User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 12.11.2025 / 13:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > firefoxin fontit
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Firefoxin fontit
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jupasie
Suspended due to non-functional email address
_
6. elokuuta 2009 @ 07:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro viisaat !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2009 @ 10:00

Juro74
Junior Member

4 tuotearviota
_
6. elokuuta 2009 @ 15:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro tyhmä!!! =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2009 @ 16:16

Senior Member
_
6. elokuuta 2009 @ 17:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eh? Miten se kielimerkistö saati itse fontit tähän liittyy.

Se että fontit näyttävät erilaisesti johtuvat ainakin kuvailujesi perusteella antialiaksesta ja ClearType -renderöinnin säädöksistä.

Elikkäs kannattaa ehkä katsoa niitä käyttöjärjestelmän kirjasinrenderöintitapaa ja muuttaa se ClearTypeksi. Tämän jälkeen voit vielä säätä sitä niin että se näyttää juuri sinun näytöllä parhaimmalta.

Se miksi sitten Safarilla ja IE:llä fontit näyttävät erilaisilta, johtuu ihan siitä että molemmat niistä käyttävät aika voimakasta ClearTypeä/aliasta. Safari peräti käyttää ihan omaa moottoria, eikä edes vaivaudu katsomaan käyttöjärjestelmän tarjoamiin metodeihin/säätöihin.

Itse en sanoisi noita muuten käyttöjärjestelmästä eroavia renderöintejä "saavutukseksi". Ainakin itse pidän siitä että se ClearType teksti näyttää kaikkialla samalta ja yhtä sileältä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2009 @ 17:36

jupasie
_
6. elokuuta 2009 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juro74:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jupasie:
No niin. Palasin tuttuun ja turvalliseen, (ie7) ja kaikki toimii. Poiston ja uudelleen asennuksen jälkeen muistaa myös salasanat. Ja mitä olen huomioinut, aukeaa jotkut sivut jopa muita selaimia nopeammin. makuasia mitä käyttää...
Palasit oman ilmoituksesi mukaan (1.8.09) "hyvin toimivan" ie7 selaimen käyttäjäksi? =) Selain ongelmat tuntuu jatkuvan... tai sun kohdalla kyse on "selaimien käyttäjä ongelmasta"... Mitä sä tyyppi sekoilet noiden selaimien kanssa? Pitäskö mennä jollekkin kursille? Esim. Minä ja mun XP ja siihen toimiva selain mitä minäkin osaan käyttää??? :D
Mikä vitun palstapoliisi sinä olet. Enkö saa käyttää kahta tai useampaa selainta vertaillen niitä keskenään ? Mene viisastelemaan muualle jos et osaa neuvoa. Se on hyvä että sulla toimii selain kuten haluat, mutta pidä se omana tietonas, ei kiinnosta mua. Mene metsään kääntelemään kiviä, tai kirjoittele lehtien palstoille jos on tekemisen puutetta. Älä viisastele täällä !!

Se mitä voi hakata on laitteisto, se mitä voi kirota on ohjelmisto...
Mainos
_
__

_
jupasie
_
17. elokuuta 2009 @ 09:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs kannattaa ehkä katsoa niitä käyttöjärjestelmän kirjasinrenderöintitapaa ja muuttaa se ClearTypeksi.

Arvaat jo varmaan mitä kysyn. Mitenhän tuo tehdään ?

Se mitä voi hakata on laitteisto, se mitä voi kirota on ohjelmisto...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > firefoxin fontit

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy