User Käyttäjä Salasana  

perjantai 14.11.2025 / 19:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 sekosi, nopeaa apua tarvitaan!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 7 sekosi, nopeaa apua tarvitaan!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
621
Member
_
26. tammikuuta 2009 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli asensin läppärilleni Windows 7:n, syystä että Vista tuntui niin raskaalta. 7 sitten oli kuin olikin paljon kevyempi kuin Vista sain nauttia ilosta parisen tuntia.
Kunnes yritin asentaa Magic ISO -ohjelmaa (Vasta hetki sitten luin yhteensopivuusongelmista) ja sen jälkeen koko 7 sekosi. Se ei suostu oikein lukemaan DVD-levyjä, käy todella hitaasti varsinkin My Computer -kansiossa ja kiintolevyillä, ei tunnista kaapelilla kytkettyä nettiä, eikä suostu poistamaan mitään ohjelmia.
Olen yrittänyt asentaa XP:tä koneelle, mutta ei tuntuisi pystyvän johtuen XP:n asennuslevyn herjaamisesta, että asennusta ei voi suorittaa 7:sta. Olen myös yrittänyt suoraan levyltä buutata asennusta, mutta ei toimi. Läppärin Vista asennuslevy on kadoksissa ja näinollen olen pulassa.
Onko mitään mahdollisuutta koneelta formatoida käyttöjärjestelmää ja sen jälkeen vaikka asentaa se XP? Tai mitä ylipäätänsä voin tehdä asialle, kyllä sekin kävisi, että Windows 7 toimisi hyvin.

Olisin erittäin kiitollinen nopeista ja kattavista vastauksista.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
26. tammikuuta 2009 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko järjestelmänpalautusta eli System Restorea kokeiltu?
Junior Member

5 tuotearviota
_
26. tammikuuta 2009 @ 21:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows 7:an uudelleenasennusta?

621
Member
_
27. tammikuuta 2009 @ 00:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos viesteistä.

Pointti oli siis juuri tämä, että en saanut konetta lukemaan levyjä käyttöjärjestelmässä (en edes vikasietotilassa).
System recoverykaan ei toiminut, vaan jumitti paikoilleen kun sinne yritti päästä.

Lopulta kokeilin BIOS:sta laittaa konetta kokeilemaan aina ensin levyaseman levyä käynnistykseen, jonka johdosta pääsin kuin pääsinkin Windows 7:n uudelleen asennukseen ja koneen formatointiin.

Nyt kaikki taas kunnossa.
Mainos
_
__

_
Newbie

1 tuotearvio
_
12. helmikuuta 2009 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tälläsiä tapauksia varten mulla on aina parin gigan linukka osio rinnalla että sitä kautta pääsee näppärästi korjaamaan jos muuten tuntuu toivo menneen. Oon kova tweakkaamaan ja modaamaan ja näitä ongelmia sattuu viikottain. Sain just puhelimenki paskaks ku flashasin custom firmistä siihen :D

huomenna puhelinkauppaan->
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 sekosi, nopeaa apua tarvitaan!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy