User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 22:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > kysymyksiä koskien ps2 hankintaa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kysymyksiä koskien PS2 hankintaa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Thomazu
Junior Member

1 tuotearvio
_
28. tammikuuta 2009 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä minulla olisi vanha paksunmallin PS2 konsoli mallia SCPH-30004. Nyt koneen lukupää on tullut tiensä päähän, putsaaminen ja jne ei enään auta. Olen nyt miettinyt kumpi olisi kannatavampi ostos. Uusi lukupää vaiko kokonaan uusi konsoli? En aiemmin ole vaihtanut lukupäätä mutta olen kyllä valmis sen tekemään, tosin haluan tietää muutaman asian. Mitä kaikkea minun tulisi konsolissa säätää jotta uusi lukupää toimisi parhaalla mahdollisella tavalla? Nykyinen lukupää mikä nyt rikki on, on malliltaan KHS-400B. Jos uuden lukupään ostan se luultavasti olisi tämä: KHS-400Q. Olen siis vielä aika aloittelija PS2 huoltamisen kanssa..

Itse ostaisin uuden lukupään mutta olisiko uusi konsoli silti parempi hankinta? Mutta onko PS2 konsolista eri versioita markkinoilla? Ruuvimensseli kyllä käsissä pysyy etteikö sen takia lukupään vaihto onnistuisi. Ja sitten vielä, toimiikohan Kingstonin muistitikut PS2 kanssa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2009 @ 07:47

aapeli95
Member

2 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2009 @ 08:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thomazu:
Ja sitten vielä, toimiikohan Kingstonin muistitikut PS2 kanssa?
Nuo uusi musta (4gb) toimii mutta vanha (2gb) ei toimi
Senior Member

6 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2009 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu vähän mitä aiot tehdä sillä pleikkarilla. Jos aiot asentaa modpiirin ja kovalevyn, hanki paksu malli.
Jos aiot pelata FFVI netissä, (vai voiko enää?), hanki paksu malli.
Jos aiot pelata modpiirin tai softamodin kanssa kovalevyltä pelejä, hanki paksu malli.
Jos aiot asentaa softamodin (FMCB), hanki pienempi kuin SCPH-9000x malli.
Jos aiot pelata vain aitoja, ilman modeja, hanki uusin malli.

Ja lukupäiden hinnat nousee mitä vanhempi malli on. Eli siltä kannalta kannattaa hankkia mahdollisimman uusi malli, joka sopii tarpeisiisi.
Kannattaa katella vaikka Huuto.netistä noita konsoleita. Jollei löydy tarpeeksi hyvää, niin hanki se lukupää.

Lukupään vaihtaminen on aika helppoa loppujenlopuksi. Ota ESD-juotos pois uudesta. Irrotat vanhan, koskematta mihinkään säätöihin missään, säädät uuden samannnäköiseksi kuin vanha, jos tarpeen, muistat laittaa kaikki kaapelit kiinni.
Testaat sitten jokatyypin levyillä, CD/DVD/peli/dual-layer-dvd, kansi auki, niin että näät levyn pyörivän, niin saat nopeammin säädettyä jos tarvii. Ja muista pitää se valkoinen magnettijuttu levyn päällä kun se pyörii.

Ja netistä löytyy noita oppaita vaikka hakusanoilla "replacing ps2 laser", tai "ps2 laserin vaihtaminen"

The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2009 @ 22:08

Thomazu
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. tammikuuta 2009 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pleikkarilla lähinnä aitoja pelejä pelaisin ja asennan luultavasti myös tuon FMCB.

Lukupäästä vielä sen verran että olisiko tuo jo aikaisemmin sanomani KHS-400Q hyvä vaihtoehto verrattuna tällä hetkellä minulla rikkinäiseen olevaan KHS-400B? Hinta eroa lähes 20?.

Selvä, kyllä lukupään vaihto taitaa onnistua minulta. Toivon että muistitikkunikin toimii yhdessä PS2 kanssa sitten kun lukupään olen saanut.
Senior Member
_
29. tammikuuta 2009 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja yksi kysymys. Onko lukupää varmasti rikki? Vai onko tämä sen paksun pleikkarin perusvika eli "matoruuvi" sutii. Toisin sanoen lukupään liikutusvarsi ei kosketa kunnolla matoruuviin. Itse olen tuon joutunut pariin kertaan paksusta pleikasta korjaamaan.
Mainos
_
__

_
Thomazu
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. tammikuuta 2009 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vika on lukupäässä, kuten jo sanoinkin. Itse olen kerran joutunut jo tekemisiin tuon matoruuvin takia. Täytyneekin vielä kysyä mitä muita PS2 varaosia myyviä puljuja on kuin Modpiiri ja Cheapestmods?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2009 @ 16:04

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > kysymyksiä koskien ps2 hankintaa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy