User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.11.2025 / 00:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tehot täysillä, apua tarvitsisin.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tehot täysillä, apua tarvitsisin.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jorre
Newbie
_
31. heinäkuuta 2009 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

Latailin viikko sitten kameraltani kuvia ja videoita koneelle. Samalla päätin kokeilla Windowsin toimintoa "luo panoraamakuva". Tämän jälkeen kone antoi virheilmoituksen ja löi suoritintehot 100 prosenttiin.

Eli nyt on kokoajan ollut suoritintehot täysillä, vaikka koneella ei edes tehdä mitään. Tehtävienhallinnan kautta näen että n. 50-60 prosenttia tehoista vie explorer.exe ja suunilleen loput vie svchost.exe. Noita svchosteja näyttäis olevan auki samaan aikaan 15 prosessia joista yksi vain on aktiivinen.

Koneen olen tarkastanut McAfeella joka on torjuntaohjelmistoni sekä Ad-awarella. Kumpikin näyttää että puhdas on. Näillä ohjelmistoilla olen noin viikon välein poistanut turhat skeidat koneelta. Viruksia ei koskaan ole löytynyt.

Olen koittanut jo järjestelmän palauttamista Windowsista parin viikon takaiselle ajalle, mutta siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Lisäksi Explorer.exen sammuttaminen vie kaikki kuvakkeet työpöydältä eikä se auta itse ongelmaan.

Käyttöjärjestelmäni on Windows Vista home premium ja kone puoli vuotta vanha Toshiba. Olen luonut aikoinaan palautuslevyt Disc recorveryllä.

Löytyykö keneltäkään neuvoa tähän vai onko vaihtoehtona ainoastaan järjestelmän palauttaminen palautuslevyiltä?

Olen aika turisti koneiden kanssa joten toivottavasti edes joku sai selvää kirjoituksestani ja ajatuksista tämän ongelman kanssa.

- Joni
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tehot täysillä, apua tarvitsisin.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy