RAM Muisti
|
|
Newbie
|
2. tammikuuta 2009 @ 17:21 |
Linkki tähän viestiin
|
paljonko windows xp:hen saa max muistia kun minulla on 4gb mutta ei näy kun 3.5gb
|
Niksi520
Member
|
2. tammikuuta 2009 @ 17:26 |
Linkki tähän viestiin
|
32- bittinen Windows tukee muistia vain siihen 3- 3,5 gb, en muista tarkkaa lukua.
|
Newbie
|
2. tammikuuta 2009 @ 17:29 |
Linkki tähän viestiin
|
ok olin jostain lukevinani että biossista voi muuttaa joitain asetuksia että xp tukisi sitten sen 4gb... onkohan tämä mahdollisesti totta....?
|
Member
4 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2009 @ 18:10 |
Linkki tähän viestiin
|
32-bittisen käyttöjärjestelmän maksimi "muistiavaruus" on 4Gt ja siitä vie oman osansa muut laitteet esim. PCI-väylät, joten kokonaan tuota neljää gigaa ei saa mitenkään käyttöön keskusmuistille.
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
2. tammikuuta 2009 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipa sille vajaalle gigalle joka katoaa ole paljoa tarvettakaan.
32-bit winukka kykenee antamaan yhden sovelluksen käyttöön max 2GB, esim. peli.
Siitä jää yli giga ite winukalle pyöriä siellä alla. Jos sä muistin käyttöä katselet, niin perusohjelmien kanssa, useampikin auki, niin alle giga menny yhteensä.
Ei biosissa asetusta ole lisätä.
PAE on taikasana saada yli 4GB käyttöön 32-bittisessä käyttiksessä.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
Newbie
|
2. tammikuuta 2009 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
ok...kiitosta vain kovasti
|
Jake78
Member
|
2. tammikuuta 2009 @ 21:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Eipa sille vajaalle gigalle joka katoaa ole paljoa tarvettakaan.
32-bit winukka kykenee antamaan yhden sovelluksen käyttöön max 2GB, esim. peli.
Siitä jää yli giga ite winukalle pyöriä siellä alla. Jos sä muistin käyttöä katselet, niin perusohjelmien kanssa, useampikin auki, niin alle giga menny yhteensä.
Ei biosissa asetusta ole lisätä.
PAE on taikasana saada yli 4GB käyttöön 32-bittisessä käyttiksessä..
Ei näin..
Jos vaan mahdollista niin BIOS:sta päälle memory remapping. Näin itse sain toimimaan 8gigaa ja kyllä winukka vie sitä muistia jos on tarjolla. Perussoftilla n.3gigaa muistin lisäyksen jälkeen.
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
3. tammikuuta 2009 @ 13:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä kaikkea sä Jake78 lasket perussoftiksi?
Törkeen huonosti konffattu kone jos 3GB nielee ite winukka.
Vai memory remapping:kö sen saa aikaan?
Palveluita karsimalla winukkaa saa nopeammaksi, kuin ei niitä turhakkeita taustalla pyöri.
Tässä koneessa ei ole mitään niitä säätöjä tehty.
AVG ja ZoneAlarm jyllää kokoajan, sitten on FF ja Paint lisäs tohon pari MB, kun ruudunkaappausta rupesin ottamaan.
400MB on ramin kulutus. Katso vaikka
Ja muuten FF kuluttaa nyt 100MB.
Kymmenkertaisen tuhlauksen oot koneeseesi saannut aikaan.
2 muistihirmua ohjelmaa voisin käynnistää tähän vielä lisää, ja se jälkimmäinen ramin puutteesta ehkä alkais tökkimään, kun 1,2GB ei sille olis tarpeeks.
Mutta olisko mulla tarvetta silloin Alt-tab:lla vaihdella ohjelmasta toiseen. Vai riitäiskö että teen asiat yhdellä ohjelmalla kerrallaan.
- Zz Topelius -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2009 @ 13:16
|
jamppa123
Newbie
1 tuotearvio
|
5. tammikuuta 2009 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi, pitäs saaha koneeseen ramia lisää ku on vaan 2x512mb korttia ja oon vähä pihalla näistä asioista ni älkää ihmetelkö.
kone on fujitsu siemens scaleo h. voisko joku neuvoa mikä kortti sitten käy tähän koneeseen? mielellään 2x 2-4gb
Aloitin tyhjätaskuna ja omistan ne edelleenkin.
|
Jake78
Member
|
5. tammikuuta 2009 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lataa SiSoftware Sandra ja katso sillä.
Edit: En huomannut tuota yhtä kommenttia: Lainaus: Mitä kaikkea sä Jake78 lasket perussoftiksi?
Esim. Autocad, Adobe CS4 mastercollection, 3D modeling:in softia ja paljon muuta. Ehkä se 2-3 gigan muisti monella riittää mutta ei minulla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2009 @ 14:26
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
5. tammikuuta 2009 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
No justiinsa.
Sä tuotat 3D kamaa, ja sulle peruskäyttö on, että muokkailet pintamateriaaleja Phtoarilla, ja katot miltä näyttää saman tien modelling ohjelmassa. Ja ties mitä muuta sata-sovellusta-samaan-aikaan.
Ja varmaan välillä paat jonkun pelin pyörimään sulkematta noita modelling ohjelmia, jotta katot mallia tosi kuulista suunnittelusta.
Winukan peruskäytössä ei edes tarvita näyttikseltä 3D ominaisuutta.
Ellei jollain teema-ohjelmalla xp:hen ole pakko saada 'Tee mun xp:stä niinkuin Vista, kun se on niin nätti se Macistä kopsattu Aero liittymä.'
Jos nekään läpinäkyvyydet tms. edes kortin 3D:tä käyttää.
- Zz Topelius -
|
Jake78
Member
|
5. tammikuuta 2009 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Autocad, Adobe Mastercollection jne..
Lainaus: Ja ties mitä muuta sata-sovellusta-samaan-aikaan.
Kyllähän noita on. Peruskäytön voi tietysti luokitella miten tahtoo :) Pelejä on pelaa..
Edit:Lainaus: Winukan peruskäytössä ei edes tarvita näyttikseltä 3D ominaisuutta.
3D-mallinnuksessa kyllä tarvitaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2009 @ 19:07
|
Member
4 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2009 @ 20:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Winukan peruskäytössä ei edes tarvita näyttikseltä 3D ominaisuutta.
Lainaus: 3D-mallinnuksessa kyllä tarvitaan.
Juu, mutta BforeDusk:in pointti onkin siinä että 3D-mallius ei ole peruskäyttöä, vaan ns. edistyneempää käyttöä...
[edit]Korjailin quote-tagit.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2009 @ 20:08
|
Jake78
Member
|
5. tammikuuta 2009 @ 20:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Se on ihan miten sen ottaa :)
|
sheikkiq
Newbie
|
6. tammikuuta 2009 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysytäänpä tämän ketjun alla kun aiheeseen liittyy:
Minulla oli koneessa kaksi 1 gigan 667MHz Kingstonin valueram muistikampaa kiinni ja hommasin siihen tilalle 2 kahden gigan 800MHz kampaa jotka myöskin ovat Kingstonin valuerameja. Mallit ovat näissä täsmälleen samat, (nuo tuotekoodit tai mitkälie kvr800d2n5/2g ja kvr667d2n5/1g) mutta noiden uusien asennuksen jälkeen katsoin tuolta (Vistalla) ohjauspaneelista suorituskykytietoja ja muistin pisteet olivat tippuneet 5,5:stä 4,7:ään. Muistin määräksi kone huomaa tuon 4 gigaa (tai sen about 3,5).
Miten voi olla mahdollista? Jos jotain yhteensopivuushäikkää olisi niin muistit tuskin toimisivat kuitenkaan ollenkaan?
Emolevy on Asuksen P5N-E SLI.
|
Member
|
6. tammikuuta 2009 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sheikkiq: Kysytäänpä tämän ketjun alla kun aiheeseen liittyy:
Minulla oli koneessa kaksi 1 gigan 667MHz Kingstonin valueram muistikampaa kiinni ja hommasin siihen tilalle 2 kahden gigan 800MHz kampaa jotka myöskin ovat Kingstonin valuerameja. Mallit ovat näissä täsmälleen samat, (nuo tuotekoodit tai mitkälie kvr800d2n5/2g ja kvr667d2n5/1g) mutta noiden uusien asennuksen jälkeen katsoin tuolta (Vistalla) ohjauspaneelista suorituskykytietoja ja muistin pisteet olivat tippuneet 5,5:stä 4,7:ään. Muistin määräksi kone huomaa tuon 4 gigaa (tai sen about 3,5).
Miten voi olla mahdollista? Jos jotain yhteensopivuushäikkää olisi niin muistit tuskin toimisivat kuitenkaan ollenkaan?
Emolevy on Asuksen P5N-E SLI.
ajattelitko, että 667 ja 800 mhz ei voi laittaa samaan? siis meinaan että eiköhän molempien kampojen pitäisi olla se 800 mhz tai 667??
|
Mainos
|
  |
|
sheikkiq
Newbie
|
6. tammikuuta 2009 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Konen:
ajattelitko, että 667 ja 800 mhz ei voi laittaa samaan? siis meinaan että eiköhän molempien kampojen pitäisi olla se 800 mhz tai 667??
Niin siis jos viittaat kommenttiin noista tuotekoodeista niin tarkoitin sillä, että uusissa se oli tuo ensimmäinen ja vanhoissa jäljempi. Eli tällä hetkellä minulla on kiinni ne 2 gigan 800MHz kammat.
|