|
|
|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
|
Club 3D ATI HD 4850 OC Edition, rikkikö?
|
|
|
paavo665
Newbie
|
24. tammikuuta 2009 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä ostin pari viikkoa sitten uuden koneen:
Prossu: E8500 3.16ghz
Emo: MSI P35 Neo
Muistia: 4GB 800mhz
Näyttis: Club 3D HD 4850 Overclocked Edition
Poweri: Chieftec PSU ATX 650W
Koppa: Nexus Silent MIDI Tower
Käyttis: XP, SP3
Toivottasti nuo kertovat jotain.
Ongelma koskee lähinnä tuota näyttistä. Eli en ole sitä kellottanut mihinkään suuntaan. Käytin koneen liikkeessä josta sen ostinkin ja ne siellä testasivat ja eivät kuitenkaan mitään vikaa löytäneet, jota ihmettelen. Sain koneen takaisin ja olen tässä yrittänyt paikantaa ongelmaa, eli onko tosiaan näyttis hajoamassa? Uusimmat ajurit on asennettu ja näyttis on rasituksessa siinä 60 - 65 asteen paikkeilla, että kuumana ei luulisi käyvän. Esim. tällaista tämä tekee GTA IV:ssä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3449280.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3449283.jpg
Eli tuollaisia viivoja ym. artifakteja esiintyy jonkin ajan pelaamisen jälkeen. Häviävät kun alt+tabittaa winukkaan ja takaisin, mutta ilmenee sitten kohta taas muualla. Ja asetuksia olen säätänyt ihan lowista highiin ja uusi pätsikään ei auttanut.
Ja sitten Crysis teki seuraavaa, joka sitten kyllä hävisi kun bootin pelin:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3449293.jpg
Kaikissa peleissä ei ongelmia esiinny, mutta vilkkuvia tekstuureita ja poikittain vilkkuvia ohuita ruudullisia viivoja näkyy silloin tällöin. Esim. Fallout 3:ssa en havainnut yhtään mitään, mutta vilkkumista oli havaittavissa Bioshockissa ja CoD: WaW:issa. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia ajureita 8.6 - 8.12 välillä, mutta ei tunnu auttaneen yhtään.
Kyseessä on siis ihan tuliterä kone, joka alkoi temppuilemaan muutama päivä oston jälkeen. Liikkeessä ei kuitenkaan havaittu mitään ongelmia, jota kyllä ihmettelen, sillä samat ongelmat jatkuvat vieläkin. Tarkoitus onkin nyt väkisin viedä kone liikkeeseen ja laittaa näyttis takuuseen, mutta eikö nyt kyseiset ongelmat viittaa siihen, että näyttis olisi menossa hajalle?
|
|
Kekisboy
Suspended due to non-functional email address
|
24. tammikuuta 2009 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä näyttiksessä vika on. Ei mikään muu noita grafiikka virheitä voi aiheuttaa.
Chill...
|
|
paavo665
Newbie
|
24. tammikuuta 2009 @ 20:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No sitä kyllä ajattelinkin. Ihme kyllä, kun ei siellä liikkeessä sitten osata testata kunnolla näitä komponentteja, vaan enhän minä tiedä millä ne testaavat.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2009 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti paavo665: No sitä kyllä ajattelinkin. Ihme kyllä, kun ei siellä liikkeessä sitten osata testata kunnolla näitä komponentteja, vaan enhän minä tiedä millä ne testaavat.
Tuskimpa kaikilla valmistajilla on resursseja tuon mittakaavan testaamiseen. Liikkeillä ei ainakaan tuohon ole resursseja, eikä varmaan intoakaan.
Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
|
|
paavo665
Newbie
|
25. tammikuuta 2009 @ 00:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tässä ehkä suurin ongelma liikkeen kanssa on se, että eikös niitten ole todettava että juuri tässä näyttiksessä tai jossain muussa palikassa ylipäänsä on vikaa ennenkuin ne laittavat sen takuuseen.
No joka tapauksessa olen infonnut heille, että millaista vikaa tässä on että koneen olen viemässä sinne uudestaan ja jos nyt saisivat jotain aikaan.
|
|
Markqq
Member
1 tuotearvio
|
27. tammikuuta 2009 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla tulee aivan samallaisii pieniä artifaktei ja ne lähtee pois myös alt tab hyppäämäl. Wowissa voi toimia viikon putkee ilma yhtää tommosta, kunnes yks tulee näkyviin ja alt tab työpöydälle ja takas peliin, kappas ku toimii jälleen normaalisti. Sama juttu warhammer onlinessa, jossa tuli hieman useemmin.. CS Source noita ei vastaavasti tullu vaan jotain väribugia välillä. Test Drive Unlimited ei ole ongelmia.
Että tuskin Kekisboy näyttiksessä on vikaa kun mulla tulee myös välillä(todella harvoin) tommosia. Ja niin mullaki on Club 3D :)
E: Näyttis on ollut se 3-4 kuukautta, core lämmöt siin 58-60 pelatessa.
E; Itselläkin esiintyy tietynlaista "vilkkumista" tietyissä peleissä. Tosin en tiedä välttämättä sitten mitä tarkoitat sillä. Myös sellaista "kraffojen" päivitystä kans tietyis peleissä, jos on varjot päällä. Ilman varjoja toimii normaalisti. Eli siis esim. WoWissa jos on joku varjo ja menen lähemmäksi niin se tarkentaa sitä varjoa. Kaverin uudessa koneessa jossa on Gainward HD4850 on aivan sama ongelma. Laittaisin sen ajurien piikkiin luultavasti.
Omituista ku on aivan samat ongelmat samassa kortissa, itseäni vain ei yhtään haittaa nuo, koska ne ovat niin pieniä ongelmia :)
PC: ASUS P5Q Deluxe, C3D Radeon HD5850 1gb, C2D E8500 @ 3.5ghz, A-DATA 8gb ddr2 @ 800mhz, Samsung 2x 500gb & 1x 750gb, Samsung DVD/RW Asema, Corsair 520W, Antec P182b, Windows 7 Professional 64-bit, BenQ 24 E2420HD & BenQ 24 G2420HDB, Sennheiser PC161 Headset, Logitech G11 Keyboard, Logitech MX518 Mouse
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2009 @ 07:53
|
|
paavo665
Newbie
|
31. tammikuuta 2009 @ 00:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Hieman päivitystä tilanteeseen. Liikkeessä eivät saa kyseisiä vikoja esiin ei sitten niin millään. Tässä olen miettinyt, että mitä erilaista minulla olisi kuin siellä liikkeessä kun testaavat, kun olen esim. ottanut pois ulkosen kovon ja kajaritkin ilman vaikutuista asiaan. Ja olen kokeillut kahdella eri näytöllä, tällä käytössäni olevassa 19-tuuman laajakuvanäytöllä ja 17-tuuman putkinäytöllä.
Sitten on tietty näppäimistönä G15 (se vanhempi malli) ja hiirenä MX518. Molemmat siis USB-paikoissa kiinni. Pidän epätodennäköisenä, että vika johtuisi näistä sillä olisihan se aika kaukaa haettua. Mutta toisaalta oli minulla jossain todella vanhassa koneessa sellainen mystinen vika, että kun hiiren pisti PS2-porttiin kiinni, niin ei päässyt nettiin, vaan piti olla usbiin sopiva.
Voiko sillä olla myöskään mitään merkitystä, että koneen virtajohto on kiinni jatkojohdossa jossa on kiinni vaan pari muuta laitetta ja itse jatkojohto menee suoraan pistokkeeseen? Että kyseessä oli joku virransyöttö ongelma, joka ei johtuisi powerista? Eikö kuitenkin kone nikottelisi muutenkin ja muut laitteet jos tässä olisi jotain häikkää?
Muuta en keksi ja jos kyse ei ole näyttiksestä ja ajureistakaan niin mistä sitten?
|
|
paavo665
Newbie
|
3. helmikuuta 2009 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin, sain koneen taas takaisin.
Kokeiltu on eri näppäimistöä, hiirtä, näyttöä, asennettu ajuria näppikseen ja poisteltu, samoin hiiren, avattu koppaa ja tuuleteltu tuloksetta...
Ja sitten olisi periaatteessa windowsin uudelleenasennus jäljellä, mutta auttaakohan se?
Kone on ollut siis jo pari viikkoa liikkeessä tutkittavana ja eivät muka tunnu löytävän ja saavan vikaa esille. Siellä ehdottelivat, että olisiko näytössäni jotain vikaa, mutta kokeilin myös toisella näytöllä, niin ei vaikutusta. Ja tuolla dvi -> vga (?) välikappaleen vaihdolla ei ollut vaikutusta asiaan.
Selväähän tuo nyt on kuvista päätellenkin, että näyttiksen vika tuo olisi, mutta tuolla liikkeessä eivät yksinkertaisesti saa kyseisiä ongelmia näkyville.
Vieläkö olisi jotain tehtävissä, muuta kuin kaupan purku kun ei muuten tunnu toimivan kunnolla?
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Markqq
Member
1 tuotearvio
|
4. helmikuuta 2009 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voi olla et siinä on sitten lievä vika, joka esiintyy välillä. Ajan kuluessa se voi puhjeta kokonaan eli vetää kraffavirheet pysyvästi, ja sitten takuuseen.. tai sitten pelittää samallailla vuoden.
Kokeile nyt eri juttuja viel välttääkseen niitä. Mulla tulee samallaista mut vaikuttaa siltä, että paljon harvemmin, joten en edes kiinnitä huomioo siihen.
Nuo tommoset on hieman ilkeitä ongelmia.
E: Jos sulla on toista näyttistä niin kokeile sillä, että toimiiko. Jos toimii niin ei ainakaan ole muussa raudassa vikaa.. Eipä tossa kai hirveesti enään tehtävää sitten ole.
PC: ASUS P5Q Deluxe, C3D Radeon HD5850 1gb, C2D E8500 @ 3.5ghz, A-DATA 8gb ddr2 @ 800mhz, Samsung 2x 500gb & 1x 750gb, Samsung DVD/RW Asema, Corsair 520W, Antec P182b, Windows 7 Professional 64-bit, BenQ 24 E2420HD & BenQ 24 G2420HDB, Sennheiser PC161 Headset, Logitech G11 Keyboard, Logitech MX518 Mouse
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2009 @ 09:37
|
|