User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 8.6.2025 / 08:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > merkkikone pelikoneeksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Merkkikone pelikoneeksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12345>
Senior Member

5 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 04:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Alienwaren koneethan on tarkoitettu aivan saatanan rikkaille ja kädettömille ihmisille. Läppäreitä joissa on tehoa tosin sieltä löytää ja läppärin kokoaminen osista ei ihan joka jannulta onnistu. Näihin voisi sijoittaa rahaa, jos sitä lojuisi lattialla turhan panttina.

Mitä nyt noihin predatoreihin tulee, niin alkaa ihan naurattamaan nuo. Onhan kotelo aivan pirun hieno, mutta sitten ne sisukset... 4gb kapulat ovat turhia, ellei sitten aivan maksimi määrää muistia koneeseen ole änkemässä. Pikaisella katsauksella 4x2gb on halvempi kuin 2x4gb. Ja onhan nuo näyttiksetkin jo vanhaa rautaa tuossa kalliimmassa paketissa. Vesijäähyä en edes halua nähdä. Mutta hei onhan siinä ddr3 muistia käyttävät näyttikset!

Kun miettii millaisen koneen saa parilla tonnilla, niin siihen ei todellakaan tule 9800 alkavia näyttiksiä tai Q9550 prossua. Lga1366 pohjainen kokoonpano gtx295 näyttiksellä jää vajaaksi viellä. Toisen näyttiksen kylkeen änkemisellä päästään samaan hintaluokkaan ja pelitehot ovat sitten jo toisella planeetalla aceriin verrattaessa.

Turhaa on pakettikoneisiin sijoittaminen, ellei se kone ole pakko hankkia valmiissa paketissa lähimmästä rautakaupasta. Tuskin monella komponenteista jotain tietävällä on näitä pakettiroskia.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Senior Member

23 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 05:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mutta threadin aloittajahan nimen omaan halusi pakettikoneen. Joten pakettikone vaihtoehtoja annan. Jos taas halutaan osista kasata ja siihen apuja kaivataan niin sekin varmasti onnistuu.
Noilla 2000 euron pakettikoneiden hinnoilla nyt kasaisi melkein millasen koneen tahansa, jokin I7 js 295GTX pohjainen olis hurjalaite, mutten ainakaan itse pakettikoineista löytänyt sellaista settiä, ainakaan 2000 euron hintaan.
Alienwaren koneet tosiaan on tarkotettu ihmisille joita ei edes todennäköisesti vois vähempää kiinnostaa koneen kasaus itse, vähän sama ku et vois ostaa Mersedesin auton 70000 eurolla ja pistää siihen itse sitten vaikka 300,000 tonnia lisää. Kasailla siitä sitten itse unelmapelin, tai vaihtoehtoisesti painelee miljoonan euron kanssa Maybach:in tehtaalle ja tilailee sieltä auton kaikilla herkuilla.

Eli pointtina mulla tässä oli, että jos välttämättä haluaa pakettikoneen, niin sellaisiakin löytyy, pelikäyttöönkin. Ne tosin maksavat v*tusti enemmän kuin jos itse kasaisi. Mutta tuleepa mukana koko roskalle yhtenevä takuu, ja esim noita lisenssejä ohjelmiin. Eli toiset haluavat sen pakettina ja ovat myös ehkä valmiita pulittamaan siitä, ja toiset taas haluavat sellaisen koneen minkä ovat itse kasanneet.

Itse olen täysin kasaamisen puolella, oppiipa koneiden sielun elämästä jotakin, ja autan mielelläni kavereita kasaamaan tai kasaan heille koneen, mutta on tossa kaveri piirissä sellaisiakin ihmisiä jotka mieluummin ostavat koneensa gigantista ja ovat niihin ihan tyytyväisiä.
Eli ei ihmisiä kannata mollata jos haluaa valmiin (ja samalla Helpoimman) vaihtoehdon. Ei kaikilla ole aikaa kasata koneita itselleen, ja ei kaikkia edes kiinnosta mitkään 3dmarkit, tai että kuinka hyvillä freimeillä se Crysis nyt pyörikään, kunhan toimii pelattavasti.
Ja myönnän kyllä että jos itselläni olisi varaa sijoittaa rahaa tietokoneeseen rajoittamattomasti, niin varmasti sen masiinan alienwaresta ostaisin. Mutta koska ei ole, niin kasailen itse, ja onhan tuo kasaaminenkin omanlainen harrastuksensa, ainakin minulle.

Tulipas taas paljon (turhaa?) tekstiä...

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
k0p3
Member
_
13. maaliskuuta 2009 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_:
No mutta threadin aloittajahan nimen omaan halusi pakettikoneen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Testi1:
Edelleen korostan että itse en ole itselleni PELIkonetta ostamassa, lähinnä olisin halunnut kuulla onko joku kenties pärjännyt valmisPC:llä.
Threadin aloittaja huomasi lazzon pakettikone-topicin viestimäärän kipuavan taivaisiin ja halusi itse perustaa samanlaisen. Ei tarvi kuin pakettikone ja pelikone mainita samassa lauseessa niin on sama kuin tulisi suoraan haastaan riitaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2009 @ 13:56

Senior Member

4 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Predatorit ovat kaikkia periaatteitani vastaan, suurinta kiskontaa

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
Senior Member
_
13. maaliskuuta 2009 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aapelih:
... Oma ehdotukseni oli saman hintaluokan pelikone. ...niin kun yksi kasasikin niin heti alkaa hirmu mussutus ja vaahtoaminen ?? Sanoppa mitä vikaa oli paketissani gigantin konetta vastaan pelikäyttöä ajatellen? (ja tässä ihan pikku vinkki sulle http://www.failblog.org/ vitsivitsi :D)
Saman hintaluokan kone joka ei vastaa gigantin konetta? Sinulla on pienempi kiintolevy ja ei bluray asemaa. Kyllä on vertailukelpoinen...

No mussutuksista sen verran että sinähän tuossa noita failblog mussutuksia tarjoilet. Jääkööt omaan arvoonsa. Kertonee itsestäsi todennäköisemmin enemmän kuin minusta.

Tuo hintavertailu osoittaa mielenkiintoisia asioita komponenttien hinnoittelusta. Esimerkkinä alimman ja ylimmän hinnan välinen ero. Maksettavaksi jäävä hinta kuitenkin määräytyy sen mukaan mistä osat hankkitaan. Jos haluaa hankkia valmiiksi kasatun ja haluaa saada saman takuun kuin pakettikoneelle niin osat on ostettava samasta paikasta.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Senior Member
_
13. maaliskuuta 2009 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mursu4:
Tuon paketin saa PALJON halvemmalla, nimittäin lapstoresta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3787919.jpg

Tässä taitaa olla parhaiten vertailukelpoinen esitys, ellei ole liian hyvä emo?

Ero giganttiin 879 - 765 = 114 ja jos haluaa edelleen käyttää saman rahan niin 114 jää rahaa vaihtaa parempia osia.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Senior Member

4 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Afterwin sinulla on hirveä pakkomielle saada noista kasatuista koneista juuri samanlaisia kuin paketeista. Jos kasataan kone, niin bluray-asemat sun muut lisäsydeemit otetaan _vain_ jos niitä tarvitaan. Komponenteista kasatun koneen kauneus on nimenomaan siinä, että maksetaan siitä, mitä tarvitaan, ei mistään ylimääräisestä. Turha vaahdota, että puuttuu blurayt jne. kun kukaan ei ole vielä sanonut erikseen että niitä tarvitaan. Toisaalta turha kasata nyt kenenkään mitään koneita, kun ei ole budjettia tai käyttötarkoituksia tarkemmin ilmoitettu. Sinulta unohtuu nyt täysin, että tässä on kuitnkin kysymys siitä, että etsitään kaverille kone, ei siitä, että saat väitellä jo toisessa threadissa paketiikoneiden ylhäisyydestä. Nyt kun threadin aloittaja on jo luopunut ketjusta, niin keskustelun voi hyvin siirtää sinne ensimmäiseen threadiin.

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

Senior Member
_
13. maaliskuuta 2009 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:
Afterwin sinulla on hirveä pakkomielle saada noista kasatuista koneista juuri samanlaisia kuin paketeista. Jos kasataan kone, niin bluray-asemat sun muut lisäsydeemit otetaan _vain_ jos niitä tarvitaan. Komponenteista kasatun koneen kauneus on nimenomaan siinä, että maksetaan siitä, mitä tarvitaan, ei mistään ylimääräisestä. Turha vaahdota, että puuttuu blurayt jne. kun kukaan ei ole vielä sanonut erikseen että niitä tarvitaan. Toisaalta turha kasata nyt kenenkään mitään koneita, kun ei ole budjettia tai käyttötarkoituksia tarkemmin ilmoitettu. Sinulta unohtuu nyt täysin, että tässä on kuitnkin kysymys siitä, että etsitään kaverille kone, ei siitä, että saat väitellä jo toisessa threadissa paketiikoneiden ylhäisyydestä. Nyt kun threadin aloittaja on jo luopunut ketjusta, niin keskustelun voi hyvin siirtää sinne ensimmäiseen threadiin.
Niin että kasataan mitä sattuu ja vertaillaan ja todetaan että taas tuli niin sairaan halpa itse kasattu paketti, josta kuitenkin puuttuu puolet.

Mitään et voi vertailla jos ei ole vaihtoehtoa. Täällä riittää näitä pakettikoneiden teilaajia kokoajan. Niillä ainoa vaihtoehto on osien valinta itse. Kaikille niillekin se on aivan välttämättä saatava jotka eivät osaa niitä komponentteja valita eivätkä osaa sitä konetta kasata. Eivätkä ole edes kiinnostuneita kummastakaan. He haluavat vain hankkia tietokoneen ja käyttää sitä.

Tänne vaan sinäkin kuitenkin jatkoit tätä keskustelua vaikka yrität kieltää minua. Ilmoita moderaattorille jos närästää noin pahasti.

Kerroppa mikä tässä on vikana?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2009 @ 19:36

Tonoppeli
Junior Member

2 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Afterwin sinulla on hirveä pakkomielle saada noista kasatuista koneista juuri samanlaisia kuin paketeista.
Tuskin sentään mistään pakkomielteestä on kyse, eiköhän tarkoitus kuitenkin ollut tehdä vertailu itse kasatun ja valmis paketin välillä, lähestulkoon vastaavilla osilla ja katsoa miten kannattavaa valmis paketin ostaminen on..

Ei tässä kukaan ole käsittääkseni tyrkyttänyt vastaavanlaista itse kasattua pakettia kenellekkään (en ole sen tarkemmin jaksanu lukea)..

Noh ainakin sen voi todeta että tämä thread on aika valmispaketti..Miten ihmees tämmösestä voi saada sotaa aikaseks, aikuiset ihmiset (oletan)..
MugE
Member

5 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 21:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nerd rage, nerd rage, nerd rage... jeeee. Näähän menee vähintään joka toinen topic hiljalleen parin jampan verbaali tangoksi! Joka on mielestäni ihan hienoa =) Tarpeellisesta tosin en tiedä, mutta noh viihdyttävää ainakin. Tosin aina vaan vähän tuntuvat jutut lipsua siitä mitä jutun aloittaja kysyy jne...

No mutta jatkakaa toki, tämähän on erittäin antoisaa seurattavaa varmasti monelle!

Ja pakollinen oma mielipide, nuo predator koneet ovat vain ns siistejä. Tuollaiset koneet varmasti erottuu aina joukosta, mutta en olisi varma että niinkään hyvässä mielessä... Päältä nätti sisältä paska saattaa kuvata pakettia aika hyvin kun vaan tietää mitä ko tuotteen hintalapussa on lukenut =D

*Tyhmät kysyy, mutta entä jos tyhmät myös vastaa?*
PoWeReD by: Intel Q9550@4.01GHz / OCZ DDR2 PC2-8500 REAPER 2x2GB / Asus P5Q / MSI GTX295 OC / Auzentech Home Theater HD X-FI / Corsair HX620 / Samsung F1 750GB / CM HAF 932 / LG W2600HP-BF *Just loving it*
Senior Member

4 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2009 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Niin että kasataan mitä sattuu ja vertaillaan ja todetaan että taas tuli niin sairaan halpa itse kasattu paketti, josta kuitenkin puuttuu puolet.
Väärin, kasataan pelikone paremmista pelaamiseen tarkoitetuista osista ja jätetään turha rihkama pois jollei sitä tarvita.

Lainaus:
Kerroppa mikä tässä on vikana?
Ensinnäkin tuo on kloonikone, ei pakettikone, eikös? Olen itse _tässä_ ketjussa sanonut, että monilla kloonikoneilla pärjää hyvin. Jos kuitenkin kysyt, niin en ottaisi prosessoriksi e8500:sta. Joko jokin Phenom 2, tai joku e7500. Prossucooleri ei taida myöskään olla mikään erityisen huippu, HDTs-1283 mielummin. Kiintolevy menee, mutta itse ottaisin Caviar blackin. En tajua HD4850:tä gigan muistilla. Kun tuossa kortissa ei ole samaa potkua kuin HD4870:ssä, niin miksi tuostakin täytyy tehdä gigan malleja? eikö tuossa tule muut "puutteet" pullonkaulaksi niin, ettei gigan näyttömuistista saada täyttä hintaa vastaavaa hyötyä? Muutenkin gigan näyttis vain jos ollaan aikeissa pelata suuremmilla resoluutioilla. Poweri tuossa on todennäköisesti suht heikko ja koteloksi ottaisin itse (henk. koht. kysymys) jotain muuta.

Lainaus:
Tuskin sentään mistään pakkomielteestä on kyse, eiköhän tarkoitus kuitenkin ollut tehdä vertailu itse kasatun ja valmis paketin välillä
Mutta eihän se ole järkevää, että afterwin tekee tämän "vertailun" itse. Tottakai toimintatapa on se, että me kasaamme sen korvaavan koneen, niin tulee puolueeton tulos. Jos pistetään Suomen lätkäpelaaja vetämään Suomi-Ruotsi-maaottelussa Ruotsin rankkari, niin meneekö maaliin? (juu, ei ollut huippuesimerkki :P)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2009 @ 21:27

Member

3 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 00:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä tässä kinastelemaan kun nyt on päädytty tulokseen (johon kyllä mielestäni päästiin jo 5 ekan viestin aikana, eli pakettikone ei ole pelaajalle alle 1000? hintaluokassa mitenkään viisas valinta, eikä välttämättä ylikään 1000? _paketti_koneet (EI kloonikoneet) ole viisaita hinta-laatusuhteeltaan. Kun ollaan vertailtu, niin olisi kiintoisaa nähdä paljonko maksaa VASTAAVAT osat kun esim gigantin tässä pelikoneessa erikseen ostettuna, eli paljonko gigantti vetää väliä vai onko se osina kalliimpi? Taas pakettikoneet ovat härvelinörtin unelmia, eli niissä on yleensä kaikki herkut, (joista OMASTA mielestäni suurin osa on turhia)mutta ei kovinkaan paljon tehoja samanhintaiseen omakasattuun pakettiin verrattuna. Eli yhteenvetona voidaan sanoa jos on ylimääräistä rahaa nurkissa niin siitä vaan osatamaan kallis pakettikone, mutta jos on hiemankaan taitoa niin saman koneen voi ostaa osina halvemmalla ja kasata itse. Itse olen esittänyt mielipiteitäni ja jotkut nimeltämainitsemattomat henkilöt ottavat kaikkien hiemankaan provosoiviin juttuihin heti hirveät lämmöt, jolloin keskustelu muuttuu kinasteluksi. Jos vaan yritettäisiin kertoa vaan tosiasioita, jotka voidaan jotenkin todistaa (lähinnä petskun kannalta!!!) tai sitten sanoa että seuraava on mielipide eikä väite.
Ollaan kavereita jookos niinkuin ananas ja kookos??? :D

AMD Athlon 6400+, Leadtek 8800GT(oc), 4Gt ddr2 800mhz, ASUS M2N-E SLI, Modecom 500W <- :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2009 @ 00:05

k0p3
Member
_
14. maaliskuuta 2009 @ 01:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olisi kiintoisaa nähdä paljonko maksaa VASTAAVAT osat kun esim gigantin tässä pelikoneessa erikseen ostettuna, eli paljonko gigantti vetää väliä vai onko se osina kalliimpi?

Multitronicista kokosin vastaavan ja hintaa tuli ~1010?. Näyttöä toi ei vissiin sisällä?
Member

3 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 01:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu eli ei tossa näyttöä siis ollu, eli kyllä aika kivat poonukset kiskotaan varsinkin noista "tehokoneista" eli yli 400? kasauksesta ja asennuksesta :s on siinä hintaa.

AMD Athlon 6400+, Leadtek 8800GT(oc), 4Gt ddr2 800mhz, ASUS M2N-E SLI, Modecom 500W <- :D
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 02:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lähinnähän noita "tehopakettikoneita" myydään katteettomilla lupauksilla ja valheilla.

Tuota dellin tehokonettakin myydään virtaviivaisuudella ja uusimmalla teknologialla mitä löytyy.

Q9400 ja 9800GT tosin on kaukana uusimmasta teknologiasta joten aika paska maku jää mainoksesta suuhun.

Sinällään kun afterwin tykkää tehdä näitä vertailuita pakettikoneen ja itsekootun väliltä niin tehdäänpä se nyt sitten kerralla oikein.

Kun nyt haetaan pelikonetta ja kun tulevaisuuttakin mietitään ja kellottaamaan ei pystytä niin pakettikoneen pitää täyttää ainakin seuraavat kriteerit.

-Prosessori vähintään amd:n phenom 2 X4 tai intel q9550 tasoinen.
-Näyttis vähintään nVidia 9800GTX+ tai atin hd4850 tasoinen.

Tuon tasoista konetta voidaan jo pitää täysiverisenä pelikoneena.

Sitten kun aletaan etsiä pakettikonetta joka täyttää nuo kriteerit niin päästään jo ihan kivoihin hintoihin.
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 08:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
niin olisi kiintoisaa nähdä paljonko maksaa VASTAAVAT osat kun esim gigantin tässä pelikoneessa erikseen ostettuna
HUOM! Nämä eivät ole vastaavat osat. Nämä ovat moninkertaisesti paremmat. Tässä on lähdetty liikkeelle siitä, että budjettina olisi tuo 1500 euroa:

Näyttis: http://www.multitronic.fi/?prod=N295GTX-M2D1792 (513e)
Prosessori: http://www.multitronic.fi/?prod=HDZ940XCGIBOX (226e)
Emolevy: http://www.multitronic.fi/?prod=M3N78+PRO (81e)
Virtalähde: http://www.multitronic.fi/?prod=CMPSU-620HXEU (135e)
Muistit (2kpl): http://www.multitronic.fi/?prod=KVR800D2N5%2F2G (36e)
Kovalevy: http://www.multitronic.fi/?prod=WD1001FALS (115e)
Kotelo: http://www.multitronic.fi/?prod=RC-932-KKN1-GP (160e)
Käyttis: http://www.multitronic.fi/?prod=66I-01984 (113e)
Hiiri (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=910-000133 (16e)
Näppis (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=967653-0106 (17e)
Asema (esim.): http://www.multitronic.fi/?prod=SH-S223F%2FBEBE (21e)
Ja 50e hintainen kasaus (laskettu lopulliseeen hintaan mukaan)

Yhteensä hintaa tulisi 1483 euroa ja jos joku tulee ruinaamaan niin on aivan mielettömästi varaa puristaa budjetissa, että saadaan jotain muuta vielä mukaan.

edit: lisäystä tuli

edit2: osavalinnoista nopeasti ainakin sen verran, että HX 520 olisi varmasti riittänyt myös (?), mutta laitoin nyt tuon, että säästytään erimielisyyksiltä. Kellotusmuistit ja jämerä jäähy olisivat olleet kiva lisä ja jos haluaa soveltaa, niin näppiksen, aseman ja hiiren voi tiputtaa pois, ottaa sitten tilalle ainakin sen jäähyn. Otin tuon näyttiksen, sillä se on kamalan tehokas ja sen avulla saadaan tuo budjetti nätisti täyteen. Oikea _minun_ valintani olisi kuitenkin HD4850X2 n. 320 euron hinnalla. Ko. kortti on hämmästyttävän (ellei hämmentävän) samantasoinen HD4870X2:n kanssa ja näinpä tuo GTX 295 ei myöskään tuo minusta tuon hintaeron arvoista teholisää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2009 @ 09:02

Member

3 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, tässä alkaa olla sitä oikeaa meininkiä elikkä ensin todetaan että osina on 400? halvempi, ja sitten katsotaan mitä oikeasti saadaan tuolla hinnalla, asiaa! :D Tätä minäkin itse olen kaivannut että vertaillaan näitä 1500? "huippu pelikoneita" gigantista 1500? hintaisiin omakasattuihin.

Senior Member
_
14. maaliskuuta 2009 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, tässä alkaa olla sitä oikeaa meininkiä elikkä ensin todetaan että osina on 400€ halvempi, ja sitten katsotaan mitä oikeasti saadaan tuolla hinnalla, asiaa! ...
Kyllä. Ensin vaan piti harrastaa tarpeetonta suun soittoa ja leimata pakettikoneista kyselevät tyhmiksi yms turhaa. Olisihan tähän todella päästy jo niillä viidellä ensimmäisellä postauksella.

Jospa tuo 'tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu' asenne vähän alkaisi jopa kadota.

Keskustelu on vuorovaikutusta jossa solvaamalla, nimittelemällä yms sen kaltaisilla kommenteilla ei saa omaa näkemystä kuin näkyville. Sillä ei ole muuta vaikutusta kuin asian perille menemistä estävä vaikutus.

Member

3 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakko kyllä myöntää että meni itse kullakin hieman offtopikkiin. Sori nyt täältäkin jos joku on verisesti loukkaantunut :D

Senior Member
_
14. maaliskuuta 2009 @ 14:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakko kyllä myöntää että meni itse kullakin hieman offtopikkiin. Sori nyt täältäkin jos joku on verisesti loukkaantunut :D
Töissä pelkästään isommalla palkalla ja tittelillä potkitaan päähän ja kävellään yli paljon rankemmin. Niitä jälkiä mitä sillä saadaan aikaan minä sitten korjailen.

Senior Member

4 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kyllä. Ensin vaan piti harrastaa tarpeetonta suun soittoa ja leimata pakettikoneista kyselevät tyhmiksi yms turhaa.
No et sinäkään nyt aivan puhdas ole, tapasi on vain enemmän piilojuttuilutyyppinen, siis sellaista: "kun eräiden on niin vaikea ymmärtää, että..." Ei tehdä nyt kärpäsestä härkästä, eikä meidän (no oikeastaan en kyllä ota vastuuta kuin itsestäni) pientä piikittelyä tarvitse kärjistellä tai pullistella miksikään muuksi.

Lainaus:
Ensin vaan piti harrastaa tarpeetonta suun soittoa ja leimata pakettikoneista kyselevät tyhmiksi yms turhaa.
Kuka leimaa, kuka ei. Harvempi täälläkään on tuohon syyllistynyt, eikä täällä afterdawnillakaan oikeastaan mitään "olet tyhmä jos ostat pakettikoneen"-, tai "vaan täydelliset idiootit ostavat pakettikoneita"-juttuja näy, vai? Tuo syytösten jakeleminen on toinen juttu, jota sinäkin paljon teet. Ei sekään ole mikään kypsän keskustelun eteenpäinajaja. Vai tuntuuko nyt siltä, että tekisi mieli jutella järkeviä kun minä jaoin näitä syytöksiä harteillesi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2009 @ 15:07

Senior Member
_
14. maaliskuuta 2009 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yottabyte, edellä mainitsemaani asennetta täällä ei sitten mielestäsi esiinny, ei nyt eikä aikaisemminkaan ole esiintynyt. Jokainen lukija täällä kyllä osaa tehdä omat johtopäätökset näistä keskusteluista ja niiden sävyistä. Omat kommenttisi ovat kovasti vaihtelevia. Asiallisia ja vähemmän asiallisia. Ei asiallisiin ei kovin helposti voi vastata syyllistymättä jossakin määrin myös asiattomaankin keskusteluun. Tässä se meidän oma hiekkalaatikko taas putkahtaa esiin... Tämä ei kylläkään oikein kuulu tämän ketjun aiheeseen, se sopii tähän toiseen ketjuun http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/750649

Senior Member

4 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Yottabyte, edellä mainitsemaani asennetta täällä ei sitten mielestäsi esiinny, ei nyt eikä aikaisemminkaan ole esiintynyt.
Älä nyt vääristä. Sanoin, että harvemmin täällä haukutaan pakettikoneiden ostajia tyhmiksi, miten siitä voikin saada väännettyä tuollaista. Käsittämätöntä.

Lainaus:
Tässä se meidän oma hiekkalaatikko taas putkahtaa esiin...
On kone A ja kone B, joista kone A on tehokkaampi kuin kone B, tämä ei ole mielipidekysymys, joten ihan turha sitä hiekkalaatikkoakaan on tähän sotkea. En vain käsitä mikä siinä on sinulle niin kamalan paha, että väitän kasatun koneen olevan tehokkaampi kuin pakettikoneen, ei se hiekkalaatikko nyt vaan sovi tähän. En minä ole sen kannalla, että täällä pitää haukkua suoraan henkilökohtaisesti ensimmäistä joka tuo esille pakettikoneen, mutta en myöskään pyydä niiden puolesta anteeksi jotka tekevät niin, tehkööt he tämän itse. Olen ilmeisesti saanut tässä nyt jonkinlaisen tosipahiksen roolin? kun juttelen tänne aktiivisesti. Minun juttuni kuitenkin ovat nimenomaan hyvin pitkälti "osa A on parempi kuin osa B, sillä...", "pakettikoneiden virtalähteet ovat huonoja" jne. enemmän ihan tietoa, vähemmän mielipiteitä.

Senior Member
_
14. maaliskuuta 2009 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Yottabyte, edellä mainitsemaani asennetta täällä ei sitten mielestäsi esiinny, ei nyt eikä aikaisemminkaan ole esiintynyt.
Älä nyt vääristä. Sanoin, että harvemmin täällä haukutaan pakettikoneiden ostajia tyhmiksi, miten siitä voikin saada väännettyä tuollaista. Käsittämätöntä.

Lainaus:
Tässä se meidän oma hiekkalaatikko taas putkahtaa esiin...
On kone A ja kone B, joista kone A on tehokkaampi kuin kone B, tämä ei ole mielipidekysymys, joten ihan turha sitä hiekkalaatikkoakaan on tähän sotkea. En vain käsitä mikä siinä on sinulle niin kamalan paha, että väitän kasatun koneen olevan tehokkaampi kuin pakettikoneen, ei se hiekkalaatikko nyt vaan sovi tähän. En minä ole sen kannalla, että täällä pitää haukkua suoraan henkilökohtaisesti ensimmäistä joka tuo esille pakettikoneen, mutta en myöskään pyydä niiden puolesta anteeksi jotka tekevät niin, tehkööt he tämän itse. Olen ilmeisesti saanut tässä nyt jonkinlaisen tosipahiksen roolin? kun juttelen tänne aktiivisesti. Minun juttuni kuitenkin ovat nimenomaan hyvin pitkälti "osa A on parempi kuin osa B, sillä...", "pakettikoneiden virtalähteet ovat huonoja" jne. enemmän ihan tietoa, vähemmän mielipiteitä.
Ilmiantaisin itseni moderaattorille mutta kun se ei ole mahdollista. Tee sinä se puolestani.

Mainos
_
__

_
Member

3 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2009 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakko kyllä olla samaa mieltä yotan kanssa että en ole väittänyt mitään ilman perusteluja, ainoa joka näin on tehnyt on petsku131. Ja kun sinä et näköjään pysty käsittämään sitä että joku toinenkin saattaa olla oikeassa ja sitten tartut ihan ihme asioihin??
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aapelih: ... Oma ehdotukseni oli saman hintaluokan pelikone. Sanoppa mitä vikaa oli paketissani gigantin konetta vastaan pelikäyttöä ajatellen?)
Saman hintaluokan kone joka ei vastaa gigantin konetta? Sinulla on pienempi kiintolevy ja ei bluray asemaa. Kyllä on vertailukelpoinen...

Tätä tarkoitan, eli kun kysyjä tahtoo pelikonetta niin minun mielestä omassa pelikoneessani ainakin satsaisin enemmän näyttikseen ja prossuun kun kovoon ja br-asemaan? Mutta voithan sinä niillä pelailla... Ja kyse oli Gigantin kone pelikäyttöön vs samanhintainen omakasattu kone pelikäyttöön. Ja tämän jälkeen tutkittiin paljon maksaa osina gigantin kone ja sitten itse rupesit ehdottelemaan gigantin koneen osien tasoiseksi sli-emoa ja nopeampaa muistia? Tässäkin vedit jotain omia settejä!
Mutta jos vaan hyväksyisit sen että pelikäyttöön ei kannata ostaa pakettikonetta, etkä alkaisi takertumaan muitten virheisiin ja viemään keskustelua pois aiheesta niin kaikilla olisi kivempaa! aamen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2009 @ 21:13

Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.

Sivu:<12345>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > merkkikone pelikoneeksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy