Siskollani hajosi tässä hetki sitten näyttö, joten kävimme ostamassa sille Full HD näytön.
Näytönohjaimessa on on kaksi DVI paikka ja näyttö on kiinnitetty HDMI kaapelilla kiinni jossa on DVI-HDMI adapteri päässä.
Ongelmana on sellainen että:
Kun nostaa näytön resoluutiota niin, kun kuva on erittäin tarkka ja hyvä, niin näytön reunoille jää mustat reunukset. Eli miten saisi mustat reunukset pois. Näytönohjain ei suostu kokonäytön kokoisena tekemään laadukasta kuvaa kuin, yhdessä tilanteessa missä voi säätää näytön leveyttä ja korkeutta manuaalisesti.
Eli miten saan full hd kuvan näkyviin ja mustat reunat pois :)
Näyttö on: HP HPM2309M Näytönohjain muistaakseni: Asus Ah3650 Silent
Heitänpä villin veikkauksen, että sama ongelma joka minulla oli.
Minulla korjaantui seuraavalla tavalla:
Vetää tuon säätimen nollaan prosenttiin (Overscan).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EeroKakko: Heitänpä villin veikkauksen, että sama ongelma joka minulla oli.
Minulla korjaantui seuraavalla tavalla:
Vetää tuon säätimen nollaan prosenttiin (Overscan).
Muistaakseni jos oikein muistan niin se taitaa olla 0%. Kumminkin jollain ?1980x760? resoluutiolla reuonoilla ei ole mustia. Mutta kuvan laatu on melko huono. Mutta koitan katsoa tuota mitä ehdoitit kun pääsen koneen luokse :)
Itsellä oli sama ongelma kun näytön kiinnitti HDMI kaapelilla kiinni jossa on DVI-HDMI adapteri päässä niin jäi mustat reunat, joka korjaantu kun vaihdon takaisin Dvi kaapeliin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dawn3: Itsellä oli sama ongelma kun näytön kiinnitti HDMI kaapelilla kiinni jossa on DVI-HDMI adapteri päässä niin jäi mustat reunat, joka korjaantu kun vaihdon takaisin Dvi kaapeliin.
ei varsinaisesti liity tähän mutta sain semmosen käsityksen että, aina jää mustat reunat näyttöön jos on toi hdmi-dvi adapteri kaapelilla kytketty mikä tahansa digibox:sta pc:hen näyttöön . Ellei sitten itse manuaalisesti venytä kuvaa.