User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 13:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > netbios 137, 138, 139
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
NetBIOS 137, 138, 139
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Mysterix
Junior Member
_
13. toukokuuta 2009 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miksiköhän minun koneeni yrittää ulos jostain NetBIOSin hallitsemasta portista 137? Kun olen käynyt esimerkiksi Soneran sivuilla, palomuurissa System 92.242.xxx.xxx on pyytänyt päästä ulos. IP-numeroni tulee tuosta rotlasta.

Kerran päästin sen outgoing only. Nyt olen kuitenkin vetänyt tylysti oven nenän edestä kiinni, vaikka palomuuri ilmoittaa sen olevan safe ja Microsoftin tiedosto. Tätä on jatkunut muutama päiviä. Koneen olen tarkistanut viimeksi tänään ja se on puhdas, eikä HjT-lokiin ole ilmestynyt mitään uutta.

Ilmeisesti tähän samaan liittyy, että 137 UDP:n kuuntelun lisäksi myös 138 UDP ja 139 TCP ovat jatkuvasti kuulolla (siis listen). Samoin portti 135 on ilmaantunut palomuuriin, kun koneen käynnistää. Kaikissa näissä on kuitenkin liikenne täysin 0 bytes in ja out.

Vähän aikaa sitten otin koko NetBIOS-systeemin pois käytöstä Palveluista. Liittyykö nämä kyselyt tähän? Mistä saan nuo kuuntelut kokonaan pois? En omista edes kirjotinta, mitä voisin maailmalle jakaa.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
14. toukokuuta 2009 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Network Connections:sta ottanut täpän pois kaikista muista paitsi Internet Protocol (TCP/IP) kohdasta ?

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Mysterix
Junior Member
_
14. toukokuuta 2009 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis Verkkoyhteydet -- Lähiverkkoyhteys -- Ominaisuudet -- Yleiset

Siellä on tosiaan Microsoft-verkkojen asiakas, Tiedostojen ja tulostimien jakaminen, QoS-paketinajoitus, Verkonvalvonnan ohjain ja Internet-protokolla (TCP/IP). Tuo Verkonvalvonnan ohjain taitaa olla omia tekosiani...

Nyt olen poistanut täpät kaikista paitsi viimeisestä. Toivottavasti turhat kuulolla olot jäävät nyt pois. Mihin ne yhteydenotot sitten olisivat menneet, jos olisin ne yhdistänyt.

Tänks!

Ai niin, mitäs virkaa tuo 1394-yhteys toimittaa? Sen olen ottanut pois käytöstä, koska en mielestäni sellaista ole tarvinnut. Mulla on 1394:ssa ulkoinen levy.
Mainos
_
__

_
Mysterix
Junior Member
_
15. toukokuuta 2009 @ 21:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt se NetBIOS vasta onkin ärsyyntynyt.

NetBIOS TCP/IP:n päällä (voiko millään palvelulla enää olla pellemäisempää nimeä) ei ole käytössä ja niistä verkkoyhteys-kohdista on täpät poissa. Kun käynnistin koneen, 137 halusi Microsoftille. Kielsin lähtemästä. Sen jälkeen 137 on halunnut ties minne. Muun muassa:

208.94.2.44 Ezri
209.17.73.24 Pjotobucket.com
204.9.177.195 Six Apart
74.125.14.23 Google
74.200.243.251 FastServers
93.184.220.20 EdgeCast Networks
64.14.12.51 Savvis Communications Corporation / IGN Entertainment
64.225.158.190 Peer 1 Dedicated Hosting
193.65.90.182 Elisa
208.122.31.28 Voxel Dot Net
82.118.213.235 Sulake Dynamoid Oy
82.118.207.51 K&T Neutech OY
81.7.166.249 Commissionpartner ApS
65.55.25.93 Microsoft Corp

Ainoa yritys, jonka palveluja olen tietoisesti käyttänyt, on Google. Sulake Dynamoid Oy näyttää vievän IRC-galleriaan. Olen ilmeisesti kerran työkoneelta käynyt IRC-galleriassa ja totesin, että se ikävaihe on jo auttamattomasti mennyt ohi.

Tiedän ja tajuan kyllä, että palomuuri estää yhteydet, mikä on sen tarkoituskin. Mutta sitä en tajua, miksi mun 137 on juuri nyt alkanut haluta noihin osoitteisiin, ja se minua häiritsee. Täällä on niin paljon asiantuntijoita. Osaisiko joku hiukan selventää asiaa?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > netbios 137, 138, 139

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy