User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 09:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp kirjautumisasetukset
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
xp kirjautumisasetukset
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
muurema
Member
_
21. toukokuuta 2009 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on vanhan mallinen kirjautumis muuoto eli windows 2000 tyylinen, käynistettäessä se aina kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, saiskohan sitä mitenkään silleen käynistettyä ettei se kysyisi...? vaan käynistyisi suoraan
Turmiola
Suspended due to non-functional email address
_
21. toukokuuta 2009 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ohjauspaneeli --> Käyttäjätilit --> Vaihda kirjautumisasetuksia --> ruksi kohtaan: käytä Tervetuloa-ikkunaa
Senior Member

15 tuotearviota
_
21. toukokuuta 2009 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja jos haluat pysyä siinä "vanhan mallisessa" kirjautumisikkunnassa lataa TweakUI tästä.

Sieltä menet login -valikkoon ja rasti ruutuun "älä kysy salasanaa" tjms.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
22. toukokuuta 2009 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siihen mitään TweakUIta tarvi ladata ja asentaa.

Paina Windows+R (tai Käynnistä -> Suorita...) [kirjoita] control userpasswords2 -> OK -> Poista ruksi kohdasta Tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan.

Jos siinä koneessa on vain yksi tili, käyttäjä, niin ilman salasanaa ei mulla ole ykskään kone pysähtynyt Tervetuloa-ikkunaan. Toinen tili, niin tietenkin kysyy kumpaan, eli pysähtyy.
Ja yksi tili tässä tarkoittaa sitä vapaalla nimellä luotua. Guest/Vieras (ei käytössä = ei näy) ja Administrator/Järjestelmänvalvoja nimiset tilithän on jokaikisessä xp:ssä.

Win2000 ja xp on Mikkisoftan laskujen mukaan Windows 4, kun tää kohta lopullinen, nyt RC:nä kokeiltava Windows 7 on nimetty.
Ehkä xp:ssä toimivat pätee 2000:lle.
'2000 tyylinen' sulla lukee, joten vaikee sanoo mikä winukka sull sit oikeesti on.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Senior Member

15 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2009 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuon tiesin, on vaan hiukan vaikeampi hakea noita komentoja Linuxilla.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
22. toukokuuta 2009 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En mä tota winukasta katsonut. Googlasin.
Kun en oo koskaan tarvinnut. Kuten kerroin yhdellä tilillä mulla ohittaa kirjautumisen asennuksen jälkeen automatik.
Useampi tili jos on tarvetta, niin se täytyykin pysähtyä siihen kirjautumisikkunaan. Salasanaahan ei tiliin ole pakko laittaa, silloin siinäkään ei tarvi kirjoittaa mitään.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Mainos
_
__

_
Senior Member

15 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2009 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OK, itse olen joskus lisännyt järjestelmänvalvojan käyttäjäoikeudet itselle koulun koneella.. :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp kirjautumisasetukset

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy