User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 8.6.2025 / 21:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > merkkikone kuvankäsittelyyn, viihde- ja peruskäyttöön?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Merkkikone kuvankäsittelyyn, viihde- ja peruskäyttöön?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2009 @ 11:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:
Lainaus:
ELi jos Fujitsun Amiloon vain vaihtaa paremman kovalevyn, niin kyseessä on oikein toimiva tietokonepaketti =/

Ihan säällinen.

Ööm... jos vaihdat kovalevyn niin menee vissiin takuut
Totta, todennäköisesti tuostakin menevät takuut jos avaat kotelon.

Intel Q9550 || Sapphire Radeon HD 4870@799/1050 feat. AC Accelero S1 + Noctua NF-P12 || Abit IP35P || Antec Sonata III + Antec Earthwatts 500w || 4 Gt 800 Mhz DDR2 || 320 Gb Seagate + 500 Gb Lacie || Samsung 2253BW

"Why sleep if you dont dream" - Lil Wayne
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2009 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakaan HP:n koneissa ei kotelon sivupellin avaaminen tapa takuuta, mutta Fujitsusta en osaa sanoa että onko niillä vielä tuo yhtä naurettavalla tasolla kuin se joskus oli... Luulisin kyllä että sen kylkilevyn saisi avata esim. muistia lisätäkseen?

Tuo kannattaisi kysy Fujitsun tuotetuesta ettei tule jossakin vaiheessa ylläreitä, mutta sitä käyttiskovoa ei saisi itse mennä vaihtamaan, toisen kovon rinnalle asentamisen luulisin olevan vielä sallittua, ainakin omassa HP:ssa on näin.

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
MiniErkki
Newbie
_
11. huhtikuuta 2009 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei varmaan kovalevyä vaihtaa tarvitse, kunhan ajoissa päivittää kovalevyn firmwaren. Minä en ehtinyt päivittää/tiennyt että pitää päivittää, ennen kuin ongelmat alkoivat. Luulin, että ongelma on Windowsissa, mutta eipä sitten ollutkaan. Teknisestä tuesta sanoivat, että pitää firmware päivittää, mutta mulla se oli ilmeisesti liian myöhäistä. Nyt on kone huollossa. Kyllä siitä vielä toimiva tulee. Onneksi on tämä takuu.

Tässä on keskustelua noista Seagaten ongelmista: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t564353

Täältä pääsee latailemaan päivityksiä, jos on tarvetta:
http://fi.ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Minun Amilossani oli tuo ST31000333AS-malli, joka rupesi temppuilemaan.
MiniErkki
Newbie
_
18. huhtikuuta 2009 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, tuli Amilo huollosta. Olivat päivittäneet biosin ja käynnistelleet yli 50 kertaa ja ajaneet testiohjelmia. Kone kuulemma toimi ok. Mutta kun toin kotiin ja rupesin käynnistämään, niin eipäs lähde vieläkään Windows käyntiin kuin harvemmin kuin joka toinen kerta. Mikähän tässä on, ja onko mua huijattu huollossa? Kovalevyyn tosiaan firmware päivitetty ja bios päivitetty. Windows asennettu pariin kertaan uudestaan. En suosittele ostamaan tätä konetta. :(
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2009 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MiniErkki:
Joo, tuli Amilo huollosta. Olivat päivittäneet biosin ja käynnistelleet yli 50 kertaa ja ajaneet testiohjelmia. Kone kuulemma toimi ok. Mutta kun toin kotiin ja rupesin käynnistämään, niin eipäs lähde vieläkään Windows käyntiin kuin harvemmin kuin joka toinen kerta. Mikähän tässä on, ja onko mua huijattu huollossa? Kovalevyyn tosiaan firmware päivitetty ja bios päivitetty. Windows asennettu pariin kertaan uudestaan. En suosittele ostamaan tätä konetta. :(

Tämä osoittaa sen että "huollon" tehnyt henkilö on täysin ammattitaidoton eikä tajua koneista mitään. Ei muuta kuin soitto huoltoon ja kerrot miten asiat on.

Itse pyytelisin jo jotain hyvitystä tässä vaiheessa...
Senior Member
_
19. huhtikuuta 2009 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näinköhän pitäisi sittenkin hankkia se kloonikone =/

Ei varmaan kovalevyä vaihtaa tarvitse, kunhan ajoissa päivittää kovalevyn firmwaren. Minä en ehtinyt päivittää/tiennyt että pitää päivittää, ennen kuin ongelmat alkoivat.

Mitäs tuo päivittämättä jättäminen tekee kovolle/koneelle? ...tuollaisia päivityksiä ole koskaan tullut tehtyä.
MiniErkki
Newbie
_
19. huhtikuuta 2009 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:

Ei varmaan kovalevyä vaihtaa tarvitse, kunhan ajoissa päivittää kovalevyn firmwaren. Minä en ehtinyt päivittää/tiennyt että pitää päivittää, ennen kuin ongelmat alkoivat.

Mitäs tuo päivittämättä jättäminen tekee kovolle/koneelle? ...tuollaisia päivityksiä ole koskaan tullut tehtyä.

Joku asiantuntevampi henkilö osannee tähän vastata paremmin, mutta mitä on noita keskusteluja aiheesta lukenut, niin jossain vaiheessa koneeseen tulee mm. näitä käynnistysongelmia ja voi mennä pahemminkin jumiin, jos ei päivitetä. Itse oon saanut semmoisen käsityksen, että nää jotkut Seagaten kiintolevyt, on aikapommeja, jotka kyllä ennen pitkää posahtavat ilma päivitystä. Kertokaa, viisaammat, lisää.

En ole kyllä varma, että minun ongelmani johtuvat kovalevyst, mutta teknisestä tuesta sitä epäilivät, ja samanlaiselta vaikuttavat oireet, kuin muillakin on ollut näiden kanssa.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2009 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:

Tietyt Seagaten levyt menevät suojaustilaan joka tekee levystä loppujenlopuksi käyttökelvottoman.

Yleisesti ottaen kovalevyjen firmwareja ei tarvitse eikä edes kannata päivittää. Tiettyihin Seagaten malleihin sen kuitenkin joutuu tekemään ohjelmavirheen takia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2009 @ 21:51

Mainos
_
__

_
MiniErkki
Newbie
_
21. huhtikuuta 2009 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin. Kokeilin vielä kerran asentaa windowsin uusiksi nyt kiintolevyn ja biosin päivityksen jälkeen. Nyt toimii hyvin. :) On tää hyvä kone nyt kun hävisi tuo käynnistysongelma.

Mutta ehkä en enempää tästä tässä osiossa jauha, eihän tässä enää uutta olla hommaamassa.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > merkkikone kuvankäsittelyyn, viihde- ja peruskäyttöön?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy