muutama päivä sitten kone teki tepposet ja sammu kesken surffailun. sammuminen tapahtu yhtä-äkkiä, eikä minkäänlaisia virhe tekstejä / bluescreenejä tullut. kun koitin käynnistää, niin ei pääse edes bios:in saakka, eikä kuulu piippausta (ei myöskää virhe piippejä). lueskelin foorumilta mikä maihtais olla vikana ja tulin johtopäätökseen, että emo sano sopimuksensa irti, joten kauppaan ja uus emo (gigabyte MAX790X-UD4) paikalleen. Sama homma jatkuu, eli tuulettimet pyörii power ja hdd valot palaa yhtäjaksoisesti, mutta ei piippaa eikä biossia.
olen myös kokeillut vaihtaa prossua taatusti ehjään prossuun, mutta sama ongelma yhä. sama juttu vaikka kaikki sata/ide piuhat, muistit ja näyttis irti, ei minkään näköistä piippausta
Ennen kun meen päätäpahkaa taas kauppaan ostamaan poweria, niin olisko kellää ideoita onko mahdollisesti muualla vikaa kuin powerissa.
biossi on nollattu jumppereista ja patterista. kokeilin myös virtalähdettä täysin toisen kokoonpanon kanssa, jossa oli vanha emo, prossu, näyttis, muisti (kaikki toimivia). tällöin kone käy vain muutaman sekunnin eikä boottaa biossii, eikä kuvaa näyttöön. viittaisi siihen, että todellakin virtalähteessä olisi vikaa. valitettavasti ehjää virtalähdettä en saa mistää muualta kuin kaupasta.
jos joku viisaampi vielä vahvistais noi mun päättelyt, niin olis vahvempi fiilis lähtee sinne kauppaan ostamaa virtalähdettä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maikarva: biossi on nollattu jumppereista ja patterista. kokeilin myös virtalähdettä täysin toisen kokoonpanon kanssa, jossa oli vanha emo, prossu, näyttis, muisti (kaikki toimivia). tällöin kone käy vain muutaman sekunnin eikä boottaa biossii, eikä kuvaa näyttöön. viittaisi siihen, että todellakin virtalähteessä olisi vikaa. valitettavasti ehjää virtalähdettä en saa mistää muualta kuin kaupasta.
jos joku viisaampi vielä vahvistais noi mun päättelyt, niin olis vahvempi fiilis lähtee sinne kauppaan ostamaa virtalähdettä.
Jos virtalähde ei toimi toisessakaan kokoonpanossa, se ei toimi. Eli osta uusi, suosittelen HX520 tai HX620-virtalähteitä.