|
Win 7 RC päivitys Suomenkielisen vistan päälle?
|
|
|
Voltaren
Senior Member
|
7. toukokuuta 2009 @ 23:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiukulla olen koittanut pari päivää asennella, mutta ei suju. Johtunee siitä, että Vista on Suomeksi ja 7 olisi Englanniksi.
Olen muuttanut tiettävästi kaikki asetukset Eng kielelle, mutta aina vaan siitä herjaa.. Liekö jotain jäänyt huomaamatta?
Olisiko ideoita?
puhdasta asennusta en viitsisi tehdä.
i7 2600k. p8z68v-pro. AMD 6950. 8BG RAM (G.SKILL Ripjaws F3-12800CL9D-8GBXL) Corsair SSD
|
|
emp500
Member
13 tuotearviota
|
9. toukokuuta 2009 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos on ultimate vista, niin mene windows update -> valinnaiset päivitykset -> sieltä English MUI pack. Sitten laitat sen päälle.
Tarkemmin en osaa sanoa, riippuu myös onko 32-bit vista ja vaikka 64-bit 7 niin ei varmaan päivitä.
Mut tohon kielen vaihtamiseen tarkemmat ohjeet täältä.
EDIT: Kielen vaihto muissa kuin Ultimate-versioissa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2009 @ 19:17
|
Member
4 tuotearviota
|
11. toukokuuta 2009 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse päivitin suomenkielisen vista ultimaten RC1:een ilmanb mitään ongelmia. Muistaakseni Vistasta piti olla SP1 versio jotta päivitys onnistuu...
Intel Core i5 2500k @ 4.7 GHz | KÜHLER H2O 620 | Kingston Hyper-X 4x4GB DDR3 1600 MHz Dual-channel | R9 290 Crossfire, cooled by Arctic Accelero Hybrid | 2x OCZ Agility 3 60Gt RAID0 | Kovalevyjä ~13 TB | Gigabyte Z77X-UP7 | Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i
|
|
Voltaren
Senior Member
|
11. toukokuuta 2009 @ 18:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos vastauksista.
Käytössä vista ultimate.
Kaikki konstit olen kokeillut, mutta aina herjaa "you cant do a typical upgrade blah blah. ku kieli on eri"
Taidan sittenkin ihan kiltisti odotella finaali versiota :)
i7 2600k. p8z68v-pro. AMD 6950. 8BG RAM (G.SKILL Ripjaws F3-12800CL9D-8GBXL) Corsair SSD
|
|
al1714
Suspended due to non-functional email address
|
25. toukokuuta 2009 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minusta helpoin keino Vistassa on asentaa 7RC omalle osiolle,itse loin haalinnan kautta loogisen osion johon asensin 7RC, ja olen sen jo pariinkin kertaan joutunut poistamaan ensin kun ärsyynyin Beta version takkuiluihin:( ja toisen kerran kun hölmöyksissäni tein liian pienen osion:) joillain tuntuu olevan ongelma 7 poistamisessa mutta Vistassa kun saa järjestelmän ominaisuuksista sekä muutettua käynnistys järjestyksen, sekä myös poistettua käynnistysosion vain klikkamalla ja käyttöjärjestelmän poistaminen onnistuu sitten formatoimalla levyosio.
Sama asia toimii tietysti myös Xp kanssa mutta käynnistysjärjestys muutetaan sitten asennetun 7 kautta samalla lailla, ja kaipa se käynistysosion poistaminen sieltä onnistuu myös vaikka järjestelmä on käynnissä.
AMD 64 X2 Dual-Core Processor with NVIDIA® nForce® chipset,16X PCI Express graphics,
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
25. toukokuuta 2009 @ 13:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eikös asia ole niin, ettei RC:tä todellakaan kannata vetää Vistan päälle, ellet sitten ole valmis asentamaan kaikkea uusiksi kun lopullinen 7 tulee. Toki RC:n päälle varmaan saa vedettyä RTM:n kikkailemalla, mutta mahtaakohan olla tarkoituksenmukaista kaivaa verta nenästä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. toukokuuta 2009 @ 13:28
|
|
Mainos
|
  |
|
|
al1714
Suspended due to non-functional email address
|
26. toukokuuta 2009 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minun mielipiteeni on että kokeiluversiot yleensäkin kannattaa visusti pitää erossa lopputuotteesta, sillä jos sen päälle asennat niin aina siinä joku tiedosto tai ohjelma päivittyy ja palautus voi olla vaikeaa, esim. Kun asensin Vistan Sp,n betan, niin vaikka sain sen poistettua ei lopulinen versio halunnut asentua koneeseen eli sinne jäi joku tiedoston ripellys, pähkäilyn jälkeen katsoin parhaimmaksi tai itselleni helpomaksi asentaa koko Vistan uudelleen.
Onhan niiden esiversioiden vastuulausekkeissakin sanottu että sellaisen käyttö koneessa joka sisältää tärkeitä asiakirjoja tai ohjelmia ei ole suotavaa, ja vastuu on käyttäjällä.
Olen vai huomannut senkin että kun hankkii/saa/ostaa/käyttöjärjestelmän uudemman version niin puhdas asennus on aina vakaampi, no tämä on jo toinen juttu ja ainoastaan minun mielipide;) <<viisaammat puhuvat sitten virallisesti>>
AMD 64 X2 Dual-Core Processor with NVIDIA® nForce® chipset,16X PCI Express graphics,
|