User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 29.7.2025 / 23:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokone vähän väliä rikki huoltoon.
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokone vähän väliä rikki huoltoon.
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Member
_
15. toukokuuta 2009 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli haluisin kysyä milipidettänne/neuvoa, että miten tässä tilanteessa tulisi oikein toimia: Koneeni sammuili itsestään, kunnes ei enää käynnistynyt lainkaan, vain tuulettimet jäivät pyörimään. Lähetin koneeni huoltoon, jossa kesti yli 4vko ja lopputulokseksi sain koneeni takaisin, johon oli vaihdettu takuista uusi virtalähde. Avasin koneeni kotona, niin prossutuuletin oli irronnut postikuljetuksessa (kiinnikkeet murtuneet/katkenneet) ja tuuletin lenteli vapaana näytönohjaimen päällä. Lähetin koneeni uudelleen huoltoon ja sain sen tänään takaisin. Koneeseeni oli nyt vaihdettu uusi prossutuuletin rikkoutuneen tilalle ja lisäksi näytönohjain (ennen C3D HD4870 1gb OC, nyt Asus HD4890 1gt) ilmeisesti korvaukseksi tuosta, että jouduin pitämään konettani niin pitkään huollettavana kun siitä puhelimessakin heille mainitsin. Vähän epäselväksi jäi, oliko myös ensimmäisessä huollossa näytönohjain vaihdettu, joten yhteensä siis nähtönohjain olisi vaihdettu kahdesti.

Nyt sitten koneeni pysyi päällä muutaman tunnin, ja olin jopa tyytyväinen kun olin saanut piirun verran paremman näytönohjaimen veloituksetta koneeseeni, kunnes kone jälleen kerran sammui itsestään, eikä enää suostu käynnistymään tuulettimia lukuunottamatta. Eli ollaan taas palattu samaan tilanteeseen. Soitin jälleen liikkeesee josta kone on tilattu, niin sanoivat, että pitäisi soittaa maanantaina uudelleen, kun konetta korjannut huoltomies oli jo ehtinyt lähteä kotiin.

Onko minun nyt vain nieltävä tämä uskomattoman surkea tuuri ja tyydyttävä siihen, että lähetän koneeni takaisin huollettavaksi ja toivottava, että se toimisi seuraavalla kerralla? Vai onko tässä jotain mahdollisuuksia kääntyä kuluttaja-asiamieheen? Mitä teen tietokoneella, jota en voi käyttää, koska se on kokoajan rikki?

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
15. toukokuuta 2009 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttajaneuvonta

Neuvonnan puhelinnumero: 071 873 1901

Numero palvelee arkisin klo 9.00-15.00 valtakunnallisesti. Soittaminen neuvontanumeroon maksaa normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelun hinnan. Puhelinneuvontaa saa ruotsiksi numerossa 071 873 1902.

Saat nopeimmin yhteyden neuvojaan puhelimitse, ja usein myös vastauksen ongelmaasi saman tien. Sähköisiin yhteydenottoihin vastataan mahdollisimman pian, mutta asioiden suuresta määrästä johtuen vastaaminen voi kestää useita työpäiviä. Neuvonnan toimipisteessä asiointia varten tulee varata aika neuvontanumerosta.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Bomber12
Newbie
_
15. toukokuuta 2009 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Outoa, että noin käy nyt ei taida olla kyllä huolletuista osista kyse.

Member
_
15. toukokuuta 2009 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bomber12:
Outoa, että noin käy nyt ei taida olla kyllä huolletuista osista kyse.
Niin siis osia ei itsessään ole huollettu, vaan ne on saamieni tietojen mukaan vaihdettu kokonaan uusiin.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
15. toukokuuta 2009 @ 20:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulostaa siltä, että vika onkin ollut jossain muualla, esim. emossa. Huoltomiehen kannalta on tietysti hankalaa, jos kone toimii aluksi muutaman tunnin ja vasta lämmetessään "kuolee". Sitähän ei tiedä, onko huoltomies testannut konetta pitämällä sitä päällä edes muutaman tunnin.

Käsittääkseni lain mukaan myyjällä on oikeus ensin korjata tuotteen virhe ja ellei se onnistu alentaa sen hintaa. Vasta viimeisenä vaihtoehtona on perua koko kauppa. Kuluttajaneuvoja varmaan kertoo käytännön tulkinnasta paremmin, mikä on kohtuullinen huoltoaika jne..

Oma kantani asiaan olisi, että vielä toisen huoltoyrityksen (nythän toka kerta kai johtui vain postireissulla tapahtuneesta vauriosta) voisi vielä hväksyä, varsinkin kun näyttis oli upgreidattu. Mutta tämä on vain mielipide.
Member
_
15. toukokuuta 2009 @ 21:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wipe2000:
Kuulostaa siltä, että vika onkin ollut jossain muualla, esim. emossa. Huoltomiehen kannalta on tietysti hankalaa, jos kone toimii aluksi muutaman tunnin ja vasta lämmetessään "kuolee". Sitähän ei tiedä, onko huoltomies testannut konetta pitämällä sitä päällä edes muutaman tunnin.

Käsittääkseni lain mukaan myyjällä on oikeus ensin korjata tuotteen virhe ja ellei se onnistu alentaa sen hintaa. Vasta viimeisenä vaihtoehtona on perua koko kauppa. Kuluttajaneuvoja varmaan kertoo käytännön tulkinnasta paremmin, mikä on kohtuullinen huoltoaika jne..

Oma kantani asiaan olisi, että vielä toisen huoltoyrityksen (nythän toka kerta kai johtui vain postireissulla tapahtuneesta vauriosta) voisi vielä hväksyä, varsinkin kun näyttis oli upgreidattu. Mutta tämä on vain mielipide.
Paljon hyviä pointteja tuossa kertomassasi. Olen ajatellut ottaa sähköpostitse kuluttajaneuvontaan yhteyttä ja katsoa mitä he sanovat tilanteesta. Huoltojen aikana minulle kerrottiin, että konetta testailtiin eri ohjelmilla yön yli, eli käsittääkseni muistit, näyttis, virtalähde yms on testattu jo muutamaan otteeseen, sillä kone on siis kaksi kertaa ollut huollossa.

Itse en tosiaan osaa oikein sanoa, että mistä tuo vika voisi johtua, sillä kuulostaa jo hieman epätodelliselta, että tämä uusi virtalähde olisi myös susi.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
Senior Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 06:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla oli jonkin aikaa pakettikone tuossa reilu vuosi sitten.

Aluksi toimi hetken aikaa hyvin, sitten alkoi tulla jäätymisiä pelatessa => huoltoon (pari kk) => takaisin => sama vika jatkuu => taas huoltoon (taas pari kk) => takaisin => sama vika jatkuu (tässä vaiheessa koneeseen oli jo vaihdettu prossu, näyttis ja muistit uusiin) => hermostuminen => kone liikkeeseen ja rahat takaisin => komponentit toisesta kaupasta => kasaus => kone toimii kuin unelma vielä tänä päivänä (allekirjoittanut ottaa kunnian onnistuneesta kasauksesta).

Liikkeestähän tuo on kiinni, antavatko suosiolla rahat takaisin, mutta sekä ketjun aloittajan että tuossa kaverin tapauksessa sanoisin, että liikkeellä ei ole paljoa vaihtoehtoja. Kannattaa aluksi kysyä suoraan liikkeltä, antavatko rahat takaisin. Mikäli liike ei suostu suosiolla antamaan rahoja takaisin, niin sitten kuluttaja-asiamies asialle. Tuossa tapauksessa on kuitenkin kyseessä selvästi viallinen tuote jossa myyjä ei ole onnistunut noita vikoja korjaamaan.

|Intel Q6600 + Noctua NH-C12P, EVGA nForce 780i SLI, EVGA 8800 GTS 512mb (G92), 2Gb DDR2 800mhz cl-4, 3xSeagate Barracuda 500GB 32mb SATA2 Striped, Seagate Barracuda 300GB 16mb SATA2, NZXT Hush (Noctuan flektit), Samsung Syncmaster T220, BenQ FP222WH, Logitech Z-4 & G11 & G500 & G13|
Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 07:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SpeechMan:


Liikkeestähän tuo on kiinni, antavatko suosiolla rahat takaisin, mutta sekä ketjun aloittajan että tuossa kaverin tapauksessa sanoisin, että liikkeellä ei ole paljoa vaihtoehtoja. Kannattaa aluksi kysyä suoraan liikkeltä, antavatko rahat takaisin. Mikäli liike ei suostu suosiolla antamaan rahoja takaisin, niin sitten kuluttaja-asiamies asialle. Tuossa tapauksessa on kuitenkin kyseessä selvästi viallinen tuote jossa myyjä ei ole onnistunut noita vikoja korjaamaan.
Liikkeeltä olen kysynyt jo kertaalleen kaupan perumista, mutta tämä tapahtui siis ennen toista huoltoa. Silloin peruminen ei käynyt ja niistä puheista päätellen se ei käy vieläkään. Laitoin kuluttajaneuvontaan jo sähköpostia ja vaikka eivät viikonloppuisin vastaakaan, niin varmasti jossainvaiheessa saan vastauksen. Itsellänikin on se ajatus, että jos nyt vain saan kaupan peruttua niin samat rahat koneeseen kiinni jostain muualta.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
yaibal
Junior Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttajanvirasto ei neuvo asioissa sähköpostin kautta joten parempi olla mies ja ottaa puhelin käteen.
Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yaibal:
Kuluttajanvirasto ei neuvo asioissa sähköpostin kautta joten parempi olla mies ja ottaa puhelin käteen.
Kuten aikaisemmin sanoin, viikonloppuisin eivät vastaile ja sähköpostin laitoin siinä toivossa, että vastaisivat. Ainakin siellä oli valmis kaavake, joka piti täyttää jos oli jotain valitettavaa. Ohjeistuksessa pyydettiin antamaan mahdollisimman tarkat tiedot, jotta he voivat ottaa sinuun jälkeenpäin yhteyttä. Eli tuoltakin pohjalta uskon, että sielä jonkinlainen vastaus tai yhteydenotto voisi tullakin.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
16. toukokuuta 2009 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tossa edellisessäni on linkki josta voit lueskella viikonlopun. (Tai siellä oot jo käynnyt, kun lomakkeet löysit)

Poimin myös sen puhelinnumeron ja selityksen millä nopeudella mihinkn tapaan vastataan.
Ja ajattele ihan maalaisjärjellä.
Parikymmentä sähköpostia odottamssa ja puhelin soi. Kumpaan se virkamies vastaa?
Puhelimessa virkamies voi kysyä selventäviä asioita, sähköpostin selkeyn riippuu kirjoittajan taidoista. Kumpaan tule nopeammin vastaus?


Usein kysyttyä (Viivästys)
Mitä voin vaatia korvaukseksi tilaamani tavaran toimituksen viivästyksestä?
Laki antaa oikeuden kaupan purkamiseen toimittajalle annettavan kohtuupituisen lisäajan jälkeen ja oikeuden vahingonkorvaukseen asianhoitokuluista.

Helpointa se on soittaa ja kysyä. Mitä se kohtuupituinen on, miten nuo edelliset huoltoajat tulkitaan siihen.
Tietty oikeus kun kuluttajalla on saadaa toimiva laite lainaan sen takuukorjauksen ajaksi jos "sen kesto ei ole kohtuullista". Senkin voit kysyä. Postin välityksellä toimiminen vähän sitä asiaa hankaloittaa.

Ja mieti viikonloppu, mitä sä haluat tuon liikkeen kanssa?
Perua kaupan? (Ja ostaa muualta toimiva?)
Hinnanalennusta? Rahana? Lisää parempaa osaa tilalle?

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:
Ja mieti viikonloppu, mitä sä haluat tuon liikkeen kanssa?
Perua kaupan? (Ja ostaa muualta toimiva?)
Hinnanalennusta? Rahana? Lisää parempaa osaa tilalle?
Sähköpostissa jonka tuonne lähetin mainitsin, että olisin halukas perumaan kaupan. Tämä on siis jo mietitty. Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, laitoin sähköpostin koska virastojen aukioloaika oli mennyt jo umpeen. Voin ottaa uudelleen yhteyttä alkuviikosta, jos en saa vastautta sitä ennen.

E: Tuli mieleeni, että voisiko jokin vikavirtasuoja tai ylijännitesuoja mahdollisesti auttaa? Jos koneeseen tulee jokin virtapiikki josta syystä se sitten pamautta virtalähteen? Toisaalta vanha koneeni toimii hyvin, kuten kaikki muutkin eleltroniset laitteet.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2009 @ 16:06

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
16. toukokuuta 2009 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhden mielipiteen voisin sanoa. Vastaisuuden varalle.
Vanha sanonta siihen liittyen: 'Turha se enää on rypistellä kun löysät on jo pöksyissä.'

Sun olis pitänyt heti reklamoida siihen postikuljetus firmaan, että siellä osat helisee sisässä.
Sen olis luullut jo kuuluvan kun sitä pakettia kannoit ja kääntelit. (Avaamattomana pakettina kysellä miten ne paketteja käsittelee.)
Se firma olis sitten voinnut syytellä lähettäjää, ettei ole 'Varovasti, särkyvää', 'Tämä puoli ylöspäin' tarroja paketissa. Mut ei niillä paketeilla maalipotkuja ja donkkauksia saa harjoitella.
Sieltä sitä riihiikuivaa korvausta olis voinnut vaatia kaikesta vaivannäöstä yms.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Senior Member

3 tuotearviota
_
16. toukokuuta 2009 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yaibal:
Kuluttajanvirasto ei neuvo asioissa sähköpostin kautta joten parempi olla mies ja ottaa puhelin käteen.
Onhan siellä kaavake minkä voi täyttää - itse tein niin ja soitto tuli jo seuraavana päivänä kotiin. Kyseessä oli liika laskutus - kuluttaja-asiamiehen soitto kyseiseen firmaan(DNA) ja asia hoitui kerralla. Outoa toimintaa kun eivät ota kuuleviin korviin kun asiasta kyselee ja jälkeenpäin kieltävät yhteydenotot vaikka on sähköpostia asian tiimoilta jäljellä.
Member
_
16. toukokuuta 2009 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

Se firma olis sitten voinnut syytellä lähettäjää, ettei ole 'Varovasti, särkyvää', 'Tämä puoli ylöspäin' tarroja paketissa.
Olet varmasti oikeassa mitä tuossa viestissä kokonaisuudessasi sanoit. Mutta tuohon kohtaan tartun sen verran, että paketissa tosiaan oli helposti särkyvää- tarroja.

Kommenteistasi päätellen vaikuttaa, kuin kääntäisit tämän minun syykseni?

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
17. toukokuuta 2009 @ 01:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Powern hajoamisesta "virtapiikkiin": Yleensä jos asut maaseudulla, jossa sähköjohdot kulkevat ilmassa, sähköverkossa voi esiintyä niin suuria jännitepiikkejä (esim. salaman toimesta), että niiden voisi uskoa rikkovan kunnollisen virtalähteen. Tietysti jos talossa tai lähellä on jotain poikkeuksellisia häiriölähteitä, tuollainenkin voisi olla mahdollista. Onko sinulla jotain erityistä syytä epäillä häiriöitä, napsuuko vaikka TV:n tai radion ääni usein tai jotain vastaavaa? Jos jännitteen epäilee vaeltelevan poikkeuksellisen korkeaksi, kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen sähkölaitokseen.

UPS on ihan hyvä laite, ja kun sellaisen saa jo reilusti alle satasen, ei hankkimisessa sinänsä mitään vikaa ole. Se saattaa pelastaa esim. kovon sotkeutumasta jonkun sähkökatkoksen myötä. Edellisen perusteella, en kuitenkaan lähtisi ostamaan sitä korjaukseksi ko. ongelmaasi, ellei joku muu seikka siihen suuntaan viittaa.
Member
_
17. toukokuuta 2009 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wipe2000:
Powern hajoamisesta "virtapiikkiin": Yleensä jos asut maaseudulla, jossa sähköjohdot kulkevat ilmassa, sähköverkossa voi esiintyä niin suuria jännitepiikkejä (esim. salaman toimesta), että niiden voisi uskoa rikkovan kunnollisen virtalähteen. Tietysti jos talossa tai lähellä on jotain poikkeuksellisia häiriölähteitä, tuollainenkin voisi olla mahdollista. Onko sinulla jotain erityistä syytä epäillä häiriöitä, napsuuko vaikka TV:n tai radion ääni usein tai jotain vastaavaa? Jos jännitteen epäilee vaeltelevan poikkeuksellisen korkeaksi, kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen sähkölaitokseen.

UPS on ihan hyvä laite, ja kun sellaisen saa jo reilusti alle satasen, ei hankkimisessa sinänsä mitään vikaa ole. Se saattaa pelastaa esim. kovon sotkeutumasta jonkun sähkökatkoksen myötä. Edellisen perusteella, en kuitenkaan lähtisi ostamaan sitä korjaukseksi ko. ongelmaasi, ellei joku muu seikka siihen suuntaan viittaa.
Kiitoksia tästä tietopaketista! TV ja kaikki muutkin laitteet ovat toimineet ihan normaalisti. En siis ole huomannut mitään äänen tai kuvan pätkimistä. Ja kuten taisin aikasemminkin jo sanoa, vanha tietokoneeni toimii täysin moitteitta. Näistä lähellä olevista häiriötekijöistä en kyllä osaa sanoa mitään. Asun talossa, jossa kerrosta alempana on varasto/autotalli ja siellä vuokrantajani tekee paljon rakennustöitään. Käyttää sirkkeliä yms työstökoneita, mutta niiden ollessa päällä koneeni on toiminut ihan normaalisti kunnes siis alkoi hajoilemaan. Eli tuskin vika on sielläkään? Viereinen rakennus on sähköliike, mutta eikait tällä ole merkitystä?



E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
17. toukokuuta 2009 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sirkkelit ym. rakennuskoneet ottavat kyllä suuria tehoja sähköverkosta, eli jos ne ovat samassa syöttöjohdossa koneesi kanssa, niin voisihan sieltä häiriötä tulla. Toisaalta tietokoneen powerin pitäisi kestää kohtuullisen hyvin häiriöitä. Ovatko muuten molemmat powerit, siis se ensin (mahdollisesti) hajonnut ja tilalle huollossa vaihdettu olleet samaa merkkiä ja mallia? Voisihan se tietysti olla jotenkin huono kestämään tietynlaisia sähköverkon häiriöitä.

Paikallinen sähkölaitos on varmaan oikea osoite tarvittaessa testata sähköverkon kuntoa, voivat esim. asentaa piirturin tai dataloggerin verkon jännitettä seuraamaan, jos on syytä epäillä, että jännite ei pysy normaaleissa rajoissa.

Sähköliikkeen lähelläolosta en kyllä keksi mitään vaikutusta koneeseesi.

Eiköhän tuossa nyt vielä kerran kannata korjata kone varmasti kuntoon, siis niin, että se toimii jossain muualla ainakin pari päivää putkeen, ja jos se sitten taas hajoaa teillä, lähteä hakemaan syyllistä esim. sähköverkosta. Eli eiköhän asiointi liikkeen ja tarvittaessa kuluttaviranomaisten kanssa koneen korjaamiseksi tai vaihtamiseksi ole se paras tie.

Virtalähteen vaihto on muuten yleensä sen verran helppoa, että jos epäilee vikaa pelkästään siinä, voisi liikkeestä pyytää uuden powerin, vaihtaa sen ja palauttaa vanhan. Silloin huollossa ei ainakaan kuluisi viikoja. Tai powerin voisi koittaa lainata vaikka kaverilta kokeiltavaksi.
Member
_
18. toukokuuta 2009 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virtalähde on samaa merkkiä ja mallia kuin edellinenkin Corsair HX520W. Itse asun eteläsuomessa ja liike josta koneeni tilasin, sijaitsee Vaasassa joten ainoa tapa selvittää tämä on lähettää kone sinne huollettavaksi. Harmillinen tilanne, sillä tälläinen pienikin huolto kestää aina vähintään viikon.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
AfterDawn Addict

19 tuotearviota
_
18. toukokuuta 2009 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rudius:
Virtalähde on samaa merkkiä ja mallia kuin edellinenkin Corsair HX520W. Itse asun eteläsuomessa ja liike josta koneeni tilasin, sijaitsee Vaasassa joten ainoa tapa selvittää tämä on lähettää kone sinne huollettavaksi. Harmillinen tilanne, sillä tälläinen pienikin huolto kestää aina vähintään viikon.
Mielenkiintoista, laatupowerista on kyse.

Itse kyllä arvelen emolevyä, jotenkin vain sellainen tunne...

AMD Phenom II 965 @ 3.85Ghz, 4Gt DDR2-1066Mhz, HD 4770 @ 850/1000Mhz, 1TB WD Black + 500GB WD Blue, Antec 300, HX520

Nokia 5800XM @ C6FW
Member
_
18. toukokuuta 2009 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wintoosa:


Mielenkiintoista, laatupowerista on kyse.

Itse kyllä arvelen emolevyä, jotenkin vain sellainen tunne...
Itselleni on tullut tuo sama tunne. Hankala tilanne, kun huollon/korjauksenkin jälkeen kone hajoilee.

E: Allekirjoituksesta on näköjään unohtunut emolevy. P5Q-Pro on lankkuna siis.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2009 @ 10:02

Senior Member
_
18. toukokuuta 2009 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rubertti:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yaibal:
Kuluttajanvirasto ei neuvo asioissa sähköpostin kautta joten parempi olla mies ja ottaa puhelin käteen.
Onhan siellä kaavake minkä voi täyttää - itse tein niin ja soitto tuli jo seuraavana päivänä kotiin. Kyseessä oli liika laskutus - kuluttaja-asiamiehen soitto kyseiseen firmaan(DNA) ja asia hoitui kerralla. Outoa toimintaa kun eivät ota kuuleviin korviin kun asiasta kyselee ja jälkeenpäin kieltävät yhteydenotot vaikka on sähköpostia asian tiimoilta jäljellä.
Tämä ei kyllä kuulu enään tälle alueelle, mutta alkoi kiinnostamaan! Minkälaisia ongelmia sulla oli. multa ainakin karhusi joku intrum justitia jotain 3 vuotta vanhoja maksamattomia(?) laskuja. Mitään karhuja DNA:lta en ollut saanut. Todisteet (maksamisesta) olisi ollut vaikea saada, siil olisin joutunut tilaamaan DNA:lta (maksullisen!) erittelyn noista maksamattomista laskuista, ja sen jälkeen penkomaan pankin tiliotteeni.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
18. toukokuuta 2009 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rudius:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

Se firma olis sitten voinnut syytellä lähettäjää, ettei ole 'Varovasti, särkyvää', 'Tämä puoli ylöspäin' tarroja paketissa.
Olet varmasti oikeassa mitä tuossa viestissä kokonaisuudessasi sanoit. Mutta tuohon kohtaan tartun sen verran, että paketissa tosiaan oli helposti särkyvää- tarroja.

Kommenteistasi päätellen vaikuttaa, kuin kääntäisit tämän minun syykseni?
Harhaluulo.

Mä vaan arvelen, millasta helinää se irronnut jäähy sisällä pitää. Ja jos sen kuulee ja tajuaa (ettei se kuulu toimivaan tietsikaan), niin avaamattomana pakettina postiin, avaa sen siellä, niin ei mitään vastaväitteitä synny.
Heti kun kopan avasit ja näit mitä oli tapahtunut, ei se liian myöhäistä olis ollut mennä sinne postiin sitä näyttämään. Ja tekemään valitus.
Nyt sinne suuntaan ON liian myöhäistä. Ajallisesti. Sekä että se vika on jo korjattu.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Member
_
18. toukokuuta 2009 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoin koneen nyt kuitekin vielä kerran huoltoon. Kun saan sen takaisin ajan x-kulutua, ja jos se silloin hajoaa, niin sitten kyllä käännyn tosissaan kuluttajaneuvontaan. Tai ainakin jotain muuta täytyy asialle tehdä.

Yksi vaihtoehto on sähköyhtiöön soittaminen ja mahdollisesti sitä kautta selvittää vika.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
Mainos
_
__
 
_
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2009 @ 01:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, toivottavasti huolto ottaa vian tutkimisen vakavasti. Koska kyseessä alkaa olla oikea huoltokierre, koneesi käsitellään toivottavasti kiireellisenä "jonon ohi". Kannattanee ainakin vaatia moista, ellet jo niin tehnyt.

Olisi kyllä melko erikoista, jos Corsairin powerit toistuvasti hajoaisivat, mutta kaikki muu kodinelektroniikka kestää. Siksi en osaisi kovin todennäköisenä pitää sähköverkonhäiriöitä koneen rikkoutumisen syynä.

Jos nyt vielä yhden mielipiteen lauon, niin en usko, että valitus postiin juuri em. tapauksessa auttaisi, vaikka sisällä helisisikin jokin, ellei paketissa ole selviä kolhuja tai repeämiä.
 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tietokone vähän väliä rikki huoltoon.
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy