User Käyttäjä Salasana  

maanantai 29.9.2025 / 01:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb:ssä/hiiressä vikaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
USB:ssä/Hiiressä vikaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
olen_otus
Newbie

5 tuotearviota
_
3. tammikuuta 2009 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys!

Tässä on siis tullut pieniä probleemia koneen kanssa, jotka alkoivat eilen, kun aamulla menin koneelle, niin tuli vastaan ongelmia Lsass.exe:n kanssa, ja googlen kautta löytämieni ohjeiden kanssa sain korjattua ne. (Jotain piti kirjotta "Suorita" osioon, mennä johonkin ISPEC osioon ja sieltä poistaa pari ruksia niin, että ei enään tuo Lsass.exe käynnisty. Noniin, sen kun sain korjattua, tuli uusia ongelmia: Windows käynnistyy hitaasti, tarkoittaen että sen XP:n lataus ikkunan jälkeen ikkuna menee about minuutiksi pimeäksi, jonka jälkeen vasta suostuu avaamaan kirjautumis ikkunan. No, ei se viellä niin harmita, mutta sitten on viellä hiiressä vikaa. Eli hiiri töksähtelee todella rasittavasti, ja toimii noin sekunnista muutamaan sekuntiin, ja sitten tilttaa pahimmillaan moneksi minuutiksi. Olen kokeillut 3:ea eri optista langallista hiirtä, joita on kotoa löytynyt, ja kaikissa sama vika. Eli olisikohan vika siis oikeastaan USB:ssä? Muita USB laitteita ei ole tullut kokeiltua, kun ei ole hiirikään toiminnassa. Nyt siis naputtelen vikasietotilassa, ja kaikki toimii ihan ok. Tosin heti kun saan normaalitilassa kirjattua itseni sisään, tulee taas tämä mikälie juttu. Niin ja kun saan tabbailulla käynnistettyä pelin, toimivat ne ihan hyvin hiirelläkin.

Jotain koneen tietoja: 320gigan kiintolevy (josta 131 käytetty, 161gigaa vapaana)
Emolevynä on Asus M2N Sli
Näyttis (varmuuden vuoksi..)Club 3D Ati 3850 512mb muistilla
Prossuna on AMD:n X2 64 5000+
Muistia 3Gigaa, ja poweri on 550W (juu, tarpeettoman suuri, mutta onpahan varaa päivitellä.. Ja sain tuon samaan hintaan kuin 350wattisen saman merkkisen.)

Vika taitaa olla ensimmäistä kertaa koneessa, jonka olen jo kerran formatoinut. (Syynä oli ajuri ristiriita jotenkin mystisesti näitten Asuksen ajurien kanssa, joten olen jättänyt kaikki muut paitsi ääniajurit ajureista asentamatta.) Koneen kasasin alkusyksystä itse.

Pahoitteluni mahdollisesti aika sekavasta tekstistä, mutta olen tämänn asian kanssa niin kärsimätön, että en sellaisiin nyt jaksa puuttua, kun selvää kuitenkin pitäisi saada. :)

^ ^
{oo}
(___________________________________________)
Senior Member

3 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2009 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miksi sinun piti poistaa käytöstä tuo lsass.exe? Se hoitaa käyttöjärjestelmän turvallisuutta ja salasanan vaihtaminenkin menee sen kautta. Ei ihme että kestää aikaa latautua login screen sulle. Jos jonkun tuollaisen prosessin lopettaa, se voi vaikuttaa järjestelmän vakauteen. Jos muutkin hiiret eivät toimi tai 'tökkivät' sanoisin että vika ei ehkä välttämättä ole hiiressä eikä usbssä vaan käyttiksessä.

Lainaus:
tabbailulla käynnistettyä pelin, toimivat ne ihan hyvin hiirelläkin.

Eli en hakisi sitä vikaa tuosta hiirestä.

Vikasietotilassa windows käynnistää vain ne 'ydintoiminnot' jotta kone olisi vakaa. Luulen että vikasietotilassa lsass.exe on sulla päällä...

Power corrupts
olen_otus
Newbie

5 tuotearviota
_
4. tammikuuta 2009 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, hyvä pointti. Tuo muuten kyllä pitää paikkansa, että lsass.exe on päällä vikasietotilassa.. Mutta aikasemmin siis sen kanssa oli sellanen probleemi, että kun kirjauduin sisään, tuli jotain että kone ei voi kirjata sisään, koska lsass.exe jotain plaaplaa.., ja sitten kone käynnistyi minuutin päästä uudelleen ja taas sama. No varmaan sitten voisin kokeilla säätää sen tuolta päälle, jos viellä osaan. Ilmeisesti vakoiluohjelmien unelmia tällaset koneet. Tarkistin juuri koneen Spybotilla, ja tuli joku jännä Windows.*jotain*.bypass ja poistin sen sitten. Katsellaan mitäs tapahtuu jos saan laitettua lsassin päälle..

EDITtaus: Noniin, äsken kokeilin käynnistää ilman lsassia, ja ei mennyt ollenkaan sen Windows- latausikkunan jälkeen etiäppäin, vaan tui vaan musta ikkuna. Kone hurisi kuitenkin normaalisti. No, laitoinpa sitten lsassin takaisin päälle, pääsin juuri ja juuri kirjautumaan sisään, kone ei ehtinyt ladata mitään, ja sitten tuli TILT, ja jäi siihen. Hiiri meni silleen jännästi keskelle, vähän niinku samalla tavalla ku sillon jos hiirtä ei ole laitettu kiinni ollenkaan. Eli se ei tavallaan tunnistanut yhtään mitään. Prosesseja en saanut näkymään ctrl+alt+delillä, kun ei se mihinkään komentoihin vastannut. En oikein nyt ymmärrä, että missä se vika voisi olla? Avastilla virukset tarkastettu (ei ollut..), ja Spybotilla joitain mainostus ohjelmia löytyi, (ne perus doubleclickit yms. joita tulee aina) ja sitten joku widows.jotain.bypass, ja kaikki ongelmat korjasin. Ccleanerilla rekisterit puhdistettu, evästeet ja kaikki muukin roska samaisella poistettu, levy eheytetty. Mitään normaalista poikkeavaa en ole löytänyt näillä ohjelmilla.

Eli pihalla olen ja apuja tarviis jos joku tietävä tähän jotain jaksas raapustaa.

^ ^
{oo}

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2009 @ 16:22

olen_otus
Newbie

5 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin.. Nyt käynnistin koneen viellä parii kertaan normaalisti uudelleen, ja nyt se ei suostu edes kirjautumis ikkunaa avaamaan. Tai en ainakaan jaksa odottoo viittä minuuttia että se sen siihen latais. Oisko täällä ketään asiasta mitää tietävää immestä? Olen nyt todella ulkona, ja googleenkaan ei enää meinaa löytyä järkeviä hakusanoja (tai oikeestaan lauseita..) jolla ettiä ratkasua. :(

^ ^
{oo}
Senior Member

3 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2009 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
tuli jotain että kone ei voi kirjata sisään, koska lsass.exe jotain plaaplaa..

Saisko tuohon tarkennusta? Jos ei muu auta niin järjestelmän palautus (system recovery) tai käyttiksen uudelleen asentaminen.

Power corrupts
Mainos
_
__

_
olen_otus
Newbie

5 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2009 @ 23:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin.. Nyt asensin XP:n uusiksi, ja uuden hiirenkin sain. (Hyvä hiiri muuten, mut ei XP nyt oikeen tykkää USB hiiristä..) Eli tosiaan toi kone käynnistyy jokseenkin erikoisesti sillä tavalla, että eka lataa sitä XP:tä siinä, sitten menee näyttö pimeeksi joksikin aikaa. (Ei kuitenkaan ihan niin pimeäksi kuin se on sammuneena, eli ei sammu.) Ja tämän jälkeen tulee kirjautumis valikko. Hiiri toimii noin 10 sekuntia hyvin, jonka jälkeen se toimii silleen hassusti ehkä puol sekuntia, ei toimi sitten puoleen minuuttiin, toimii taas ihan hetken jne. Joudun aina normaali (ei-vikasietotila) tilassa käyttämään tota numpädiä hiirenä. Vikasietotilassa hiiri taas toimii mystisesti ihan hyvin..

Sen sijaan USB- muistitikku toimii vallan mainiosti, ja sen avulla sain pelastettua kuvat yms. tavarat ennen formatointia.

Apua kaipaisin, kun ei pääse oikeen koneella tekemään muuta ku nettisurffailua nyt vikasietotilassa, kun ei tää esim. tunnista pelejä yms.

Googlesta oon ettiny jo muutaman tunnin, vaan ei oo tullu kellää samaa ongelmaa vastahan.

^ ^
{oo}
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb:ssä/hiiressä vikaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy