User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 19:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vista x64 ei tunnista audio ulostuloja
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vista x64 ei tunnista audio ulostuloja
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jerico
Account closed as per user's own request
_
30. joulukuuta 2008 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siirryin jokunen aika sitten käyttämään Vista Ultimate x64 ja homma on muuten toiminut ihan OK. Mutta, XP:llä kun laitoin koneeseen kiinni minkä tahansa audio piuhan(kajari sarjan tai TV:seen liitettävän audio kaapelin)tunnisti XP saman tien, että nyt jotain uutta on kiinni ja kysyi onko kyseessä audio-in/out laite ja kun siihen laittoin in ja vielä, että front speakers niin tuuteista tuli ulos melua kuten pitikin. Nyt Vista jostain syystä ei kyseistä prosessia tajua, vaan joka kerta kun haluan katsoa jotain ohjelmaa TV:n kautta pitää minun irroittaa koneen kajareiden piuha ja laittaa TV:n äänikaapeli siihen.
Eli kuinka tälle p*******n Vistalle kerrotaan, että ne muutkin audio jackit on kykeneviä lähettämään ääntä ulospäin.

Kyseessä Asus P5K SE emo jossa Realtek High Definition Audio.

Kyllä Korpee!
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. tammikuuta 2009 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse olen käyttäny siinä semmosta mini plugin haarotinta eli mulla on koko ajan kiinni kajarit ja televisioon menevä audio piuha,ei tarvitse vaihdella niitä ja sit kuulokkeille mulla löytyy kotelon edestä audio lähtö ja mikille meno.ei tarvitse johtojen kanssa pelleillä ja niitä haarottimiahan voi laittaa peräkkäin vaikka maelman tappiin asti ja vaikka takasin :)
Jerico
Account closed as per user's own request
_
2. tammikuuta 2009 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ratkaisin ongelman itse. Mutta annan nyt tässä ohjeita jos jollakin toisella tulee samanlainen ongelma. Eli jos koneesi käyttää <Realtek High Definition Audio> äänikorttia niin luultavammin koneeltasi löytyy myös Realtek HD Audio manager ja vielä luultavasti oikeasti alalaidasta Windows Vistaa kellojen ym. härpäkkeiden kanssa. Avaa manager ja kohdasta <Speaker Configuration> valitse <7.1 Speaker> nyt pistä audio laitteet kuten kajarit tai TV josta haluat kuulla ääntä päälle. Näin ääni tulee ilman johtojen vaihdoksia. Itsellä ainakin asia korjaantui näin....jostain syystä Vista vain ei tunnista line-in ja out jackeja jotka sijaitsevat koneesi takana(vaikka näin väittää) niin, että se lähettäisi ulos tulo signaalia joka tuutis ulos joka on tarkoitettua ulos tuloon. Tämä jälleen kerran kertoo mikkisoftan kovasta laadusta jota olemme tottuneet saamaan vuosien varrella.....tai sitten ongelma on Realtekin, mutta samapa tuo PROBLEM SOLVED.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vista x64 ei tunnista audio ulostuloja

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy