|
Elokuvien huono kuvanlaatu (Vista)
|
|
|
loopqf
Newbie
|
5. huhtikuuta 2009 @ 21:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tänään asennettuani tämän 64-bittisen Vistan, (Ultimate version) niin elokuvien kuva muuttui suttuiseksi. Aikasemmin oli Xp Pro ja silloin kuvanlaadun kanssa ei ollut mitään ongelmia. Samaa ohjelmaa käytän , elikkä uusinta bsplayeria mutta kuva on suttuinen ja pysyy. Olen kokeillut myös eri ohjelmilla (VLC player, media player) ja eipä se siitä miksikään muuttunut. Olen jopa muutellut renderöintiasetuksiakin, mutta tuloksetta. Käytän myös 64-bittistä versiota ffdshowsta ja sitäkin olen kokeillut eri versioilla ja muutellut asetuksia mutta ei vaan kuvanlaatu parane, vaikka sen pitäisi olla huomattavasti terävämpi. Olen myös asentanut vista codec packin, ei apuja siitäkään. Näytönohjaimen ajuritkin tuli vaihdettua uusimpiin, ei vaikutusta. (ATI:n x850 jos siitä on jollekki apua)
Olisiko hyviä neuvoja miten kuvanlaadun saisi takaisin sille tasolle mikä sen pitäisi olla?
|
Member
3 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 23:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni (Vista Premium 64bit) on myös ollut joissain videoissa kuva huono tai sitten pätkinyt pahasti.
Näin olen saanut kaikki itselläni toimimaan:
1. Avaan VLC playerilla
2. Työkalut -> Lisäasetukset...
3. Äänitehosteet -> Kuvan taajuuskorjain -> Ruksi kohtaan "Käytä"
|
|
loopqf
Newbie
|
6. huhtikuuta 2009 @ 00:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei auttanut. En yksinkertaisesti ymmärrä, miten tuo kuvanlaatu on heikentynyt kun tuon Vistan laitto. Eikai tämä nyt niin paska käyttöjärjestelmä voi olla?
|
|
WillKane
Member
|
6. huhtikuuta 2009 @ 15:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti loopqf: Käytän myös 64-bittistä versiota ffdshowsta ja sitäkin olen kokeillut eri versioilla ja muutellut asetuksia mutta ei vaan kuvanlaatu parane, vaikka sen pitäisi olla huomattavasti terävämpi.
Ei se ole terävämpi ja vaatii myös 64-bittisen toisto-ohjelman.
Saisitko laitettua jotain screenshottia "suttuisesta" kuvasta?
KOVO tarkoittaa HARDWAREA
|
|
loopqf
Newbie
|
8. huhtikuuta 2009 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.aijaa.com/v.php?i=3975503.png
Tuota kuvaa kun zoomaa pari pykälää hiiren rullalla nii saa aika hyvän kuvan että millanen kuvanlaatu on. En tiedä miksei nuista tullut koko näytön kokoisia kuvia.
|
Member
17 tuotearviota
|
8. huhtikuuta 2009 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti loopqf: http://www.aijaa.com/v.php?i=3975503.png
Tuota kuvaa kun zoomaa pari pykälää hiiren rullalla nii saa aika hyvän kuvan että millanen kuvanlaatu on. En tiedä miksei nuista tullut koko näytön kokoisia kuvia.
MÄ TIEDÄN TON LEFFAN! MÄ TIEDÄN TON LEFFAN! Se on lord of war, mutta tohon sun ongelmaan en osaa vastata
Kotelo: Antec Sonata 3, emo: P5Q Pro, CPU: e8400 dual core with Noctua NH-U12P, GPU: HD 4870 1GB sonic, Hiiri: MX518, RAM: 3GB, Käyttis: Win7 32-bit ultimate Näyttö: Acer V233H
Logitech Z-3e 2.1
|
|
mali99
Member
|
8. huhtikuuta 2009 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Auttaako VLC:ssä jos laitat videon ulostuloksi " DirectX video output" ?
|
|
loopqf
Newbie
|
9. huhtikuuta 2009 @ 00:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eipä auttanut tuokaan :( Lähtee järki...
|
|
WillKane
Member
|
9. huhtikuuta 2009 @ 09:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Katsoin kuvaa halvalla CRT-monitorilla, mutta sillä katsottuna en huomannut mitään erikoista. Voisihan kuva terävämpikin olla mutta jos kyse on häviöllisesti pakatusta elokuvasta niin laatu näytti ihan kohtuulliselta. Resoluutio on aika pieni (576 x 240), joten kokonäytölle skaalattuna ei tietysti kovin terävään kuvaan päästä. Minä käytän Vistassa yleensä EVR tai Haali -rendereriä mutta en usko että skaalauksen laadussa on mitään suuria eroja muihinkaan verrattuna. MPC-HC:ssä on helppo kokeilla eri rendererejä. Jos haluat lisää terävyyttä kuvaan niin käytä jotain ffdshow/avisynth filtteriä esim. (LSFmod).
Oliko XP:ssä sama video tosiaan terävämpi? Ja samoilla filttereillä? Voithan vielä avata tiedoston GraphStudiolla ja tutkia Directshow-ketjun. Myöskin dekooderin postprocessing pehmentää kuvaa.
|
|
loopqf
Newbie
|
9. huhtikuuta 2009 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Samat elokuvat ja sarjat näkyivät Xp:lla paljon paremmalla kuvanlaadulla samoilla ohjelmilla ja samoilla filttereillä.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
WillKane
Member
|
9. huhtikuuta 2009 @ 23:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Sitten vian täytyy olla näytönohjaimessa/ajureissa.
Edit: Saat muuten kuvakaappauksen tehtyä kokoruudultakin painamalla PrintScreeniä ja liittämällä kuvan vaikka Paintiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2009 @ 00:10
|