User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 27.7.2025 / 10:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mikä näytönohjain tähän kokoonpanoon?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä näytönohjain tähän kokoonpanoon?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
asdderbi1
Account closed as per user's own request
_
20. joulukuuta 2008 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tarkoitus olisi hankkia uusi kone joulun jälkeen kun kuulemma hinnatkin laskee mukaville tasoille. Olen päättänyt hankkia osat JimmsPc:stä kun liike on parin kilometrin päässä.
Osiksi olen päättänyt hankkia seuraavat:

Emolevy: P5Q Pro
Prosessori: CORE 2 DUO E8500
Kovalevy: Joku samsungin kovoista
Kotelo: Sonata III Silent (mukaan tulee 500W virtalähde)
Muistit: 4GT Dual-kit DDR2 800MHz
Käyttis: MS vista ultimate 64bit

Sitten päästään ongelmaani eli en osaa päättää minkä näytönohjaimen valitsisin tuohon pakettiin. Olen puntaroinut Atin HD4870 ja GeForce GTX 260 välillä. Noista ohjaimista on monta versiota, mutta onko niillä suuriakin eroja esim. Lämmön ja tehojen suhteen? Hintaa ei saisi kertyä yli 300? enkä ole hankkimassa mitään SLI tai CrossFire virityksiä.

Pelailen sitten muuten aika pienillä resoilla pelejä kuten Bioshock, Fallout3, Gta 4 yms...

Kokoonpano ei ole vielä kirkossa kuulutettu eli siihen saa ehdotella muutoksia.

Kiitos jo etukäteen!!
Senior Member

17 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2008 @ 20:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ATI HD4870 ehdottomasti kun hinnatkin laski.
Noctua prossu cuuleri lisäksi vielä pakettiin.(kellotus varoja)

HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
Senior Member

38 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2008 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllähän se HD4870 kannattaa kun alle 190e saa.
asdderbi1
Account closed as per user's own request
_
27. joulukuuta 2008 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko noissa näyttisten hinnoissa väliä, kun tuntuu, että ne heittelee 190?-260?. Otanko halvimman vai kailleimman. Noissa halvoissa näyttää olevan aika onnettoman näköisiä tuuletusratkaisuja.

Mihin suuntaan muutekin osien hinnat on menossa. Paljon puhuttiin ennen joulua, että hinnat laskee, mutta ei ne oo vielä hirveesti laskenu. En sitten tiiä, että pitäiskö sitä ostaa nyt noi osat vai venata vielä hetki jos kuitenkin hinnat laskee, mut ei sit taas tiiä tosta lamasta mikä nyt painaa päälle.

Kyllä mä oon kallistunu tohon Ati radeonin puoleen, kun tuntuu ihmiset kehuvan sitä paljon. Ite oon aina käyttänyt vihreän leirin tuotteita, mutta nyt vois kokeilla sitä toistakin leiriä.

Muut osat on aikalailla jämtit eli en oo niitä vaihtamassa, mutta toi näyttis tässä mietityttää. Onko muuten Ati:lta tulossa tulevaisuudessa jotain uutta osaa jonka takia vois näitten hinnat laskea.

Taas tuli aikalailla kysymyksiä :D
Mainos
_
__

_
junkkiz
Member

1 tuotearvio
_
27. joulukuuta 2008 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toinen ehdokas alle 300? hintaluokassa on 260 GTX Core 216,
jossa on enemmän näytönohjain-muistia (896MB->512MB),
tuottaa vähemman lämpöä ja melua, ja kellottuu helvetisti paremmin.
Kyseinen malli irtoaa about 260 eurolla...

Asus P5Q / E8400 + Noctua NH-C12P @ 4,05GHz / 480 GTX 1536MB / 4GB DDR2 800MHZ / Corsair VX550 / Antec P182B / Vindows 7 64-Bit / Logitech G5 / Logitech G15 / Creative T20 / Sennheiser HD 380 Pro / Asus VE278Q
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mikä näytönohjain tähän kokoonpanoon?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy