Alkaa pikkuhiljaa hermo revetä Windowsin videoiden toistamisen kanssa. Ongelma on seuraavanlainen:
Mikään WMV ei toistu missään selaimessa tällä hetkellä. Suomen mediat, kuten YLE ja MTV3 taitavat tarjota kaikki ohjelmansa kyseisessä formaatissa. Videon kohdalle tulee Media playerin kehykset ja musta ruutu. Videoruutu räpsähtelee pari kertaa ja Ylellä muistaakseni vielä sanoo, että yhdistetään palvelimeen...ja siinä se. Mitään ei tapahdu mistään mitenkään!! Jotkut Ylen videot saa toistettua MPclassicilla jos kopio osoitteen ja avaa playerin erikseen. Selaimen sisällä ei vain toimi. Aikasemmin sain vähän aikaa toimimaan ylen videot korkealaatuisina versioina ja matalalaatuisistakin kuului äänet. Nyt jostain syystä mikään taas ei näy. Sama ongelma on myös esim CDON.comin nettielokuvissa. Kokeilin niitä myös Vistalla, mutta se taas yritti päivittää jotain suojausasetuksia ja kaatoi koko IE:n.
Tähän koneelle, jossa minulla on XP prof. olen asentanut uusimmat Firefoxin ja IE:n sekä Operan, näyttiksen ajurit (Nvidia8600GT), emolevyn ja äänikortin ajurit, codecit(XPcodecpack jne), Media Player11, VLCplayerin, MPclassicin, kaikki mahdolliset selainten plugarit. Olen myös kokeillut ottaa palomuurin pois päältä, laittanut siihen poikkeuksia jota löytyy Microsoftin sivuilta, ottanut virustorjunnan pois päältä(Antivir)...eli kaiken muun, kuin asentanut Windowsin uudestaan.
Ongelmasta tekee mielenkiintoisen se, että tämä on jo kolmas kone joka tekee aivan samaa. Töissä koneella on aika samantyyppistä ongelmaa ja vanha koneeni teki saman homman juuri ennenkuin dumppasin sen. Tämä kone on myös töistä joten periaatteessa se voisi jotenkin olla Windowsin asennuksesta kiinni.