Ihan huoleti sä voit soittaa M$:lle ja kysyä neuvoja. (Nehän kuulee vaan sen mitä sä niille sanot.) Osa tuesta on maksullista osa on ilmaista.
Ennen aktivointia Järjestelmtyökalut > Aktivoi windows näyttää paljonkin, aktivoituun sanoo: 'Windows on jo aktivoitu. Lopeta valitsemalla OK.'
'Aktivoi netin kautta (suositus)' lisäksi on 'Puhelin aktivointi' ja sieltä maan valinalla tulee puhelinnumero näkyviin.
En muista tarkkaan soitinko siihen, vai tekniseen tukeen. Tod. näk aktivointiin. Kun kyselin yhden asennuksen suhteen saako cd:n lainata, jos oma on kadonnut, mutta Product Key on tallessa. Kertoivat että saa lainata, ja selvittivät sen miten samaa "sarjaa" vaan pitää cd olla, jotta se Key asennukseen kelpaa.
Numerot löytyy tästä
http://www.microsoft.com/finland/infocenter/default.mspx Esiasennetut ohjelmistot (OEM), jos tuo gigantin kone mahdollisesti semmoinen on, niin tuo linkki ei numeroa näytä. Tukipalvelu linkki listaa muutamat merkkikoneet ja liikkeitä jotka valmiita kokoonpanoja myyvät. Giganttia ei ole. Jos Gigantti on jälleenmyyjä jollekkin kokoonpanevalle firmalle, niin ehkä Gigantista kysellen selviä, kuka sen koneen lopullinen tukipiste on. Vaikkapa takuukorjaus, mihin se kone pitää viedä.
Kuten tuo sivun yläosa sanoo, niin esiasennetut OEM ohjelmistot, on asioitava jälleenmyyjä tai valmistajan kanssa.
Eiköhän M$ osaa kysellä ja kertoa jos sun winukan tuki ei heille kuulukkaan.
Tuoteaktivointi ja Tekninen tuki linkeistä aukeavilla sivuilla heti numero näkyy.
Jompaan kumpaan soita ja kysy mitä tehdä kun on ongelmia wga:n kanssa.
Kuvitteellinen esimerkki pätkä puhelinkeskustelusta:
- Mistä ostit? Onko piraattituote?
- Gigantista ostettu kone. Mistä minä tiedän onko mua huijattu ja myyty piraatti aitona. Mulla on ongelma tän wga:n kanssa. Kysyy jotain koodia jota en ymmärrä.
Jos ei puhelimitse apua tule.
Ihan eka neuvoni.
Googlaten ja etsien voi ohjeet tai ohjelma löytyä, jolla wga poistuu koneesta kokonaan.
Kysyit: 'Mihin kansioon se lataa nämä päivitykset.'
Päivityksissä se [Ilmoita uusista, älä asenna tai lataa puolestani].
Ei mitään tietoa seuraavista:
- Mihin kansioon ne imuroidaan.
- Millä nimellä tiedostot on, onko mitään viitausta KB-numeroon.
- Jos keksii kansion ja tiedoston joka imuroitiin ja poistaa sen. Syntyykö sama tilanne kuin olisi poistanut ruksin imurointia ennen?
Vai alkaako todella pahasti pop-up-virheinä kertomaan vajaasta asennuksesta, jota ei enään kykene imuroimaan, kun se jonkun login tai rekisteritiedon mukaan kovolla pitäis olla?
Kansion vois saada selville, kun Etsi-toiminnolla rajais päivän mukaan ja kellon ajoista katsoo, mihin kansioon on sen [Lataa] hetken jälkeen tiedostoja syntynyt.