User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 30.7.2025 / 19:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ääkköset puuttuu, kuvat siirtyy
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ÄÄKKÖSET PUUTTUU, kuvat siirtyy
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2009 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun siirsin kotisivuni sellaisenaa WINSCP-ohjelmaan, niin ääkköset eivät näy oikein
Muuten on winscp paljon kivempi ja selkeämpi näin kielitaidottomalle
kuin FTP 95LE
Kuvat siirtyivät vaivattomasti

Tietääkö joku helpon ratkaisun tähän ääkköspulmaan

soilia
paukka
Junior Member
_
5. helmikuuta 2009 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olethan varmasti laittanut koodiin merkistökoodauksen?
Se onnistuu koodilla:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Tulee siis headin sisään.

Tietenkin voisit myös vaihtaa jokaisen ä ja ö merkin erikseen koodiksi.
ä = & auml;
Ä = & Auml;
ö = & ouml;
Ö = & Ouml;

Ilman välilyöntejä siis, oli pakko laittaa ne koska muuten viestiin olis tullut vaan ä=ä...

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
6. helmikuuta 2009 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos.

Olen tosi avuton näissä termeissä

Miten laitan tekstin "head"in sisään
Näinkö:
Siis "suorita>cmd>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">enter

soilia
soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
6. helmikuuta 2009 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos junior member

Löysinkin jo paikan.

Index/HTML/toiseksi ylin rivi, luki head, lisäsin neuvomasi komennon ja talletin index-sivun.
Nyt ovat sivuillani tekstit oikein.

soilia
paukka
Junior Member
_
7. helmikuuta 2009 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä:)Ihan oikeaan paikkaan laitoit koodin!

soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2009 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hei paukka
neuvoisitko vielä lisää.
index-sivu korjaantui, mutta
lisätietoja sivulla ei enää auttanut, vaikka tein saman komennonsen sivun html-tietoihin
katso www.soilia.net

onko jotain tapaa, jolla saisin koko frotpagen tunnistamaan ääkköset

kyselee soilia

soilia
Member
_
7. helmikuuta 2009 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa pistää myös muiden sivujen headeriin tuo koodaus tapa. Eli teet saman kuin etusivulle myös muille sivuille.
Tuolla lisätieoja sivuilla on koodaus warmaan sitten UTF-8 kun ei toimi. Eli kokeile siellä

charset=iso-8859-1

tilalla

charset=UTF-8

btw. etusivun kuvat eivät pysy raameissaa vaan leviävät. Kannattaa korjata se.

kryty
Newbie

1 tuotearvio
_
7. helmikuuta 2009 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti paukka:
Olethan varmasti laittanut koodiin merkistökoodauksen?
Se onnistuu koodilla:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Tulee siis headin sisään.

Tietenkin voisit myös vaihtaa jokaisen ä ja ö merkin erikseen koodiksi.
ä = & auml;
Ä = & Auml;
ö = & ouml;
Ö = & Ouml;

Ilman välilyöntejä siis, oli pakko laittaa ne koska muuten viestiin olis tullut vaan ä=ä...
Itse teen aina niin, että find & replace (etsi ja korvaa) ja korvaan kaikki ä:t ö:t ja mahdolliset å:t.

Ota vain &*auml; &*ouml; *-merkit pois ja kun laitat ne html-koodiin, pitäisi toimia oikein.

Sen jälkeen pitäisi toimia ja en ole itse (ainakaan vielä) löytänyt browseria joka näyttäisi nämä väärin.

Jos tekstieditorissa on tuo replace / korvaa mahdollisuus, valitse search ä ja replace kohtaan sitä vastaava koodi.
paukka
Junior Member
_
7. helmikuuta 2009 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä olikin hyviä neuvoja, niillä toivottavasti sait sivut toimimaan:) jos tulee muuta kysyttävää niin kysy vaan!

soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2009 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos teille hyvää tarkoittavista neuvoista

Koetan nyt itse opetella käsittelemään hyvän ystäväni ja ammattilaisen tekemää sivustoa.
Teimme sivuston yhteistyönä, siten , että minä valokuvasin, käsittelin kuvat parhaani mukaan ja sijoitin Word-taulukkihin ja haluamani tekstit alempaan soluun
Hän viimeisteli ne ja julkaisi sivuston.
Tekee edelleenkin pyytämäni muutokset sivulle
Neuvookin aina, kun vain viitsin kysyä.

Nyt minula kuitenkin olisi aikaa opetella ja intoakin riittäisi

Opikirjani FrontPage 2002 Tero Linjamaa on hirmuisen vaikea.
Sitä ei oikein millään voi soveltaa tämän näköiseen sivustoon
Etusivunkin olen sotkenut moneen kertaan
Etsin parempaa opasta aloittelijoille.

Kerään netistä yksittäisiä neuvoja , kuten teiltä nyt,

Välillä oivallan "ahaa, näinkö se tehdään"

Nyt olen taas aivan Ö
Laitanko sivuston jokaiseen htm tiedostoon HTLM/head kohtaan tuon saman komennon?

Nuo seuraavat ystävälliset neuvot ovat minulle liian vaikeita, tuskin haluatte minua alusta alkaen opastaa.

koW4Rlock (Member) Joo, etusivun kuvat siirtyilevät ihan hallitsemattomasti, kun niitä vaihdan tai lisään uutta tekstiä.
Voinko kiinittää ne?

Yritin saada etusivulle, oikeaan ylänurkkaan hakusanoja googlea varten, mutta onnistuin vain lisäämällä uuden rivin, johon ne sitten kirjoitin.

kryty (Newbie)

Missä se etsi ja korvaa kohta löytyy?

Onko myös Frotpage-ohjelma teksti-editor?

soilia
kryty
Newbie

1 tuotearvio
_
7. helmikuuta 2009 @ 20:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Frontpage on wysiwyg (what you see is what you get) editori, eli sillä tehdään sivu periaatteessa graafisesti. Siellä tosin muistaakseni oli mahdollisuus katsoa sivun html-koodia, jonka kautta uskoisin että pystyisit korvauksen tekemään (ylävalikosta edit->replace uskoisin).

Itse en tosin ole frontpagea käyttänyt pitkään aikaan, koska kun nykyään teen nettisivuja, teen ne käsin, että siitä en nyt osaa paljoa sanoa. Jos frontpagella et korvausta onnistunut tekemään, suosittelen käyttämään esimerkiksi notepadia sen jälkeen, kun sivut ovat valmiit ja sieltä edit-valikosta replace.
Member
_
7. helmikuuta 2009 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, voi kiinnittää.
On kuitenkin vaikea selittää miten jos toinen ei osaa html:lää. Siitä on noin 10 vuotta kun olen frontpagea käyttänyt. Eli en tiedä millainen ohjelma se edes on. Kirjoitetaanko siihen "koodia" vai onko se WYSIWYG-editori? WYSIWYG tarkoittaa, että se on periaatteessa graafinen johon vain kiinnitellään elementtejä.
Ja tekstieditori tarkoittaa esim notepad:ia. Hyvä korvike sivujen tekemiseen on Notepad++. Jos siis haluaa tutustua aihepiiriin enemmän. Nettin on pullollaan oppaita (x)HTML:n tekoon ja kirjastostakin varmaan löytyy oppaita.

Mainos
_
__

_
soilia
Junior Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2009 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia kärsivällisistä vastauksistanne.

nämä neuvot auttavat jo eteenpäin
En uskalla vaihtaa editoria, koska Frontpage toimii pitkälti kuten Word, jota olen tottuneempi käyttämään

Oikeastaan sivusto toimii jo tällaisenaan.

Kun tulee taas pulmia, niin tiedän mistä uskallan kysyä

soilia
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ääkköset puuttuu, kuvat siirtyy

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy