User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 03:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ram - muisti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ram - muisti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Route
Junior Member
_
25. helmikuuta 2009 @ 17:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi vaan.

Minulla on ollut tälläinen tietokone vuoden verran. Se ei ole mikään tehotykki, mutta nyt siitä on mennyt takuuaika umpeen joten ajattelin lisätä ram-muistia. Kysynkin teiltä, jotka enemmän tiedätte, että minkälaista muistia kannattaa hankkia? Emolevyni on perus pakettikoneen mukana tullut: linkki, joten en odota siltäkään liikoja. Mikäli oikein olen ymmärtänyt emolevy tukee vain max. 667 mhz muistia, mutta muualla minua neuvottiin ostamaan 800 mhz tai jopa 1066 mhz muistia. Kannattaako ostaa nopeampia ja parempia muisteja mitä voin käyttää myöhemmin jos ostan uusia osia (emolevy, prosessori) vai hieman huonompia ja hitaampia muisteja? Suurin huolenaiheeni on, että jos ostan nopeita ja parempia toimiiko ne edes tässä tietokoneessa tässä vaiheessa? Haluaisin vielä toimiiko pelit paremmin useammilla muisteilla (esim. call of duty 4). Eihän se nyttenkään mitään hunajaa ole, mutta jos FPS:sän saisi edes keltaiselle low asetuksilla? Vai mihin muisti vaikuttaa? Kone käynistyy jo niin kauan että ostan vaikka sen takia muistit, mutta tosiaan helppiä että mimmosia.

- Route :)
Member

32 tuotearviota
_
26. helmikuuta 2009 @ 01:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos ei emoka tuo 1066MHz muitej ,niin turhaan niitä ostelet, ellet sitten laita niitä sen jälkeen tulevaan koneeseen. Kyllä ne muistit toimii, itselläni oli wanahassa koneessa muistille tuki 233MHz asti, vaikka muistit oli 400MHz. Hyvin toimi.

kanttii vaan olla tarkkana siinä että muisti on yhteensopiva emon kanssa.

juu ja näyttis vaikutt pelaamiseen paljon. ,integroidulla ei pelata mitään....

tarpeeks hyvä kone ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 01:08

LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 04:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näin asiallista tekstii mitä routeri kirjotti, nykyää enää harvemmin täällä afterdawnissa näkee...

Kyllä 667 MHz muistit ovat juuri riittäviä... Jos sinulla XP niin 2 gigaa 667 MHz muistia riittää mainioista ja sitten jos vista (oletus 32 bittine) niin 3 gigaa muistia.. :) Uskoisin että latausnopeudet ainakin paranis uusien muistien kanssa vaikka prosessorisi on hieman noh rehellisesti sanottuna tehoton pelikäyttöön.. Ja huom.. myös koneen käynnistykseen vaikuttavat asiat (hyvin paljon vaikuttavat) ovat mitä koneellasi on.. Onko kovalevy täynnä kenties tilpehöörii, viiruksia, spywaree tai muuta skeidaa.. Näitä karsimalla, konetta skannaamalla ja niinedespäin pystytään jo paljon vaikuttamaan koneen käynnistys nopeuteen..

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
Senior Member

6 tuotearviota
_
26. helmikuuta 2009 @ 07:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitan tännekkin.. Siis tässä on koneeni. Emo on Acer F690GVM, ja sen pitäisi tukea 8GB:hen asti "DDRII Dual Channel"-muistia. En tiedä mikä MHz:taista muistia se tukee. Auttakaa te viisaan tytöt ja pojat minua:) Ja hei, kävisikö tämä? Käsittääkseni emo ei tue 800MHz-muistia, mutta en ole aivan varma.
Hujo
Suspended permanently
_
26. helmikuuta 2009 @ 07:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käyttäjä manuaalista pitäs löytyä
mitkä xxxmhz käy muistikammassa

Voiko tietsikka koskaan toimia?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 07:53

Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löysin Jimm's PC storesta tällässiä muisteja: 2GB 667MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM. Minusta nuo näyttää varsin varteenotettavilta koneeseeni, mutta muitten mielipiteitä? Ja sitten kannattaako minun ostaa suoraa 4 gb muistia (eli 2 tommosta pakettia ja vanha muistikampa irti) vai 2gb muistia jimm's:iltä ja lisätä ne vanhan rinnalle? Joistakin minun kysymykset saattavat tuntua tyhmiltä, mutta onko tuo jäähdytysrivan puuttuminen iso asia, että pitääkö sitä huomioida mitenkä?

Edit. Korjasin linkin. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 11:13

Hujo
Suspended permanently
_
26. helmikuuta 2009 @ 11:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No eihän tuolla koneella kuuhun mennä.
kannatais lukee noita laitevaatimuksia noissa peleissä.
2.4 GHz dual core prosessori, 1GB RAM (2GB Vistalla)
ja aina parempi jos kone olis tuotakin parempi.

Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hujo:
No eihän tuolla koneella kuuhun mennä.
kannatais lukee noita laitevaatimuksia noissa peleissä.
2.4 GHz dual core prosessori, 1GB RAM (2GB Vistalla)
ja aina parempi jos kone olis tuotakin parempi.

Ja tuo viesti oli kenelle?
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisko sille joka pelin nimeltä mainitsi.

Googleen pelin_nimi requirements, niin noita löytyy.
Mitään takeita ei ole ?Recommended Specs?, ?Required (min) Specs?, missä kohtaa pelissä olevat liikennevalot vaihtaa väriä.
Min vaatikmukset on yleisesti, että se peli suostuu edes käynnistymään, graffa-asetukset kaikki minimiin ja sittenkään ei knnata liikoja toivoa.
Recomended ei tarkoita, että graffa-nupit voi kääntää kaakkoon.

Riippuen kuin pian aiot ostaa uusia osia, että kannattaako muisteja ostaa sen varalta, että siirtyvät siihen.
Muutaman vuoden päästä voi olla järkevää ostaa uuteen emoon ddr3:sta.

Eri valmistajien, eri malliset muistikammat voivat aina keskenään yhteensopivuusongelman tehdä. Kombinaatioita muistikampojen kanssa on on niin paljon, kun siihen mukaan pitä ottaa se emokin, ettei mitään yhteensiopivuuslistaa ole mihinkään kerätty.
Täten on varmempaa vaihtaa samanlaiset kammat koneeseen, kuin lisätä rinnalle. Kokeilemalla se vain selviää.
Järkevintä on ostaa kaupasta, jossa 14vrk aikaa perua kauppa, jos ei muistit omaan koneeseen käy. Osa kaupoista antaa sieltä haetuille muisteille postimyynnin tapaa tuon 14vrk. Osa suostuu vain vaihtamaan toiseen tuotteeseen hyvityksenä. Semmoisessa kaupassa on syytä katsoa, että vaihtoehtoista muistia niiltä löytyy. Esim. jos päätät ostaa nyt nopeampaa kuin emon tukema, ja emo ei niitä huolikkaan edes yksinään.
Nopeampi kampa kuin emon tukema, pitäisi vain käydä alikierrokislla, emon maksimilla. Samoin aina hitaimman kamman mukaan kaikki nakuttaa.

Emossa sisäinen nakutus pohjaa 100MHz tai 133MHz, jota kertoimilla nostetaan. (Nykyisin minimit on kait 266MHz ja 200MHz, kun kauan kauan sitten oli 66 ja 50/100)
3x133 = 4x100 = 400MHz
Vaikee sanoo millä "pohjataajuudella" muistiväylä nakuttaa jotta sen saa toimintaan eri nopeuksiset muistit kertoimien avulla 533/667/800
Vanhemmassa koneessa oli 512MB 266MHz muisti joka oli emon max tukema. Rinnalle laitoin 1GB 400MHz, jonka olis pitänyt 266MHz nopeudella surista tuon hitaamman takia. Menikö siellä sisässä sitten 200MHz käyttöön tjms. ja heikensi ton 266MHz muistin vai johtuiko 400MHz suuremmasta latenssi lukemasta CL3
3DMark kokonaismittauslukema kun ei noussut kuin 2 pistettä.
Ei varsinaiseti yhteensopivuusongelma, mutta "säästöliekille" meno.
Ei ollut syytä ostaa ko. kampaa.

Mitä enemmän on muistia sitä "paremmin" pelit toimivat.
RAM muistiin latautuu kaikki, mitä se peli tekee. Latausajat, kentän vaihtuminen 'mission completed', on helposti huomattava asia.
Pelin jouhevuuteen vaikuttaa 2 muutakin, riippuen millaista koodia on peliin tehty.
Prossun teho, joka laskee jokaisen 3D elementin kulmapisteet, koko pelin maailman, kun vaan vähänkin käännät ukkelisi katseen suuntaan. (Prossu laskee myös tekoälyn, pelin AI vihollisten päätökset yms. Prossu on Matrix, koko pelimaailma)
Prossu lähettää tiedot piirettävien elementtien sijainneista, jonka 3D näyttiis piirtää ja pinnoittaa.
Rajanveto prossu-näyttis piirtotehtävien välillä on pelikohtaista. Pelimoottori kait aika pitkälle tonttirajat jo vetää.

Pelin jouhevuuteen vaikuttaa myös kovalevyn kunto, pirstaloituneesta sen datan lukeminen RAMiin kestää pitempään. (Pelikohtaista luetaanko usein ja pikkusiivuja vai isompia könttejä harvemmin, joka vaatii enemmän sitä rammiakain vapaaksi) Eheytys, defragmentointi on winukassa työkalu parantaa pirstaloituminen.
Jos ei ole nettipeli mitä pelaa, niin nettikaapeli irti, palomuuri ja virustutka tilapäisesti pois päältä, niin taustalla ei pyöri prossutehoa syövää ohjelmaa. Ja vapautuu rammiakin pelille.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

Mitään takeita ei ole ?Recommended Specs?, ?Required (min) Specs?, missä kohtaa pelissä olevat liikennevalot vaihtaa väriä.
Min vaatikmukset on yleisesti, että se peli suostuu edes käynnistymään, graffa-asetukset kaikki minimiin ja sittenkään ei knnata liikoja toivoa.
Recomended ei tarkoita, että graffa-nupit voi kääntää kaakkoon....

*juttua*

*juttua*

Isoveli teki jotain prosessorille, ja lisäili sinne tuulettimia joulun jälkeen. Ellen väärin muista niin se nosti myös prosessorin taajuuksia (?), oiskohan uudet taajuudet ollu 2 ghz tai 2,2 ghz, ja se sano että jätti mulle vähän varaa, että kun ite haluan alkaa "virittää" *kuhan osaisin*. Kuitenkin kysymykseni koski pääasiassa ram-muisteja eikä mistä löydän minimi vaatimukset pelille. Kyllä ne tossa pelin takakannessa lukee, ja osaan siitä kattoa että kiitos vaan.

Jos aiheeseen palataan varmasti jotain hyötyä minulle noista muisteista on. Muistin varaus on jo työpöydällä ilman erillisiä kuormituksia (pelit, internet, msn, mirc jne.) 85%. Oli miten oli, osaako kukaan sanoa asiallista mielipidettä näistä muisteista?

Edit: kielioppia korjattu.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 15:28

LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hui ku on kovat kuormitukset :D toki jos xp alla niin tuo 2 gigan setti riittää, linkki paskana vieläkin mutta kyllä tosta nimestä jo jotain selvii, olen laiska ja en jaksa mennö itse jimist ettii ;)

Onko sulla oikeesti koneessa niin vähän muistia että 85% käyttöaste vai pyöriikö mahdollisesti kaks kiloo viiruksii ja muuta koneella taustalla ??

Asus Rampage 3 Xtreme|Core i7 930 @ 4 GHz + NH-D14|GTX 460 Hawk SLi|6Gigs 1600MHz DDR3|60Gig Corsair SSD| Mozard TX Kotelo
Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LordPepsi:
Hui ku on kovat kuormitukset :D toki jos xp alla niin tuo 2 gigan setti riittää, linkki paskana vieläkin mutta kyllä tosta nimestä jo jotain selvii, olen laiska ja en jaksa mennö itse jimist ettii ;)

Onko sulla oikeesti koneessa niin vähän muistia että 85% käyttöaste vai pyöriikö mahdollisesti kaks kiloo viiruksii ja muuta koneella taustalla ??

Minulla on vaan 1gb muistia, pahoitteluni jos olen jotain toista sanonut. Kyllä minulla toimii molemmat linkit, mutta vasta toisella kerralla. Ekalla kokeilu kerralla tulee virhe "tuotetta ei löytynyt" mutta kun linkistä painaa uudestaan, se menee kiltisti. :)

Edit: Minullahan on siis vista. Vähän noloa tulle kysymään teiltä neuvoa kun ei kerro kaikkia tietoja, anteeksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 15:45

LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Route:

Minulla on vaan 1gb muistia, pahoitteluni jos olen jotain toista sanonut. Kyllä minulla toimii molemmat linkit, mutta vasta toisella kerralla. Ekalla kokeilu kerralla tulee virhe "tuotetta ei löytynyt" mutta kun linkistä painaa uudestaan, se menee kiltisti. :)

Edit: Minullahan on siis vista. Vähän noloa tulle kysymään teiltä neuvoa kun ei kerro kaikkia tietoja, anteeksi.

Ei sitten mikään ihmekkään että muisti hieman kovassa käytössä kun on vista alla ja vain se giga muistia.. 2 gigaa riittäs vistan kanssa perus käyttöön mutta uskaltaisin silti suositella mielummin 3 gigaa muistia ottamaan koska pelailet... :)

Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ei sitten mikään ihmekkään että muisti hieman kovassa käytössä kun on vista alla ja vain se giga muistia.. 2 gigaa riittäs vistan kanssa perus käyttöön mutta uskaltaisin silti suositella mielummin 3 gigaa muistia ottamaan koska pelailet... :)

Voitko kattoa tämän muistin (2GB 667MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM)? Meinasin että otan noita 2 kpl ja otan vanhan irti ja nuo lisään tilalle. Osaatko sanoa että käykö ne tohon emoon?

Edit: Paina jimm'sin linkkiä kaksi kertaa, muuten ei toimi. :) Ja emolevy se minkä edellä mainitsin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 16:36

LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perjaatteessa pitäs onnistua kun maksimi muistinmäärä on 4 gigaa ja muistipaikkoja on se 4 kappaletta... Itseä hieman vaan nyt hämää toi websalesin merkintä tosta muistista "Maximum allowed 4 GB* (4 x 1 GB)"
Et kestääks toi emo sit vaan 4 kappaletta gigasia palikoita vai uskaltasko laittaa 2 x 2 gigaa... Jos varman päälle haluat ja melkei samanhintaneki ni

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KVR667...21&subgroup=135

Noita 4 kpl :D

Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perjaatteessa pitäs onnistua kun maksimi muistinmäärä on 4 gigaa ja muistipaikkoja on se 4 kappaletta... Itseä hieman vaan nyt hämää toi websalesin merkintä tosta muistista "Maximum allowed 4 GB* (4 x 1 GB)"
Et kestääks toi emo sit vaan 4 kappaletta gigasia palikoita vai uskaltasko laittaa 2 x 2 gigaa... Jos varman päälle haluat ja melkei samanhintaneki ni

Okei, tilaukseen lähtee noita 4 kpl. :) Kiitos kovasti kaikille vastanneille tässä vaiheessa, erityisesti lordPepsille, ehkä saatan kiusata teitä myöhemminkin jos asennuksessa tulee ongelmia.

EDIT: Pöh taas jäi jotain viestistä. Eli tuleeko harmia jos tosta puuttuu tuo jäähdytysripa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2009 @ 17:13

Senior Member

6 tuotearviota
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hujo:
käyttäjä manuaalista pitäs löytyä
mitkä xxxmhz käy muistikammassa
Ööh, nyt en tiedä mitä tarkoitat, voiko sen katsoa CPU-Z:talla?
Hujo
Suspended permanently
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo sillä voit katsoo mitä sulla on

tai tuoltakin näkee kun tietää emon
http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitte...8/asus_m2npv-vm

tuon emon kampojen nopeudet mitä tuetaan
tai käsikirjasta esim asus m2npv-vm

Senior Member

6 tuotearviota
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä kohta se on CPU-Z:tassa?
LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Okei, tilaukseen lähtee noita 4 kpl. :) Kiitos kovasti kaikille vastanneille tässä vaiheessa, erityisesti lordPepsille, ehkä saatan kiusata teitä myöhemminkin jos asennuksessa tulee ongelmia.

EDIT: Pöh taas jäi jotain viestistä. Eli tuleeko harmia jos tosta puuttuu tuo jäähdytysripa?
Mitäs jäähytät ?? Muistien ripa ??

LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1:
Mikä kohta se on CPU-Z:tassa?
Memory välilehti

Senior Member

6 tuotearviota
_
26. helmikuuta 2009 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos kaunis, DRAM Frequency 199,5-299MHz. Se hyppelee noissa lukemissa.
LordPepsi
Senior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1:
Kiitos kaunis, DRAM Frequency 199,5-299MHz. Se hyppelee noissa lukemissa.
Sulla joku säästötoiminto päällä ?? Laskee rossun kellot sillo ku et sitä tarttee ja sit taas nousee ku tartteet ?? Haiskahtas vähä silt :D

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
26. helmikuuta 2009 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

*juttua*

*juttua*

Isoveli teki jotain prosessorille, ja lisäili sinne tuulettimia joulun jälkeen. Ellen väärin muista niin se nosti myös prosessorin taajuuksia (?), oiskohan uudet taajuudet ollu 2 ghz tai 2,2 ghz, ja se sano että jätti mulle vähän varaa, että kun ite haluan alkaa "virittää" *kuhan osaisin*. Kuitenkin kysymykseni koski pääasiassa ram-muisteja eikä mistä löydän minimi vaatimukset pelille. Kyllä ne tossa pelin takakannessa lukee, ja osaan siitä kattoa että kiitos vaan.

Jos aiheeseen palataan varmasti jotain hyötyä minulle noista muisteista on. Muistin varaus on jo työpöydällä ilman erillisiä kuormituksia (pelit, internet, msn, mirc jne.) 85%. Oli miten oli, osaako kukaan sanoa asiallista mielipidettä näistä muisteista?

Mistäpä viestistä sen näki että pelin takakansi on vielä tallessa. Ja että olet sen lukenut.

Noihin minimi/suositus vaatimuksiin ei ole mitään määräystä, mitä se tarkoittaa pelin pelattavuudesta.

Nuo kohdat jotka editoit *juttua* *juttua*, sisältävät yleisellä tasolla asiaa muistien ominaisuudesta ja vaikutuksesta. Kuten myös muut pelattavuuten vaikuttavat asiat.
Jos mielestäsi epäasiallinen aloitus sai jättämään loput lukematta. Niin en minä siinä mitään menettänyt.

Kysellä voit asiallisia mielipiteitä tiettyyn muistikampaan kaupassa.
Alussa oleva linkki koneestasi kertoo HP merkkikone. Ei kerro mitä siinä oleva emo tukee, ei sano mikä se emo on.
Kuin monella on mielenkiintoa alkaa netistä tietoa kaivamaan siltä osin.

Ihan vaan tiedoksi.
Tai huvikseni kirjoitin.
Saa jättää lukematta.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Mainos
_
__

_
Route
Junior Member
_
26. helmikuuta 2009 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

*juttua*

*juttua*

Mistäpä viestistä sen näki että pelin takakansi on vielä tallessa. Ja että olet sen lukenut.

*Blaa blaa*

... Alussa oleva linkki koneestasi kertoo HP merkkikone. Ei kerro mitä siinä oleva emo tukee, ei sano mikä se emo on.
Kuin monella on mielenkiintoa alkaa netistä tietoa kaivamaan siltä osin...

Mikäli oikein tulkitsin ilmaisuasi, olet väärässä. Linkkasin emolevyni ja aikapaljon tietoa siihen liittyen. Jos sulla ei ole antaa mitään tälle viestiketjulle, niin älä kirjota. Ja jos et ole vielä huomannu täälä on useempi ystävällinen foorumin käyttäjä jotka on ihan asiallisesti neuvonu.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lordpepsi:
Mitäs jäähytät ?? Muistien ripa ??

Siis kun esim. jimmssiltä ostaa ram-kampoja tiedoissa lukee esim. jäähdytysripa: kyllä / ei. Kigstonin hyperX:ssä on "jäähdytysripa" mutta noissa sinun linkkaamissa ei ole.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ram - muisti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy