Olen tippunut kärryiltä näytönohjain kisassa. Enkä konettani en hirveämmin päivitellyt aikoihin. Nyt kuitenkin on mielessä pyörinyt ajatus koneen päivittämisestä. Suunta on kuitenkin aivan hukassa. Joten mistä osasta koneen päivittely kannattaisi alkaa? Hintakattoa ei nyt varsinaista ole. Mutta tavoitteena olisi päivitellä osa kerrallaan pikku hiljaa aina palkan salliessa. XO:lla tulee kuitenkin suurin osa ajasta nykyään pelattua. Laitetaan että yksittäisen osan hinta katto 150eur. Näytönohjaimesta olen tietty hiukka enemmän valmis maksamaan. Kertokaahan mihin suuntaan tässä kannattaisi lähteä menemään?
Kone täällä hetkellä:
EMOLEVY: ECS A770-M (Tästä itse meinastin aloittaa esim. huuto.netistä löytyisi takuulla parempiä emo levyjä kun ECS) PROSESSORI: AMD ATHLON 64 X2 5000+
NÄYTÖNOHJAIN: Nvidia 8800gt 512mt
MUISTIT: 4GB DDR2
POWERI: 650W En ole varma merkistä.
Joo, kyllä se kannattaa emosta melkeinpä aloittaa, sitten prossu ja sen jälkeen näyttis. Tässä järjestyksessä itse hankkisin, ja olen hyvin pitkälti hankkinutkin.
Laita powerin mallimerkintä/sarjanumero tai vastaava, niin selviää merkki.
Emoksi tosiaan ekalla kierroksella vaikkapa Foxconn A7DA-S, toisella kierroksella prossuksi AM3-kantainen Phenom II X4 810 tai nopeampi ja kolmannella kierroksella näyttikseksi... mitä nyt ikinä siinä vaiheessa onkaan tarjolla. Jos myyvät HD4900-sarjaa, niin ehkä sitten semmonen.
"You can´t be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer."
-Frank Zappa
Emolevystä tosiaan ajattelinkin lähteä päivittelemään. Ensiksi suuntaan kyllä tuonne huuto.netin puolelle. Pitää tarkastella noita käytettyjäkin, kun sieltä välistä aina edullisesti helmiä löytää. Itselle kun kelpaa hiukan vanhempi malli. Kunhan se on hyvä lankku.
Tuossa näytönohjainkilvassa olen varsinkin pudonnut kärryiltä. Se varmaankin uutena tulee ostettua niin pitänee jotain arvosteluja lueskella että mikä ohjain olisi itselle paras. Tarkoituksena olisi ainakin että FullHd matskua pystysi toistamaan telkulle, eli kone toimisi blu-ray soittimena, mutta tuo mahdollisuus varmaan nykyaikana löytyy näytönohjaimista.