User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 18:43
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > ps2 rgb:llä vai komponenttikaapelilla?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
PS2 RGB:llä vai komponenttikaapelilla?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Member

7 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkäs tarkotus olis tosta scartista luopua ku pelaa tolla 37" tv:llä ni kuva ihan kauheeta mössöä että...
Kummalla olis järkevämpi kytkeä siis PS2 tollaseen 37" taulutv:seen komponenttikaapelilla vai RGB:llä ?
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Komponenttikaapelilla saat lomittamatonta kuvaa niissä peleissä mitkä sitä tukevat (esim. Black), muuta eroa noilla ei ole
Member

7 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cpenter83:
Komponenttikaapelilla saat lomittamatonta kuvaa niissä peleissä mitkä sitä tukevat (esim. Black), muuta eroa noilla ei ole

Tuleekos tolla sitten paljonkin eroa scarttiin kuvan suhteen?
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. tammikuuta 2009 @ 23:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pehmeämpi ruudunpäivitys, ihan mukava lisä. Varsinkin kun kumpikin piuha on suunnilleen saman hintainen
Member

7 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2009 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kumpi siis olisi järkevämpi ostaa RGB vai komponentti?
Senior Member

4 tuotearviota
_
6. tammikuuta 2009 @ 00:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Komponentti
Viivakood
Newbie
_
15. tammikuuta 2009 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun asia ei ihan koske tätä mutta osaisiko joku kertoa miksi en saa komponentilla kuvaa, ääni kuuluu mutta ruutu mustana.

Olen muuttanut PS2 asetuksista ulostuloksi komponentiksi, Televisio on 42", 100hz, full HD, Panasonicin TH-42PZ8E plasmatelevisio.
Chaldy
Newbie
_
15. tammikuuta 2009 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysymys koskee samoja kuin edellä, eli ps2 ja hdtv. Ps2 vanhamalli ja vanha liitäntä. Tyypäättiin PES05 ja hirveät pixelit, eli hoituuko ongelma noilla komponentti liitännillä?, varmaan pes05 ei tue, tukisiko esim pes09, vai miten voi ongelman ratkaissa, että voi pelata hdtv:ssä ps2 pelejä, siis uusia piuhoja väliin? ja uudempia pelejä?
Senior Member

6 tuotearviota
_
15. tammikuuta 2009 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viivakood, telkkarissasi varmaan tarvii laittaa oikea kanava.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Chaldy:
Kysymys koskee samoja kuin edellä, eli ps2 ja hdtv. Ps2 vanhamalli ja vanha liitäntä. Tyypäättiin PES05 ja hirveät pixelit, eli hoituuko ongelma noilla komponentti liitännillä?, varmaan pes05 ei tue, tukisiko esim pes09, vai miten voi ongelman ratkaissa, että voi pelata hdtv:ssä ps2 pelejä, siis uusia piuhoja väliin? ja uudempia pelejä?

Noista pelien tukemisesta en tiiä, mutta jos sulla on RCA:lla kiinni, niin Vaihtaminen RGB-kaapeliin parantaa kuvalaatua aika hyvin, sahareunagrafiikat lähtee. Jos telkkari tukee sync-on-greeniä SCARTin kautta, niin ei komponenttikaapelia tarvita, ja progressiva scan toimii myös.
Ei tuota RGB ja komponentin eroa varmaan huomaa telkkareissa kovin hyvin. Vasta videotykissä alkaa näkymään.

The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. tammikuuta 2009 @ 22:09

Viivakood
Newbie
_
16. tammikuuta 2009 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl:
Tää oli varmaan tarkoitettu vitsiksi...mutta joo ei tällaisia vastauksia enää, jätetään ne tuonne suomi24:een!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2009 @ 12:29

Senior Member

6 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2009 @ 14:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viivakood:
Tää oli varmaan tarkoitettu vitsiksi...mutta joo ei tällaisia vastauksia enää, jätetään ne tuonne suomi24:een!

Kyllä niitä tosiaan löytyy joilta se unohtuu, että valitset sieltä valikosta komponenttilähdön. Mutta johdot ei voi olla väärässä järjestyksessä, jos olisi, näkyisi jotain mössöä ruudulla.

Mutta, et kertonut mitä yrität ajaa PS2:lla kun kuvaa ei näy. Eli ei itse PS2 valikkokaan näy? Ja vanhemmissa malleissa YPrPb kytkeytyy pois kun leffalevy heitetään sisään.

Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Viivakood
Newbie
_
16. tammikuuta 2009 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viivakood:

Kyllä niitä tosiaan löytyy joilta se unohtuu, että valitset sieltä valikosta komponenttilähdön. Mutta johdot ei voi olla väärässä järjestyksessä, jos olisi, näkyisi jotain mössöä ruudulla.

Mutta, et kertonut mitä yrität ajaa PS2:lla kun kuvaa ei näy. Eli ei itse PS2 valikkokaan näy? Ja vanhemmissa malleissa YPrPb kytkeytyy pois kun leffalevy heitetään sisään.
Kanava tosiaan on oikea, valittu TV:stä component-kanava ja äänet kyllä kuuluu tämän valittaessa. Johtojakin koitin eri järjestyksessä, kun jostain luin että saattavat olla erinvärisiä eri valmistajilla (on kyllä varmaan melko epätodennäköistä, että näin olisi), mutta tällä ei ollut vaikutusta. Olen koittanut löytää tv:stä "jotakin" asetusta jolla voisi olla vaikutus/syy tähän tilanteeseen, mutta en ole kekannut...

Ei näy edes se Ps2 aloituskuva eikä valikot. Vain musta ruutu ja ääni kuuluu.

Nyt sain DVD:ltä näkymään kuvan (kun otti ns. mod piirin pois päältä), mutta se on vaaleanpunainen!? PS2 on melkovanha ja se on ostettu hevnetistä aikoinaan valmiiksi mod-piirillä, malli on SCHP-30004 V4. Onkohan noissa mod-piireissä joitakin asetuksia tai miksiköhän se estää tuon komponenttikuvan esittämisen?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2009 @ 15:36

Junior Member

3 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2009 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyl meikän xbox tukee ainakin progressiivistä kuvaa rgb kaapelin kautta.
Senior Member

6 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2009 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ville30:
kyl meikän xbox tukee ainakin progressiivistä kuvaa rgb kaapelin kautta.

Nyt puhutaan PS2:sta. Mun kahvinkeitin osaakin kävellä.

Prolehma
Member

4 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2009 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itsekin ajatellut hommata RGB-kaapelin PS2:n tuolta modpiiri.com:sta. Mutta nyt pitäisi vain varmistaa, että onko se varmaa ja luotettavaa tilata tuolta modpiiri.comista?
Chaldy
Newbie
_
16. tammikuuta 2009 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vinkeistä, ei muutako tyypätään sitte
Alterdu
Suspended due to non-functional email address
_
17. tammikuuta 2009 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä itselläni ollut (MadCatzin vissiin)PS2--> Komponentti kaapelilla kytkettynä Philipsin 32' telkuun ja kuvanlaatu on ihan jees, joissakin peleissä grafiikka tuppaa oleen puuroa mutta lukuisilla väri asetuksien säädöillä olen saanut yllättävän hyvän kuvan.

Esim Soul calibur III näyttää mielestäni oikein hyvältä..

Itsellä on aika vanha pleikka , onkohan noissa uusimmissa jollain tapaa parempi kuvanlaatu tai jotain..kun kaverillani on uudempi pleikka ja tuntuu että kuvan laatu olisi ollut parempi siinä,siis kokeilin sitä ihan omaan töllöön..??kuvittelenko vain..??

INTEL CD E6300|ASUS NVIDIA EN9600GT 512MB|4GB A-DATA VITESTA 800MHZ|ACER 22WIDE|SB-EXTREME MUSIC|MSI NEO P965|WINXP|BMW323i|PS2|PIONEER 12"/60L
Senior Member

6 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2009 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Prolehma:
Olen itsekin ajatellut hommata RGB-kaapelin PS2:n tuolta modpiiri.com:sta. Mutta nyt pitäisi vain varmistaa, että onko se varmaa ja luotettavaa tilata tuolta modpiiri.comista?

On se ihan varma ja luotettava kauppa ollut. Oon itekin tilaillut sieltä.

Prolehma
Member

4 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2009 @ 23:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä sellaista haluaisin varmistella, että onko noissa RGB-kaapeleissa jotain erojakin? Eli jos vaikka tilaan tuolta modpiiri.comista tuon RGB-kaapelin niin olisiko PS2:sen oma piuha parepmi/laadukkaampi? Vai onko se aivan sama minkä merkkinen tai mistä sen tilaa?
Senior Member

6 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2009 @ 23:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä sellaista haluaisin varmistella, että onko noissa RGB-kaapeleissa jotain erojakin? Eli jos vaikka tilaan tuolta modpiiri.comista tuon RGB-kaapelin niin olisiko PS2:sen oma piuha parepmi/laadukkaampi? Vai onko se aivan sama minkä merkkinen tai mistä sen tilaa?

Mulla on semmonen muovisella Playstation-liittimellä varustettu kaapeli, ja se on aika löysä, kun ajan myötä kulunut. Kannattaa hankkia metallisella liittimellä varustettu jos löytyy.

Prolehma
Member

4 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2009 @ 10:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuolla modpiirissä olevan kaapelin pääty näyttää olevan metallinen, mikäli tarkoitat sitä päätä mikä kytketään TV:en.
Senior Member

6 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2009 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuolla modpiirissä olevan kaapelin pääty näyttää olevan metallinen, mikäli tarkoitat sitä päätä mikä kytketään TV:en.
Luulin että sanoin selvästi kun mainitsin "playstation-liittimellä", eli meinasin juuri PS2 puolella olevaa liitintä.

Prolehma
Member

4 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2009 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, nyt tajusin.
Olen vain huono näissä asioissa joten välillä rautalangan vääntäminenkään ei auta... -.- Mutta kiitos nyt kuitenkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2009 @ 21:28

Prolehma
Member

4 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2009 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt kun vihdoin sain tuon RGB-kaapelin niin nyt tuntuu siltä, että kuva ei mitenkään parantunut vaan pysyy ihan samanlaisena kuin RCA:lla.
PS2 valikosta lähdöksi valittu RGB ja niin edelleen. Sitäkään en tajua, että miksi minun pitää valita TV:stä kanavaksi AV1 eikä RGB.

Ja ainiin kyseessä on LG:n 29 tuuman LCD TV.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2009 @ 15:15

Mainos
_
__

_
Senior Member

6 tuotearviota
_
27. tammikuuta 2009 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pelaapa vaikka jotain 3D peliä, tasohyppelyissä yms. nuo sahalaitagrafiikat näkyy parhaiten. PS2 menussa ei varmaan eroa nää.

Tuo kanava pitää olla useimmissa E01, eli AV, jotta saat RGB:n läpi. Noin ainakin kaikissa telkkareissa ollut mitä oon käyttänyt. En tiiä tuon TV:n omituisuuksia, joten en voi sanoa enempää.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > ps2 rgb:llä vai komponenttikaapelilla?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy