User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.9.2025 / 19:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > systeemin aika nollaantuu oudon pimenemisen jälkeen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Systeemin aika nollaantuu oudon pimenemisen jälkeen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
manamuna
Newbie
_
1. tammikuuta 2009 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, eli ois tämmönen ongelma mihin oon törmänny nyt kahesti uuden koneen hommaamisen jälkeen. Kokosin koneen itse, joten toivottavasti en sössinyt mitään.

Ongelma on siis tämä ja se on tapahtunut toistunut kaksi kertaa muutaman päivän sisässä: Kun olen jättänyt koneen hetkeksi yksin ilman, että kukaan vahti sitä ja piti huolta siitä, niin sillä aikaa koneessa meni näyttö pimeäksi, vaikka kone oli vielä ilmiselvästi tajuissaan ja ei ollut lepotilassa (tuulettimet oli päällä yms) mihin se on säädetty menemään viidessä minuutissa. Kone ei reagoinut näppäinten painallukseen, hiirten klikkaukseen tai reboot/restart/rewhatever-napin painallukseen. Koneen sai sammutettua pitämällä virtanappia pohjassa vähän aikaa. Kun koneen käynnisti niin sitten bios nimeltä American Megatrends ilmoitti jotain, että kellon aika tms. on nollaantunut ja antoi kaksi vaihtoehtoa, joista toinen oli mennä setuppiin ja toinen oli joku "lataa defaultit" tai jotain. Kello sitten nollaantui ja ajaksi tuli 1.1.2002. Näin siis on tapahtunut kahdesti.

Paria juttua, jotka pikaisesti ajateltuna vois ehkä teoriassa johtaa näihin ongelmiin, oon viimeaikoina yrittänyt säädellä joten pohdin että johtuisiko ongelma niistä: Yritin säätää Vistan (64) commandlinen kautta hibernationin päälle, kun käyttiksessä/koneessa ei tuntunut olevan sitä vaihtoehtoa (eikä ehkä olekaan, kun se on kai hieman järjestelmästä riippuva juttu) olemassa. Toinen mitä säädin oli, että otin pagefilen pois käytöstä mikä ei ole oikein suositeltavaa kai.

Ongelma on vähän hankala analysoida, kun näin ei ole tapahtunut säännöllisesti. Onkos kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan ja mistä se lie johtunut? Entäs onko arvauksia?
manamuna
Newbie
_
1. tammikuuta 2009 @ 22:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on myös asuksen emo p5q ja siinä on joku hämärä epu-6 engine, joka vissiin osaa tehdä omanlaisensa erilaisen lepotilan, liekö sillä mitään tekemistä asian kanssa?
Moderator

14 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muokkaa viestiä, älä kirjoita uutta viestiä oman viestin perään.

Viestiä pääsee muokaamaan painamalla tälläistä nappia

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > systeemin aika nollaantuu oudon pimenemisen jälkeen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy