User Käyttäjä Salasana  

lauantai 7.6.2025 / 00:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Senior Member

5 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2009 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rookye:
Mutta halusin vain tehdä selväksi, että tää foorumi on kyllä niin korruptoitunu että pakkohan tänne oli tulla oikaisemaan muutama vääryys. Olen täällä silloin tällöin tunneilta käynny kattelemassa kun omaa konetta olen itsekkin kohta hankkimassa, mutta nyt napsahti päässä niin, että oli pakko itsekkin rekisteröityä ja pistää sormeni tähänkin soppaan!
Et nyt ottanut huomioon että mahdollisesti firma on itse tämän aiheuttanut? En ole mediassa nähnyt kyseisen puljun mainoksia missään, silti joka toisessa ketjussa on viesti. Jokin menee tässä vaiheessa vikaan. Sitten taas on ollut useampi account, jolla postit ovat olleet pelkkää mainostusta. Mikäli jokin toinen firma alkaa tekemään samaa, niin yhtälailla heitä boikotoin. Sinullakin alkaa jokaisessa postissa pikkuhiljaa olemaan arnada sana, joten sinuakin on hieman vaikea ottaa todesta.

Kuitenkin suurin osa ihmisistä täällä tietää tietokoneista enemmän kuin keskiverto suomalainen, niin turha täällä on pakettikoneesta edes puhua. Kellottaminen ja jäähdytys tuppaavat olemaan tärkeitä koneessa, joten turha hankkia konetta, missä ei ole kumpaakaan näistä. Pakettikoneiden virtalähteet ja emolevyt tuppaavat olemaan aivan metsälaatua, muisteista puhumattakaan.

Pitäähän pakettikoneita kasaavan firman saada rahaa sisään firmaan? Vaikka osa hinnasta saadaan tiputettua isoja tilauksia tekemällä suoraan tehtaalta tai välikäden kautta, mutta kasaaminen vie aikaa ja työvoimasta pitää maksaa. Markkinointikaan ei ole halpaa, joten siihenkin pitää saada rahat. Rahat saadaan koneita myymällä, mutta koska rahaa pitää saada enemmän kuin sitä menee, niin koneet ovat myös sen hintaisia. Pitempää runoutta en ala postailemaan.

Itse saan erittäin suurta palkkaa tästä touhusta, nimittän suunnatonta mielihyvää, kun pääsee oikomaan virheitä näsäviisaiden ihmisten postauksissa. Mielelläni istun työpäivät ja osan koulun tunneistakin lukien näitä sivustoja. Saatampa vahingossa antaa apua jollekkin joka sitä tarvitsee. Tästä sivuston käyttö alkoi, kysyin neuvoa ja sitä sain.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Rookye
Suspended permanently
_
31. tammikuuta 2009 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sanzu:
Mutta halusin vain tehdä selväksi, että tää foorumi on kyllä niin korruptoitunu että pakkohan tänne oli tulla oikaisemaan muutama vääryys. Olen täällä silloin tällöin tunneilta käynny kattelemassa kun omaa konetta olen itsekkin kohta hankkimassa, mutta nyt napsahti päässä niin, että oli pakko itsekkin rekisteröityä ja pistää sormeni tähänkin soppaan!
Et nyt ottanut huomioon että mahdollisesti firma on itse tämän aiheuttanut? En ole mediassa nähnyt kyseisen puljun mainoksia missään, silti joka toisessa ketjussa on viesti. Jokin menee tässä vaiheessa vikaan. Sitten taas on ollut useampi account, jolla postit ovat olleet pelkkää mainostusta. Mikäli jokin toinen firma alkaa tekemään samaa, niin yhtälailla heitä boikotoin. Sinullakin alkaa jokaisessa postissa pikkuhiljaa olemaan arnada sana, joten sinuakin on hieman vaikea ottaa todesta.
En tiedä tämän foorumin historiasta. En ole täällä ollut yhtä kauan kuin sinä ja vasta itsekkin rekisteröidyin. Seurannut olen tosin tovin. En tiedä mitä tämä mainostaminen on ollut, enkä tiedä missä päin asut. Itse löysin kyseisen firman bussissa, matkalla kouluun (länsiväylässä oli mainos - "tehokoneita edullisesti") Koska tietokoneen osto alkoi olla ajankohtaisempaa niin tämä kyllä houkutteli.

On toki muitakin mainostus keinoja kuin bussin kylkeen tarrat ja saitsingille. En tiedä oletko huomannut, mutta täällä porukka ei muusta puhukkaan kuin Jimssistä ja Multitronicista. Käy ihmeessä vilkaisemassa threadeja ja hämmästy. Ymmärrän toki, että onhan kyseessä hyvät tietokoneliikkeet ja hinnatkin edullisimmasta päästä mutta jos pakettikoneita ja muita liikkeitä poljetaan alas ja ainoa oikea vaihtoehto ovat nämä kaksi, niin minua ainakin rupea tässä vaiheessa ihmetyttämään että kuka täällä oikeasti mainostaa? Jimmsillä on 13miljoonan liikevaihto sivujensa mukaan, mutta en ole elämäni aikana kertaakaan nähnyt heidän mainoksiaan. Vasta tänne foorumille tullessani. Nyt olen huomannut, että myös oliko kyseessä Mikrobitti tai jokin muu lehti jossa oli myös tästä maininta. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää, mutta minusta on naurettavaa jos asia oikeasti on niin että Jimssi maksaa aina välistä kun afterdawnista tulee heille maksava asiakas. En halua uskoa tähän, mutta olosuhteet pakottavat.

Lainaus:

Kuitenkin suurin osa ihmisistä täällä tietää tietokoneista enemmän kuin keskiverto suomalainen, niin turha täällä on pakettikoneesta edes puhua. Kellottaminen ja jäähdytys tuppaavat olemaan tärkeitä koneessa, joten turha hankkia konetta, missä ei ole kumpaakaan näistä. Pakettikoneiden virtalähteet ja emolevyt tuppaavat olemaan aivan metsälaatua, muisteista puhumattakaan.
Oma koneeni ainakin pyörii ihan hyvin vakiokelloilla ja kyllä on joki pahasti pielessä jos luullaan että se on ainoa oikea ratkaisu. Tämä vain johtaa takuiden raukeamiseen. Jäähdytyskin tapahtuu vakiona silloin jos ei kellota, eli tämäkään ei ole ongelma. Sekoitatko kenties pakettikoneen ja markettikoneen keskenään? Kyllä näitä kloonikoneita löytyy mielestäni ihan hyviä. On vaikea väittää, että Arnadan pakettikoneet olisivat pahasti pielessä kun minusta ne eivät ole ja haluaisin kuulla muiltakin syitä mitkä seikat tähän johtaisivat. Myös Jimssin pakettikoneet ovat voittaneet lehdistöiltäkin palkintoja/kunnia mainintoja ym. (EN tiedä olisiko tämänkin takana pienet pikavipit) Mutta hirveää yleistämistä tuo on että "pakettikoneet ovat kuraa!".

Lainaus:

Pitäähän pakettikoneita kasaavan firman saada rahaa sisään firmaan? Vaikka osa hinnasta saadaan tiputettua isoja tilauksia tekemällä suoraan tehtaalta tai välikäden kautta, mutta kasaaminen vie aikaa ja työvoimasta pitää maksaa. Markkinointikaan ei ole halpaa, joten siihenkin pitää saada rahat. Rahat saadaan koneita myymällä, mutta koska rahaa pitää saada enemmän kuin sitä menee, niin koneet ovat myös sen hintaisia. Pitempää runoutta en ala postailemaan.
Kaunis runo ja osittain totta. Näinhän tämä varmaan onkin. MUTTA Ihan yhtälailla sitä ilmaa on komponenteissakin kun lähtee vertaamaan esim saksan hintoihin!

Itse kasaaminen kuitenkin on tottakai aina halvempi ratkaisu! Tässä kuitenkin unohdetaan syyt miksi pakettikoneet ostetaan.

1) Korjaustakuu
Vian sattuessa on helpompi pistää paketti postiin ja antaa liikkeen korjata ongelma kuin itse mennä penkomaan mikä kortti se nyt tällä kertaa räsähti ja sitten yhtenään lähetellä niitä "olikohan tässä vikaa". Jos takuu ei mene komponenteilla läpi niin tarkastusmaksut ja muut korjauskulut vielä rapsathvat päälle.

2) Kaikki eivät osaa tietokonetta kasata ja tämä kuilu on joillekkin liiaan iso. Ei ohjelmointiakaan ole mahdotonta opetella, mutta kaikilla ei vain riitä kiinnostus. Myöskin itse kasaamisella on aina omat riskinsä ja tässäkin saattaa palaa rahaa

3) Kaikilla ei riitä edes aika ja mielenkiinto sekä tietotaito etsiä niitä oikeita komponentteja

Toki voin kasata samanlaisen listan miksi kasata itse oma koneensa, mutta katson sen mukaan mitä ihmiset täällä tarvitsevat. Mielestäni 400? tietokonetta ei tarvitse itse alkaa kasaamaan kun ei siinä vielä tuossa budjetissa hirveästi edes säästä!

Lainaus:

Itse saan erittäin suurta palkkaa tästä touhusta, nimittän suunnatonta mielihyvää, kun pääsee oikomaan virheitä näsäviisaiden ihmisten postauksissa. Mielelläni istun työpäivät ja osan koulun tunneistakin lukien näitä sivustoja. Saatampa vahingossa antaa apua jollekkin joka sitä tarvitsee. Tästä sivuston käyttö alkoi, kysyin neuvoa ja sitä sain.
Sittenhän meillä on jotain yhteistä. Eihän meidän toistemme silmille tarvitse hyppiä, kun sama tavoite ja yhteinen päämäärä?

Lainaus:
Sinullakin alkaa jokaisessa postissa pikkuhiljaa olemaan arnada sana, joten sinuakin on hieman vaikea ottaa todesta.
Muutaman postin olen vetänyt tässä vasta rekisteröidyttyäni. Mikäli olen todennut jonkin paketin hyväksi esimerkiksi Arnadalla niin olen saattanut siinä samalla sitä ehdottaa muillekkin apua kaivanneille täällä. Ajasta riippuen esimerkiksi tuo Arnadan pakettilaskuri on tosi nopea ja kätevä tapa kasata tietokone, mutta jos on aikaa niin olen mm. etsinyt eri mahdollisuuksia Multitronicilta ja Nettorista.

En ole täällä Arnadan mainetta pilaamassa tai sitä mainostamassa. Kasaan paketit ja katson mistä sen saa halvemmalla ja sitä mukaa menen. Olen vasta uusi täällä joten ei pidä vielä tuomita. Tietotaitoa koulutukseni ja harrastuksieni puolesta kuitenkin löytyy.

Vaikutat Sanzu ihan fiksulta jätkältä, kiitos kun otit kantaa! Juuri tälläisiä rakentavia keskusteluita täällä haetaan. Pelkäsin jo täällä menneen asiat pahasti pieleen niin että yksi kun jotain ehdottaa niin muut seuraavat sokeasti perässä.
Senior Member

6 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2009 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?"
Mikä se kolmas on? Jospa se olisi parempi. :)
Member

4 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2009 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katos, enhän mä tarttekaan ircquotesia löytääkseni hauskaa matskua :). Kiitoksia Rookye tästä. Olisiko kenelläkän vastaväitettä niin voisin jo valmiiksi ottaa popparit esiin?

Q6600, 9800GT, IP35-E, 2x 2GB DDR2-800MHZ +Sonata III
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2009 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän tuo Jimmsin suosio perustu ihan sen luotettavuuteen..

Huomaa, että Jimmsinkin koneet ovat pakettikoneita, ei markettikoneita. Tottakai ne menestyvät testeissä, koska niihin on valittu hyvät osat. Pakettikoneiden huonous ei perustukaan komponenttien valintaan (mitä nyt voisi emolevyjä/powereita valita paremmin..), vaan siihen, että niissä on hinnassa ilmaa.

Lainaus:

1) Korjaustakuu
Vian sattuessa on helpompi pistää paketti postiin ja antaa liikkeen korjata ongelma kuin itse mennä penkomaan mikä kortti se nyt tällä kertaa räsähti ja sitten yhtenään lähetellä niitä "olikohan tässä vikaa". Jos takuu ei mene komponenteilla läpi niin tarkastusmaksut ja muut korjauskulut vielä rapsathvat päälle.

2) Kaikki eivät osaa tietokonetta kasata ja tämä kuilu on joillekkin liiaan iso. Ei ohjelmointiakaan ole mahdotonta opetella, mutta kaikilla ei vain riitä kiinnostus. Myöskin itse kasaamisella on aina omat riskinsä ja tässäkin saattaa palaa rahaa

3) Kaikilla ei riitä edes aika ja mielenkiinto sekä tietotaito etsiä niitä oikeita komponentteja

Toki voin kasata samanlaisen listan miksi kasata itse oma koneensa, mutta katson sen mukaan mitä ihmiset täällä tarvitsevat. Mielestäni 400? tietokonetta ei tarvitse itse alkaa kasaamaan kun ei siinä vielä tuossa budjetissa hirveästi edes säästä!

1) Tässä yksi syy, miksi Afterdawn on olemassa. Tänne kun kirjoittaa, että mikä vika on, saa melko nopeasti vastauksen, mihin ongelma viittaa.

2) Tässä on vähän eri asia kuin ohjelmoinnissa siinä mielessä, että itse säästää. Vaikeusaste on hieman eri ohjelmoinnin ja tietokoneen kasauksen välillä. Tuossa vasta mainitsin, että ohjeita on pilvin pimein hyvillä kuvilla.

3) Johan nuo oikeat komponentit on etsitty tredin aloittajan puolesta?

Eikö se kannata antaa mielummin kasattavaksi silloin, kun budjetti on suuri? Silloinhan kasaamisen osuus koko budjetista on muutama hassu prosentti, kun tässä tapauksessa se on huomattavasti suurempi. Säästämällä sen 50? ja sijoittamalla senkin komponentteihin, nopeus nousee jo huomattavasti, koska budjetti on niin pieni. Kalliimmissa osissa ei ole enää niin paljoa eroja kuin halvemmissa. ELi siis haen sitä takaa, että halvassa koneessa pieni lisäsijoitus tuo jo paljon enemmän pelitehoa kuin monen tonnin koneessa.

Lainaus:
Katos, enhän mä tarttekaan ircquotesia löytääkseni hauskaa matskua :). Kiitoksia Rookye tästä. Olisiko kenelläkän vastaväitettä niin voisin jo valmiiksi ottaa popparit esiin?
Ruokin vähän liekkiä että oleppa hyvä :). Enempää en jaksa kirjoittaa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2009 @ 20:13

Senior Member

6 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2009 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Sitä varten on afterdawn.com. ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2009 @ 20:17

Junior Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä maksaa koneen kasaus ja testaus tasan sen 15?.
http://www.bpcsolutions.fi/page.php

Ja mielestäni osatkin ovat melko halpoja.

AMD Athlon 64 X2 4200+
1024Mt DDR II
250Gt Kovalevy
Sapphire Radeon X1950 Pro
Chieftec 450W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2009 @ 20:20

Tonzi
Junior Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Seraser:
Täällä maksaa koneen kasaus ja testaus tasan sen 15?.
http://www.bpcsolutions.fi/page.php

Ja mielestäni osatkin ovat melko halpoja.
Mutta kuinka luotettava paikka on?

Kyllä noi jotku pakettikoneet on hyviä, jos budjetti on joku 400? eikä tiedä paljoa koneista. Markettikoneet on aivan eri luokkaa, kun esim netissä nää pakettikoneet. Niissä on mahdottomasti ylimääräistä.
Kyllä jos mä pelikoneen hommaisin, niin kyllä mä osissa ostaisin ja vaikka kasaus päälle. Saa kuitenkin itse valita osat tarpeen mukaan ja jos hieman kellottaa aikoisi, niin pakettikoneesta ei siihen taitaisi olla niin hyvin.
k0p3
Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EeroKakko:
"Mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?"
Mikä se kolmas on? Jospa se olisi parempi. :)
Arnada Business PC. Sanalla sanottuna hirveä. :)
Senior Member
_
31. tammikuuta 2009 @ 22:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaunis runo ja osittain totta. Näinhän tämä varmaan onkin. MUTTA Ihan yhtälailla sitä ilmaa on komponenteissakin kun lähtee vertaamaan esim saksan hintoihin!
Tiettyhän niissä on voittoa, eli ilmaa, mukana; tietty kulut tulee kattaa ja saada lisääkin päälle. Teet kuitenkin tuossa vertaamisessa pienen virheen; et voi suoranaisesti verrata Saksaa ja Suomea. Suomessa kun sattuu olemaan eri verot, kulut ja kysyntä. Saksassa kuitenkin on vähemmän kuluja ja samalla enemmän kysyntää.

Jimmsillä on 13miljoonan liikevaihto sivujensa mukaan, mutta en ole elämäni aikana kertaakaan nähnyt heidän mainoksiaan.
Aika suuri osa Jimmsin myynneistä tulee verkkokaupan kautta. Täten sitä mainostetaan enemmänkin internetin kautta, eikä muussa mediassa. Kuitenkin lehti/tv-mainokset konversoivat todella huonosti jos ne ohjaavat nettisivulle. Mutta nuo muutkin suuret liikkeet kyllä mainostavat, pääasiassa epäsuorasti. Mm. sponssitavara, sivustojen tukeminen, arvostelut, hintavertailut ja ihan perinteiset mainokset.

En tiedä mitä tämä mainostaminen on ollut, enkä tiedä missä päin asut.
Varmaan Sanzu viittaa sivustojen spämmimainoksiin näilläkin foorumeilla. Aika yleistä tosin, pimeän sosiaalisen markkinoinnin piikkiin menevää.
Rookye
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2009 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
Eikö se kannata antaa mielummin kasattavaksi silloin, kun budjetti on suuri? Silloinhan kasaamisen osuus koko budjetista on muutama hassu prosentti, kun tässä tapauksessa se on huomattavasti suurempi. Säästämällä sen 50? ja sijoittamalla senkin komponentteihin, nopeus nousee jo huomattavasti, koska budjetti on niin pieni. Kalliimmissa osissa ei ole enää niin paljoa eroja kuin halvemmissa. ELi siis haen sitä takaa, että halvassa koneessa pieni lisäsijoitus tuo jo paljon enemmän pelitehoa kuin monen tonnin koneessa.

Ei sillä, osat eivät ole sen kalliimpia pakettikoneiden välillä kuin itsekasattuina. Eli lähes sama hinta, kasasit osat itse vai ostatko pakettikoneen missä vielä kasaus.

Tämä seikka tosin koskee vain alle 450? budjetin koneita. Tai ainakin yleisimmin.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2009 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tässä vertaan tuota itse kasaamaani konetta tuohon Arnadan settiin, joissa koneet saman hintaisia. Toisessa ei vain tule kasausta päälle.

Mainos
_
__

_
Rookye
Suspended permanently
_
1. helmikuuta 2009 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lauri_lr:
No tässä vertaan tuota itse kasaamaani konetta tuohon Arnadan settiin, joissa koneet saman hintaisia. Toisessa ei vain tule kasausta päälle.
Pakettisi onkin lähes samanhintainen kun vielä lisää 2gt keskusmuistia, ainoa vain että se ei sisällä kasausta. Mutta sen sijaan paketissasi hieman parempi emolevy, näytönohjain sekä tehokkaampi virtalähde.

Hinnat tosin vaihtelevat rajusti eri liikettäin ja tästä syystä tapaus on vissiin yksilöllinen. Täytyy myös muistaa, että jos eri paikoista rupee tilailemaan osia niin postitoimikulut ovat äkkiä yli rajojen.

Hyvän paketin rakensit, ei siinä mitään. Jos pitäisi valita niin tottakai minä sen menisin ottamaan jos kasaus ei koidu ongelmaksi.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > mikä näistä 3 koneesta pelikäyttöön ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy