|
Windows Vista basic, totaalinen tiltti!!
|
|
|
tjh76
Newbie
|
18. heinäkuuta 2009 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tere,
apuja kaipailee tietokoneiden kanssa vähemmän värkännyt jäsen. Hp6735s-merkkinen läppäri teki jumurit. Vista alkoi sammutuksen yhteydessä asentamaan päivityksiä. Nyt kone on jumittanut kohtaan: Määritetään päivityksiä:vaihe 3/3 0%valmiina, älä sammuta tietokonetta. Kone ei pääse tästä ohi, olen kokeillut vikasietotilaa (nettiyhteyksin sekä ilman). Kone aina sammuttaa itse itsensä ja palaa samaan kohtaan. Koneen mukana ei tullut Vistan asennuslevyä.
Mitä tekisin nyt? Tiputanko koneen parvekkeelta alas? =)
Suurkiitos jo valmiiksi kommenteista!
-Oululainen-
|
|
tukis
Suspended due to non-functional email address
|
18. heinäkuuta 2009 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Voit suorittaa järjestelmänpalautuksen netistä ladatusta levykuvasta poltelulla levyllä.
http://neko.1g.fi/ohje/Windows_Vista-vinkit/recovery-cd.html
Saman voi tehdä tavallisella Vistan asennuslevyllä vaikka se ei olisi omasta koneesta tai samasta merkistäkään.
F11 painamalla voi palauttaa kokonaan tehdasasetuksiin.
Silloin kaikki tiedostot menetetään. Eli kannattaa otaa ainakin ensin tiedot talteen järjestelmänpalautuksen jälkeen.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
18. heinäkuuta 2009 @ 19:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ja sen F11-nappulan takaa löytyy myös ihan tavallinen järjestelmän palautus aikaisempaan toimineeseen tilaan, muistaakseni ehdottaa sitä ihan ensimmäisenä. Tuolla joskus tein ko. operaatio, kun koneeseen esiasennettu Nortonin-p***a esti Service Pack 1:n asentumisen juuri tuolla mainitulla tavalla.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
Junior Member
|
18. heinäkuuta 2009 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tässä sain vastauksen mitä tehdasasetusten palauttaminen tekee, onneksi en mennyt (vielä) tekemään sitä. Itsellä kun ongelma järjestelmäasetusten kanssa, tämän ketjun alapuolella on minun ongelma.
|
|
tjh76
Newbie
|
19. heinäkuuta 2009 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voin siis huoletta painaa F11:sta? Testataanpas... =)
Järjestelmän palautus ei onnistunut pöytäkoneen vista-levykettä käyttämällä. Jotain ihmeellistä se läppäri herjas.
-"onnellinen" vistan omistaja
|
|
tjh76
Newbie
|
19. heinäkuuta 2009 @ 22:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
HP:ssa näyttäis F11:en painamisella päästä tehdasasetuksiin. Ei edes ehdottanut muuta..kone kyl kysyi monta kertaa,että oletko nyt AIVAN varma,että haluat tehdä tämän. En ollut...joten taidan käyttää konetta myyjäliikkeessä.
Kiitokset tähän mennessä vastauksista!!
|
|
Juro74
Junior Member
4 tuotearviota
|
21. heinäkuuta 2009 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla Tilttas samalla tavalla oma fujitsuni (vista home basic)... sain palautettua käyttiksen palautuslevyn --> korjaa windows --> palauta järjestelmä tiettyyn päivään. Sen jälkeen otin yhteyttä microsoftin tukeen ja sieltä tuli tällainen ohje:
Tässä lupaamani ohje josta puhuttiin puhelimessa.
Käynnistä Windows ilman lisäpalveluita:
1. Varmista tätä ennen että Windowsin palomuuri on päällä tai tietokone on kytketty irti tietoverkosta
(Käynnistä -valikko > Ohjauspaneeli > Tietoturvakeskus)
2. Avaa Käynnistä -valikko ja kirjoita hakukenttään komento "msconfig" ja paina Enter
3. Anna ohjelmalle lupa jatkaa
4. Mene välilehdelle Palvelut.
5. Pane merkintä ruutuun "Piilota kaikki Microsoftin palvelut"
6. Paina nappia "Poista kaikki käytöstä", jolloin jokaisen rivin kohdalta ruudusta lähtee merkintä pois.
7. Mene välilehdelle Ohjelmat.
8. Paina nyt suoraan "Poista kaikki käytöstä"
9. Paina nappia "OK"
10. Käynnistä Windows uudestaan.
10. Kun tietokone käynnistyy uudelleen, toista vaihe 2 ja 3
11. Valitse "Yleiset" välilehdeltä "Normaali käynnistys"
12. Paina nappia "OK"
13. Valitse "Älä käynnistä uudelleen"
14. Kokeile asentaa päivitykset nyt.
Kokeilun jälkeen käynnistä Windows uudelleen, jolloin kaikki tavalliset palvelut tulevat myös takaisin päälle.
Vastaa minulle miten meni.
Tein noin eilen ja onnistu hienosti. Sp2 on nyt käytössä ja kaikki pelaa hyvin.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
tjh76
Newbie
|
23. heinäkuuta 2009 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tere,
mulla toi käyttiksen palautuslevykään ei auttanut korjaamaan jumiutunutta Vistaa. Tartuin sitte viimeiseen oljenkorteen ja palautin koko koneen tehdasasetuksiin. Nyt taas pelaa, mutta kaikki tiedothan siinä meni. Oisin toki voinut ottaa kovalevyltä tarvittavat tiedostot talteen,mutta onneks samat löytyy tästä pöytäkoneelta.
Kiitos jeesistä taas kerran!
|