jos auttas mut ei auttanu ja nyt vaihdettu taas kovalevy ykköseks. Tuo Windowsin uudelleen asennus ruutu pitäs kaiketi tulla vaa jos se lukee sitä levyltä mutta ku se tulee vaikka ei ois levyy ees sisässä.
Alkuu se teki ton ilman noita piippauksii mut nyt ne tulee joka kerta ku käynnistää uudestaa. Oisko mahdollisesti kovalevy hajonnu sillo viel ku Windowsii pääs ni ei eheytys lähteny pyörii ilmotti vaa et Eheytyksen alottaminen epäonnistu.
Ja tuo Windowsin uudelleen asennus ei siis kertaakaa oo ees lähteny pyörii.
Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 11:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voihan se olla kovalevyki mikä mättää mut siitä mä en sit tiedä sen enempää...mul ei oo koskaan menny kovo hajalle:)...varmaan joku pätevämpi osaa neuvoa paremmin
Mainos
_
__

_
Tertz1
Newbie
_
11. joulukuuta 2008 @ 11:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen noita emon ilmoittamia piippausmerkkejä yrittänyt etsiä ja joku oli kirjoittanut että muisteissa mahsollisesti vika. Kokeilin sitten irroittaa muistikammat yksi kerrallaan ei mitään muutosta vaan sama juttu oli kumpi kampa tahansa paikallaan. Mutta nyt kun sitten laitoin molemmat kammat takaisin niin tuota piippausta ei enää kuulu muuten kyllä "käynnistys" etenee samalla tavalla ja sitten taas jumittuu. Missä vika voisi olla?
BIOS:iin kyllä pääsee. Mutta ei onnistu Windowsin käynnistys eikä formatoinnin aloitus.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > windows ei käynnisty

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy