|
Vista tuhosi usb- tikkuni. APUA
|
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Olin palauttamassa koulutyötäni firefoxilla nettiympäristöön, kun vista jumahti. Firefox suostunut sulkeutumaan. Sitten käynnistin uudelleen, ei onnistunut. Tokalla kerralla onnistu, mutta kaikki usb tikun tiedostot oli mennyt paskaksi. MITÄ TEEN? Siellä oli koulutöitä mitä en ollut varmuuskopioinut.
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 14:50 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Auttakaa pliis nopeasti jos pystytte. Mun pitäis tänään palautella noita tehtäviä.
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon tässä yrittänyt hakea data recovery ohjelmia netistä, ja tajusin tehneeni pahan erheen. Vioittuneelle laitteelle ei olisi ilmeisesti saanut tehdä mitään, mutta minä paniikissa laitoin valikosta tools- error checking jutun pyörimään. Se siis muutti USB laitteen sisältöä, mitä ei olisi saanut tapahtua. ONKO VIELÄ TOIVOA??
|
Senior Member
|
13. maaliskuuta 2009 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Vista ei tuhonnut tikkusi sisältöä, vaan sinä ihan itse.
En tiedä mistä valikosta laitoit "error checking jutun pyörimään", mutta nimen perusteella se ei _muuta_ tikkusi sisältöä, vaan se lukee sitä (eli tarkastaa virheitä). Eli on toivoa.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/300423
Edit: opettele käyttämään edit-nappia oikeassa ylänurkassa: 
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2009 @ 17:01
|
|
questo
Member
5 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 17:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dwnldz_5: Vista ei tuhonnut tikkusi sisältöä, vaan sinä ihan itse.
En tiedä mistä valikosta laitoit "error checking jutun pyörimään", mutta nimen perusteella se ei _muuta_ tikkusi sisältöä, vaan se lukee sitä (eli tarkastaa virheitä). Eli on toivoa.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/300423
Edit: opettele käyttämään edit-nappia oikeassa ylänurkassa: 
Jos oikein muistan niin Se error checking korjaa virheet automaattisesti...
|
|
pclekuri
Member
2 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
FAIL
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
13. maaliskuuta 2009 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun vahingossa poistaa, delete, tiedostoja, niin mikään ei saa kirjoittaa tavuakaan osioon, jos haluaa että poistetut on takasin saatavissa.
Virhe on surffailla netissä, imuroida ohjelma ja asentaa ja sitten katsoa c: asemasta kadonneita. 5 vuotta sitten poistettua voi löytä, mutta äsken poistettu on mennyttä kamaa.
Roadkil's Undelete zipin sisältä udelete.exe, joka vaikka tikussa kulkee aina mukana, ja toimii siitä. Kun tarvii.
Tikkua ei ole irroitettu 'Poista laite turvallisesti', jolloin tallennus voi jäädä kesken = tiedosto viallinen, tai tilanvaraustaulukko tjms. ei päivity = kaikki tiedostot "katosivat".
Winukan ohjehan varoittaa mahdollisesta koko tikun tiedostojen tuhoutumisesta, jos ei sitä poisteta oikein.
Roadkil's Unstoppable Copier ja Roadkil's Raw Copy mainitsevat kovalevyn fyysisten vaurioiden läpi datan lukemista.
Roadkil's Boot Builder ja noita on muitakin (esim. Ultimate Boot CD:ssä), mutta kauapan FAT tikussa ei välttämättä mitään bootisektoria ole ollut. Ei ainakaan boottaavaa bootisektoria.
Mulla ei mitään havaintoa millainen se "MBR" mahdollisesti pitäisi usb-tikussa olla, jotta sen "tyhjästä vois nyhjästä" eli create from scratch. Jos sen tuhoutuminen tuossa edes syy on.
Mitenkä se uudelleen käynnistys tapahtui? Virrat pois koneestako? Jännitepiikit on voinnut tuhota tikun lopullisesti.
p.s.
Tikusta ne tiedosto vaikka työpöydälle, sitten selaimessa liitetiedostoiksi.
Mikään nettivirus tai hakkeri ei syö tikulta alkuperäisiä.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
13. maaliskuuta 2009 @ 23:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Ohjelma nimeltä Total Recall löysi kadonneet tiedostot. Se palautus sitten maksaa, damn. Satutteko tietämään ilmaista samanmoista, joka toimisi tässä tapauksessa. Monet undelete ohjelmat ei oo toiminu mitä oon koklannu. Testailen tässä randomisti eri ohjelmia.
@BforeDusk
Uudelleenkäynnistys kävi sillai, että kone ei mennyt kiinni ja laitoin virran pois katkaisimesta. Kyllä se tikku pelaa vielä, ainakin näkyy tossa explorer luettelossa ja sen voi avata.
@Dwnldz_5
Kyllä se muutti sisältöä. Kaksi tiedostoa vaihtuivat yhdeksi PDF tiedostoksi joka ei avaudu.Error checking löytyi siis painamalla aseman kuvaketta oikealla-properties-tools-error checking
@pclekuri
Pelle
|
Moderator
14 tuotearviota
|
15. maaliskuuta 2009 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
kukkone,Lainaus: 10. Viestien kirjoittaminen vain viestien kokonaislukumäärän kasvattamisen vuoksi on kielletty. Lisäksi mikäli olet kirjoittanut viestiketjuun sen viimeisen viestin ja haluat täsmentää sanomaasi, muokkaa viestiä. Älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään.
LUE: Keskustelualueiden säännöt
Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
16. maaliskuuta 2009 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote: kukkone,Lainaus: 10. Viestien kirjoittaminen vain viestien kokonaislukumäärän kasvattamisen vuoksi on kielletty. Lisäksi mikäli olet kirjoittanut viestiketjuun sen viimeisen viestin ja haluat täsmentää sanomaasi, muokkaa viestiä. Älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään.
LUE: Keskustelualueiden säännöt
Ihan asiallisia nuo viestini olivat ja kertoivat olennaista lisäinfoa, eikä mitään viestin kokonaismäärän kasvattamista. Mutta joo, en tiennyt tosta edit nappulasta.
Apua kaivataan muuten yhä. Tietokone on ruvennut oikkuilemaan pahemmin. Kai tämäkin USB- tapaus on osa jotain suurempaa ongelmaa. Käynnistys kestää lähes 10 minuuttia, ja usein kone rullaa 100 CPU usagella. Minulla ei ole mitään hajua mistä on kyse. Että formatoinko koneen vai mitä tässä voi tehdä?
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
17. maaliskuuta 2009 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
nuo usb tikut kannattaa optimoida nopeaa poistoa varten. laitehallinnasta massamedioiden alta löytyypi tuo tikku ja sieltä asetuksista toinen välilehti.
mitä tuohon datan palautukseen tulee niin jos pääset tikulle käsiksi ongelmitta mutta data on korruptoitunut/osittainen niin ei siellä ole mitään pelastettavaa.
epäilen että jänniteopiiki olisi tuhonnut tikkua ellei ole usbin maa piuhat irti.
SF-2000 || Corsair CX 750M || SaberTooth 990FX R2 || AMD FX-8350@4.75Ghz/1,43V || Asus R9 290 DirectCU II || 16GB Team Group 2400Mhz DDR3 || Blackice 360 GTX || NeXXos ST30 || Swiftech Mcp655 || EK Supermacy || ClearFlex tubing || Deathadder 4G/Destructor 2/Steelseries 6Gv2 || Sennheiser PC350 || 22" 2ms LCD Iiyama Prolite B2206WS || ASUS Xonar DX || Win7 Ultimate N
http://www.speedtest.net/result/2401459507.png
|
Member
|
17. maaliskuuta 2009 @ 17:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Recuva nimistä ohjelmaa olen käyttänyt menestyksellä tiedostojen palatukseen.
Ohjelman voi ladata esim. täältä:
http://www.filehippo.com/download_recuva/
Tietysti, kuten jo edellä mainittiin, jos USB-tikkusi on tiedot ovat pahoin korruptoituneet, ei niitä voida ainakaan 100% toimivina palauttaa. USB-tikun saa kyllä taas toimimaan normaalisti formatoimalla sen, mutta tuolloin kaikki sen sisältö luonnollisesti tuhoutuu.
ps. Itse opin vähän samanlaisen skenaarion kautta tekemään vähintään kahdet kopiot koulutöistäni eri medioille ja poistamaan usb-laitteen turvallisesti. =)
"V*****aa, sanoi kettu pihlajanmarjoista."
|
|
Mainos
|
  |
|
|
kukkone
Member
3 tuotearviota
|
18. maaliskuuta 2009 @ 08:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kiitos ehdotuksesta 762rk62 . Testailemistani ilmaisista ohjelmista just toi Recuva oli hyvä. Pandora Recovery oli ehkäpä paras, siitä löysin ainakin jotain tekstejä, jotka oli säilyny täydellisinä. Siitä puuttu vaan tiedostonimet ja se oli vähän sekava, enkä sit ehtiny käydä läpi niitä satoja tuloksia joilla nimet oli tyyliin abababab1, abababa2....Recuvasta ja Pandorasta sain monipuolisimmat hakufunktiot ja tulokset.
En kuitenkaan siis löytänyt sitä mitä etsin:P Jouduin tekemään koulutyön uudestaan, mutta onneksi kyse ei ollut mistään suuremmasta työstä, kuten gradusta :S. Ainut mistä löysin haluamani tiedoston oikealla nimellä, oli Total recall, jossa tietojen palautuksesta olisi pitänyt maksaa.
Jotenkin tragikoomista, et tikku hajoaa palauttaessa työtä. En ole katkera. Enpä.
@Flobat
Pitääpä koittaa tuota USB laitteen optimointia. Nääs noi tikut ja asemat EI LÄHDE IKINÄ IRTI turvallisesti sulkematta konetta, prkl.
|