Tämä on ilmeisesti suht yleinen ongelma, mutta toimivaa vastausta en ole löytänyt. Olen lueskellut vanhojakin aiheita, mutta koska en pysty niihin kirjoittamaan, tein kokonaan uuden.
Pari päivää sitten siis alustin muistitikkuani (Kingston Datatraveler 4GB), mutta kone meni jumiin kesken kaiken ja jouduin sammuttamaan sen manuaalisesti. Noh, muistitikku tietenkin sekosi siinä samalla ja meni RAW-tilaan. Windowsin alustus ei onnistu (Vista) ja jossakin toisessa topicissa mainittu HP:n USB Storage Format Tool kertoi tikun olevan kirjoitussuojattu. Olen myös yrittänyt laitehallinnan kautta, mutta ei onnistu. Ei myöskään vikasietotilasta. Niin ja olen kokeillut myös toisella Vista -koneella, ei onnistu. Linuxin boottilevyä ei ole joten en voi sillä testata. Eikä tyhjiä levyja muutenkaan.
Jossakin oli mainittu pari ohjelmaa jolla tälle voisi tehdä jotakin, Acronis Disk Director Suite ja PC Inspector File Recovery. En kuitenkaan osaa käyttää ohjelmia.
Huom! En siis tarvitse mitään palautettavaa tikulta, ainoastaan alustettua sen taas FAT32 -tilaan, jotta voin taas käyttää sitä.