Eli olen ostamassa lisää muistia itselleni, mutta kun tietämätön olen, niin en tiedä yhtään minkälainen muisti sopisi koneeseeni tai mitä kannattaa ylipäänsä ostaa. Tällä hetkellä koneessa on 2GB muistia ja ainakin 1GB pitäisi saada lisää.
Komponentit / Muistit / DDR2
Klikkaat Hinta
ja sitten selaat alaspäin ja katsot missä lukee 1024MB 800MHz DDR2 (tai 1GB = 1024MB. PC2-6400 = 800MHz. DDR II = DDR2)
Heti lähtee 14.90 ?
Esim Everest Home ohjelma, sen Emolevy > SPD näyttää nykyisten kampojen valmistajan, tuotekoodin. Optimi olis, että löytäisit samaa kuin nykyiset. Yhteensopivuus ongelmat eri vamistajien muistien kanssa vähäisempää jne.
Tuo puotihan antaa 14 vrk. palautusoikuden, rahat takas, puodista haettunakin.
2GB DDR2 800Mhz kammat on 22-23? halvimillaan, joten "alennusta" saat muistitavua kohden isommassa kammassa.
Esim. jos uudet 1GB kammat kenkkuilee sun vanhojen muistien kanssa, niin 2x2GB ostaen, on samaa, ja myyden pois tms. noille vanhoille kammoille.
Mitä pienempi on CL-numero muistissa, sitä parempi. Everest Home se näyttäis (ehkä) nykyisistä, ja sen mukaan uusien valinta sinne rinnalle.
Pareittain saman kokoiset kammat ja ne voi toimia dual-channel, joka hitusen toimintaa voi nopeuttaa. Riippuu paljon sovelluksesta, onko siitä näkyvää hyötyä.
Vähän on epäselvä, onko sulla 2x1GB kammat vai 1 kpl 2GB kampa nyt.
Ja NON ECC käy ihan hyvin, et tavitse virheenkorjaavaa muistia ECC, joka on kalliimpaa. Koska tod. näk. nykyiset on NON ECC jolloin ongelmia vaan voi tulla, kun laitat sinne ECC kammat.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk: Pareittain saman kokoiset kammat ja ne voi toimia dual-channel, joka hitusen toimintaa voi nopeuttaa. Riippuu paljon sovelluksesta, onko siitä näkyvää hyötyä.
Kysäsenpä seuraavaa asiaa, jota olen miettinyt:
Nyt on koneessa kiinni Kingstonin 1GB DDR2 sekä 2 x Buffalon 2GB DDR2 -kammat. Toimiiko paremmin/olisiko järkevämpää, jos olisi vain nuo Buffalot kiinni, tai jos ostaisin vaikka yhden samanlaisen 2GB kamman lisää ja heivaisin Kingstonin kokonaan. Ts. vaikuttaako eri merkkiset ja kokoiset kammat heikolla tavalla koneen toimintaan?