User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 10:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > bios-ongelma?? windows ei lähde pyörimään.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
BIOS-ongelma?? Windows ei lähde pyörimään.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 07:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä ongelma on minulle uusi: Nollasin BIOSin irrottamalla patterin ja siirtämällä jumpperia. Laitoin ne sitten takaisin paikoilleen ja yritin käynnistää koneen. Kone piippasi kerran niinkuin normaalistikin. Tuulettimet lähtivät pyörimään, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan! Näyttöön ei tullut kuvaa, vaan keltainen valo paloi vain virtanapin vieressä. Missähän voisi olla vika? Olen testannut jo eri prosessorilla, mutta sama jatkuu. Myöskin näytönohjaimen vaihdoin, vaikka tiesin, että siinä ei ole vikaa. HUOM! Näytönohjain, Prosessroti ja Virtalähde ovat uusia! Käyttöjärjestelmä on Windows XP Home! Emolevy on ASUS M2NPV-VM ( Nvidia GeForce 6150+nForce 430 )

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2008 @ 07:57

Senior Member

1 tuotearvio
_
10. joulukuuta 2008 @ 07:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
auttais paljon asiaa jos laittais sen sun lankkus merkin ja mallin,niin vois vähän katsella manuaalista,sekä jos ei mahdotonta ole niin hostaisit vaikka kuvan siitä mitä jumpperia siirtelit ja mihin jätit sen,sen kuvan saat mm manuaalista ja tuhannesta muusta paikasta kun vähän googletat,kiitos
Junior Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siirsin jumpperia emolevyn ohjekirjan mukaan. Tein kaiken täysin ohjeitten mukaan, mutta jotain meni kuitenkin sekaisin. Se jumpperi on siinä patterin vieressä.
Senior Member

1 tuotearvio
_
10. joulukuuta 2008 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oletko kokeillu pääsetkö minnekkään painelemalla F-näintä,joko biossiin tai siihen vikasietovalikkoon tai siihen missä näkyy bootti järjestys.näyttäis kyllä ton kuvailus mukaan et se ei edes lähe käynnistämään biossia.mutta biossin nollaus ei pitäisi vaikuttaa oikeestaan muuhun kuin bootti valikkoon,et kyl biossin pitäis aina kuitenkin käynnistyä,voihan se olla et se jää jumiin johonkin kohtaan,kun biossi käynnistyy se käy laitteet läpi,ekana näytönohajin ja sen muisti,sit ram muisti ja sen jälkeen muut laitteet.kokeile tehdä silleen että irrota siitä emolevystä kaikki ide ja sata kaapelit eli et siinä ei ole yhtään kovoa tai levy asemaa kiinni ja sit kokeile käynnistyykö se biossi,jos käynnistyy niin sit vika on vain bootti jätjestyksessä,jos sulla on kovot ja levyasemat ide kaapelilla kinni niin tarkista niitten jumpperit et mikä on masteri ja mikä slave,luulen et sulla on nyt se vika siinä et siellä on joku muu laite masterina ,eikä se kovo/osio missä se käyttis on.jos sulla on taas kovot sata liitinnällä niin sillon jumppereilla ei ole merkitystä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2008 @ 08:25

Junior Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 08:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No oon kattonu näytönohjaimen ja muistit. Ja mun tietääkseni on SATA liittimellä ne kovot..Mut voin tietenkin tarkistaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2008 @ 08:36

Senior Member

1 tuotearvio
_
10. joulukuuta 2008 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarza93:
No oon kattonu näytönohjaimen ja muistit. Ja mun tietääkseni on SATA liittimellä ne kovot..Mut voin tietenkin tarkistaa.
jätä sinne pelkästään siinä tapauksessa se kovo missä se käyttis on,ota myös dvd/cd ja korppu aseman(jos on) ide kaapelit irti.
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
10. joulukuuta 2008 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo testattu on. Ei muutoksia asiassa. Muita neuvoja? Olen tapellut tämän koneen kanssa jo kohta kolme päivää ja alkaa mennä hermot.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > bios-ongelma?? windows ei lähde pyörimään.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy