User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 13:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > usb "löytyy" muttei löydykkään
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
USB "löytyy" muttei löydykkään
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Turretti
Newbie
_
10. toukokuuta 2009 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Iltoja kaikille. Jos viesti on väärällä alueella ilman muuta voi siirtää, en ollut varma minne tämän laittaisin.

Eli, itse asiaan. Olen nyt kärsinyt ongelmastani viikon pari, ja pähkäillyt oikein urakalla missä ongelma voisi olla. Nimittäin jostain syystä minun USB muistitikkuni, kaverin USB muistitikku sekä USB kortinlukijani eivät toimi. Muistitikkuun tulee selvästi virtaa, sillä siinä käy valot, kuulen "laite löydetty" äänen, sekä voin poistaa laitteen turvallisesti.

Ongelma on siinä, että asemaa joka tikussa pitäisi olla ei näy missään. En pääse siis tietoihin käsiksi, vaikka kyseisen laitteen löydänkin laitehallinnasta. Olen yrittänyt koittaa asentaa ajurit uudelleen, mutta ei ole auttanut. Olen myös koittanut eri portteihin, ei ole auttanut. Kaverini oli myös käyttänyt omaa ulkoista kovalevyään täällä ja sai sen suoraan toimimaan ilman mitään ongelmaa. Minkään laitteen ei pitäisi olla rikki, sillä kaverini muistitikku kyllä toimii hänen koneessaan mutta ei minun koneessani.

En mielestäni ole erityisemmin asetuksia vaihdellut (tosin jostainhan se on pakko olla kiinni), tarkistin Biosista että olisiko siellä jokin vialla ja mitään en löytänyt.

Jos joku osaa antaa edes vihjeitä, ihan mitä tahansa mikä voisi auttaa, arvostaisin erittäin paljon. Tarvitsisin erityisesti kortinlukijaa mutta tällä hetkellä en saa laitetta millään käyttöön.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
11. toukokuuta 2009 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistitikut on "hämärä" systeemi. Uusiks asennettu winukka (lähtee vakiona winME->, 98 vaatii erillistä ajuria), joka ikinen usb-tikku malli eka kytkentä kerta, 'Uusi laite löydetty' ja hetken päästä kovolta ne "ajurit" on asentunut. Sitten winukka osaa malli nimellä näyttää sen tikun.

Live Linux cd vois nytkin olla nopea testi, onko usb-portissa rauta vikaa vai winukassa jotain sekaisin.
(Mulle tutumpi Puppy Linux ainakin, muistitikut toimii heti, ilman mitään säätöä, "asetamista")

Jotain kummaa muistan useammassa ketjussa olleen, ulkoinen kovo toimii OK mutta ei tikku.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Junior Member

4 tuotearviota
_
11. toukokuuta 2009 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi etten osaa tarkemmin sanoa, mutta muistaakseni jossain on olemassa asetus joka määrää salliiko windows usb laitteiden lisäyksen, niiku siis tietoturva syistä. Valitettavasti en osaa kertoa missä, mutta ajattelin mainita, kun sanoit että kaikki apu kelpaa..
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > usb "löytyy" muttei löydykkään

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy