User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 14.11.2025 / 22:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
16. joulukuuta 2008 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä kuukauden ajan on kone sammuilut itekseen, jonka jälkeen työpöydälle ilmestyy ''Järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä'' (Kuva alla)





Olinpa tekemässä mitä tahansa koneella niin se yhtäkkiä vain sammuu ja käynnistää itse itsensä jonka jälkeen ponnahtaa ylhäällä oleva kuva ruutuun. Oisko mitää apuja miten tämän ongelman saisi korjattua?
1pertti
AfterDawn Addict
_
16. joulukuuta 2008 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletkos lähettänyt tuota vikaraporttia Microsoftille? Eikö sieltä tullut mitään ehdotusta vian korjaamiseksi? Yleensä sieltä tulee automaattisesti ratkaisu-ehdotus, jos on ennestään tuttu ongelma.
Kuhaz
Junior Member
_
18. joulukuuta 2008 @ 10:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Njada, saitko ongelmaan mitään ratkaisua? Itse painin samojen ongelmien kanssa.

Omat itkuni täällä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/729341
Junior Member
_
18. joulukuuta 2008 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole lähettänyt virheraporttia, mutta tuon jälkeen kun postitin ton niin ei ole kone kaatuillut itsekseen eikä käynnistymisen yhteydessä ole tullut ko. virheilmoitusta. Sitten kun seuraavan kerran tulee niin lähetän virheraportin ja katsotaan sit.
Junior Member
_
19. joulukuuta 2008 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt tämä sammui taas ja lähetin sen virheraportin. Tuli tälläne:




Mitäs tämä meinaa ?
1pertti
AfterDawn Addict
_
19. joulukuuta 2008 @ 23:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttaisi siltä, että vikaraportti ohjasi Microsoftin järjestelmän etsimään ratkaisua kohteesta, jota ei löytynyt kyseiseltä palvelimelta. Ilmeisesti ratkaisuosoitteen ohjauksessa tapahtui joku virhe. Normaalisti, jos ratkaisua ongelmaan ei löydy, siitä kerrottaisiin selkeästi eikä tuollaisella litanialla.

Kannattaa siis lähettää uusi raportti, jos ongelma vielä esiintyy, mikä valitettavasti näyttää todennäköiseltä.
Junior Member
_
26. joulukuuta 2008 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone kaatunu muutaman kerran ja vikaraporttiaki olen lähettänyt. Tässä tulos:

Blue screen error caused by a device or driver

You received this message because a hardware device, its driver, or related software has caused a blue screen error. This type of error means the computer has shut down abruptly to protect itself from potential data corruption or loss. In this case, we were unable to detect the specific device or driver that caused the problem.

--------------

Problem caused by your audio software

Although the specific cause of this problem is not known, it appears to be related to your audio software.


Mitäs nyt ?
1pertti
AfterDawn Addict
_
26. joulukuuta 2008 @ 21:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Ongelman aiheutti äänilaiteohjelmistosi. Vaikka ongelman nimenomaista syytä ei tiedetä, se näyttää liittyvän äänilaiteohjelmistoosi."

Laitehallinnassa ei näkyne vikailmoituksia, koska ongelmaa ei pystytty paremmin paikallistamaan, mutta tarkista nyt kumminkin. Toimivankin ääniajurin päivitystä voisi harkita, koska vika näyttää viittaavan pikemminkin ohjelmistoon kuin itse laitteseen.
Junior Member
_
26. joulukuuta 2008 @ 21:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitenkäs tämä päivitys tapahtuu ? Kiitoksia muuten pertti sinulle vastauksistasi :)
1pertti
AfterDawn Addict
_
28. joulukuuta 2008 @ 23:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkempia ohjeita voi kysellä Ajuri- ja softaongelmat -keskustelussa. Aluksi pitää selvittää äänikortin tarkka tyyppi ja käytössä olevan ajurin versio. Jos uudempi versio on saatavilla, se ladataan ja, jos kyseessä on zip-tiedosto, puretaan johonkin kansioon. Sen jälkeen vanha ajuri voidaan poistaa ja asentaa uusi em. kansiosta. Asennus tapahtuu joko suoraan tuosta kansiosta, tai laitehallinnan kautta, jolloin selaa-toiminnolla etsitään polku kyseiseen kansioon. Esimerkiksi tästä voi lukea asennusohjeita soveltuvin osin.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/405275

Ennen kuin poistat mitään, kannattaa luoda järjestelmän palautuspiste siltä varalta, että jotakin menee pieleen ja tilanne tulee entistä pahemmaksi.
Kuhaz
Junior Member
_
18. helmikuuta 2009 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole päässyt omista samankaltaisista ongelmistani vieläkään eroon.
Mitenkäs sinulla, joko ongelmat ratkaistu? Ja jos on, niin mitä teit?
Junior Member
_
18. helmikuuta 2009 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole en. Ongelmat ovat edelleenkin samat :)
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
18. helmikuuta 2009 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Njada:
Nyt tämä sammui taas ja lähetin sen virheraportin. Tuli tälläne:




Mitäs tämä meinaa ?

Päivitysten mukana ei päivity muuttuneet nettisivu osoitteet.
Nettisivun siirtyessä muualle ei M$ osaa laittaa niihin uudelleen ohjausta. ('Page has moved. You'll be redirecting in X seconds. If not you can press this link.')
Vastaava 'osoitetta ei löydy' on joskus mulla tullut winukan ohjeenkin kautta.

Ne kerrat kun olen vaivautunut lähettämään ton virheraportin, niin se on ollut siinä. Mitään vastausta mihinkään en ole saannut. Kuten jotkut sanovat sen lähettämisen ongelman ratkaisemiseen olevan.
Mä olen pitänyt tota 'Kiitos että toimit meidän tuotetestaajana, maksaen siitä rahaa meille tuotteen oston yhteydessä'.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. helmikuuta 2009 @ 17:29

Junior Member
_
18. helmikuuta 2009 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama juttu mulla. :s
Kuhaz
Junior Member
_
19. helmikuuta 2009 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yrititkö tehdä ääniajuripäivityksiä?

Entä ei sinulla sattumoisin ole käytössä F-Securen ohjelmistoa?
Mainos
_
__
 
_
Junior Member
_
19. helmikuuta 2009 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin, mutta eipä näyttänyt auttavan. :) Ei ole F-Securea enää, vaihdettiin se reilu puol vuotta sitten Nortoniin.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy