User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 16:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > hd 4870 + vanha emo yms.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
HD 4870 + vanha emo yms.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sampax
Newbie
_
20. joulukuuta 2008 @ 05:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, olen tässä kuumeisesti miettinyt uuden näytönohjaimen hankkimista, kun alkaa tuosta vanhasta (PNY GF6600GT) jo potku loppumaan.

Tällä hetkellä minulla on käytössä seuraavat palikat:

Emo: Asus A8N-SLI Deluxe
Prossu: AMD64 3200+
Muisti: 2 x Kingston HyperX 400mhz 512mb
Poweri: Antec EarthWatts 500W
Näyttis: PNY GF 6600GT 128mb

Tuo virityshän alkaa olemaan jo eläkeiässä, mutta mietin, että jos nyt kuitenkin selviäisin pelkästään sillä näyttiksen päivityksellä. En pelaile tällä hetkellä hirveästi, mutta silti kiinnostais näyttiksen vaihto. Rahaa ei oo tällä hetkellä sijoittaa koko paketin uusimiseen, joten semmonen reilu 200 egeä vois laittaa tässä vaiheessa likoon (myöhemmin ajattelin päivittää muut palikat).

Onko mitään järkeä laittaa tuota HD 4870 -näytönohjainta tuohon "ikivanhaan" lankkuun? Ei varmastikaan saa kaikkea iloa irti tuosta näyttiksestä, kun kerta muut palikat on mitä on...

Tuossa minun emossahan on pci-e 1.1 tuki, kun taas tuossa HD 4870:ssa 2.0 tuki...ei varmaankaan haittaa? Menetänkö tässä hirveästi?

Eli tiivistettynä: Miten tuollainen uutuus näyttis soveltuu vanhan emolevyn, muistin ja prossun kanssa? Virtalähde pitäisi kai olla riittävä, kun laitoin tuossa viime keväänä tuon EarthWatts 500W:n powerin...?

Kaikki tieto on tervetullutta, kun en itse ole mikään suuri tietokoneiden asiantuntija :)
Akkanen
Member

5 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2008 @ 07:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tulee pullonkaula prossusta, mutta saatpahan prossustasi peleissä kaiken irti :) PCI-Express 2.0 ja 1.0 ovat yhteensopivia keskenään, joten kortti toimii koneessasi. 500watin poweri riittää aivan varmasti kyseiselle kortille.

Kortin pitäisi toimia koneessa ja saatpahan muusta kokoonpanostasi kaiken irti.

Vaihdoin tunnukseni Wintoosaan.
Senior Member
_
20. joulukuuta 2008 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyn nyt tässä että onko tuo HD 4870 näiden aikojen parhaimpia pelikäyttöön? Kun olen suunnitellut että vaihdan näyttiksen jossain vaiheessa. Omassa emossa ei taida olla PCI-E 2.0 tukea (mikälie onkaan) mut ei kai se haittaa. Hitto vie, olen ihan pihalla näistä kun WoWitin joku 11kk putkeen -.-

schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
20. joulukuuta 2008 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5:
Kysyn nyt tässä että onko tuo HD 4870 näiden aikojen parhaimpia pelikäyttöön? Kun olen suunnitellut että vaihdan näyttiksen jossain vaiheessa. Omassa emossa ei taida olla PCI-E 2.0 tukea (mikälie onkaan) mut ei kai se haittaa. Hitto vie, olen ihan pihalla näistä kun WoWitin joku 11kk putkeen -.-
GTX 260 216 saattais olla kanssa hyvä vaihtoehto "järkevään" hintaan..
Onhan sitten HD4870x2 ja tulossa GTX295, mutta tiedä sitten onko niitä järkevä hommata.

mrcheeky1
_
20. joulukuuta 2008 @ 09:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5:
Tällä hetkellä neljänneksi tehokkain, Geforce GTX260 core 216 olisi hieman parempi. Tuo prossusi ei pysy kummankaan perässä (kellottamattomana).

Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
Jäähdytys: D-Tek Fuzion V2 | ThermoChill PA120.3
Sampax
Newbie
_
20. joulukuuta 2008 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis, onko aivan mahdoton yhtälö tuo mun AMD64 3200+ ja HD 4870? Jos alan tässä vaiheessa prossun vaihtoa suunnittelemaan, niin sillon menee kyllä emolevykin uusiksi...eikä siihen nyt taida olla varaa. En kyllä pelaa tällä hetkellä aivan uutuuspelejä, mutta ajattelin investoida hieman lähitulevaisuutta ajatellen tuohon HD 4870:en.

Loppukeväällä/kesällä vois sitten laittaa uuden emon, muistit ja prossun. Nuo tämän hetken AMD:t ei oikein kiinnosta, joten taitaa tulla vaihto Intelin tuoteperheeseen...

ps. Miten näytönohjain ja prosessori kommunikoivat keskenään? Jos kerran 3200+ ei riittäisi (?), niin kuinka tehokas pitäis prossun olla tuon edellä mainitun näyttiksen kanssa..?
nikozjr
_
20. joulukuuta 2008 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
E7200 olisi minun mielestä parasvaihtoehto tolle näyttikselle.
Hinta/laatusuhde kohdillaan. ja kellottuukin mukavasti.
Mutta ei tuo prossu suinkaan se huonoin ole minkä ton näyttiksen kanssa voi laittaa.. kaverit pyörittelee e4400 tota näyttistä=)
Hinnatkin varmaan laskeneet tohon menessä jo :)
että suosittelen ostamaan kaikki osat kerralla kun päivität.
tolle hd radeon 4870 kortille hinnan lasku tai oli mutta ei ole viellä tepsinyt suomeen jospa joulun jälkeen=)

Sonata III /prossu: Intel core 2 duo e8400 @4GHZ (tavoite rikki 4Ghz) Xigmatek HDT-S1283 jäähdyttää/näytönohjain: Club 3D Radeon HD 4870 512 Mt Overcloked edition/emolevy: ASUS P5kc/kovalevy: samsung F1 640GB/RAM: 4 Gt, 800 MHz DDR2/Vista ultimate 64bit

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2008 @ 14:55

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
21. joulukuuta 2008 @ 16:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mut jos vaihdat intelin prossuun nii sit meni emokin uusiksi

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Sampax
Newbie
_
21. joulukuuta 2008 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Kokki99

Juu, se on kyllä tiedossa, että emon joutuu vaihtaan Inteliin siirryttäessä. 939 ja 775 -kannat "ei oikeen" täsmää keskenään.

Pitää varmaan vielä hetki miettiä tuota näytönohjaimen ostoa...vois olla tosiaan parempi ostaa kaikki palikat kerralla sitten loppukeväästä.
Jospa ne hinnatkin olis sitten vähän laskeneet...
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. joulukuuta 2008 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sampax:
@Kokki99

Juu, se on kyllä tiedossa, että emon joutuu vaihtaan Inteliin siirryttäessä. 939 ja 775 -kannat "ei oikeen" täsmää keskenään.

Pitää varmaan vielä hetki miettiä tuota näytönohjaimen ostoa...vois olla tosiaan parempi ostaa kaikki palikat kerralla sitten loppukeväästä.
Jospa ne hinnatkin olis sitten vähän laskeneet...
Erittäin hyvä vaihtoehto.
Amd:n uudet phenom 2 prossut saattavat piestä intelin vastaavat, joten niitä kannattaa mielenkiinnolla odotella. Emo menee kuitenkin uusiksi, mutta prossu on se määräävä tekijä.

4870 näyttisten hintaa tosissaan leikattiin, mutta suomessa ei hinnan alennuksia ole viellä näkynyt. Joulun jälkeen tippuvat alta 200e hintaan todennäköisesti.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > hd 4870 + vanha emo yms.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy