|
Näyttö syttyy, mutta siinä lukee vain "no signal"
|
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 00:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ongelmana on se, että näytössä lukee vain "no signal", mutta muuten kone raksuttaa normaalisti ja tuulettimet toimii. Ensin epäilin ongelman johtuvan näyttiksestä, mutta vaihdoin uuden ja sama vika. Oon kokeillu eri näyttöjäkin, mutta ei. Olisko kellään mitään tietoa missä vika voisi olla? Kyselkää tarkemmin jos haluatte tietää tarkemmin jos jotain epäselvää
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 06:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kokeile vaikka toisella johdolla. Tarkoitan sitä näytönohjaimen ja näytön välistä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2009 @ 06:55
|
|
Vipeltäjä
Junior Member
7 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaikenlaista syytä voi arvailla noin vähillä tiedoilla. Koetapa käynnistää Wintoosa vikasietotilassa, jolloin näyttis ajaa pienempää resoa. Jos aukeaa, hae sitten näytöllesi sopivan alhainen tila ohjaimelta. Mulla ainakin jää toisen koneen näyttö pimeäksi, jos sillä lataa tulemaan "parasta, mitä ohjain tekee".
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 20:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Maikou1: Kokeile vaikka toisella johdolla. Tarkoitan sitä näytönohjaimen ja näytön välistä.
kokeilin samaa näytönohjainta ja samaa näyttöä toisessa koneessa ja siinä ne toimi :S
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 20:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vipeltäjä: Kaikenlaista syytä voi arvailla noin vähillä tiedoilla. Koetapa käynnistää Wintoosa vikasietotilassa, jolloin näyttis ajaa pienempää resoa. Jos aukeaa, hae sitten näytöllesi sopivan alhainen tila ohjaimelta. Mulla ainakin jää toisen koneen näyttö pimeäksi, jos sillä lataa tulemaan "parasta, mitä ohjain tekee".
Miten tää tehään ilman näyttöä.
|
|
Vipeltäjä
Junior Member
7 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 21:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Miten tää tehään ilman näyttöä. Juu, aika vaikeeta onkin kytkeä piuhat suoraan omaan päähän. Lue kuitenkin ed. ohjeet ymmärtäen...
|
|
Daword
Senior Member
|
26. elokuuta 2009 @ 22:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rabaa: Ongelmana on se, että näytössä lukee vain "no signal", mutta muuten kone raksuttaa normaalisti ja tuulettimet toimii. Ensin epäilin ongelman johtuvan näyttiksestä, mutta vaihdoin uuden ja sama vika. Oon kokeillu eri näyttöjäkin, mutta ei. Olisko kellään mitään tietoa missä vika voisi olla? Kyselkää tarkemmin jos haluatte tietää tarkemmin jos jotain epäselvää
Emolevy varmaankin = Kaput
Näytönohjaintakin voi epäillä.. pystytkö kokeilemaan näytönohjainta toiseen koneeseen toimiiko siellä? tai pystytkö kokeilemaan toista näytönohjainta tähän rikkinäiseen koneeseen?
Pitäis eka saada eliminoituu toimivat osat pois epäiltyjen listalta jolloin on helpompi päätelä vian aiheuttaja.
Mikä näyttis,emo ja prossu sulla on?
1. i7 2600k, 5,0ghz/8gb R.jaw/Gtx780Ti/Msi z77Gamer/42"/750w/Xpredator
2. Phenom x3->unlocked x4 3.8ghz/4gb ddr3/Gtx660sli/Gigabyte Ultra d3/ips40"/600w/Zalman
3. Intel e4400, 2ghz/2gb ddr2/8800Gt/Asus p5/Asus 18,5"/400w/
4. MSI GT70 0NE/i7 3630QM @3.8ghz /8Gb/Gtx680m
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2009 @ 22:04
|
|
Vipeltäjä
Junior Member
7 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 22:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voihan emolla olla siis oma näyttis, joka pitää biosista kytkeä pois, että lisuke toimisi.
|
|
lammas69
Member
2 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ku oot koittanu erinäytöö onko näyttö ollu pienempi kooltaan?
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 23:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Daword: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rabaa: Ongelmana on se, että näytössä lukee vain "no signal", mutta muuten kone raksuttaa normaalisti ja tuulettimet toimii. Ensin epäilin ongelman johtuvan näyttiksestä, mutta vaihdoin uuden ja sama vika. Oon kokeillu eri näyttöjäkin, mutta ei. Olisko kellään mitään tietoa missä vika voisi olla? Kyselkää tarkemmin jos haluatte tietää tarkemmin jos jotain epäselvää
Näytönohjaintakin voi epäillä.. pystytkö kokeilemaan näytönohjainta toiseen koneeseen toimiiko siellä? tai pystytkö kokeilemaan toista näytönohjainta tähän rikkinäiseen koneeseen?
Pitäis eka saada eliminoituu toimivat osat pois epäiltyjen listalta jolloin on helpompi päätelä vian aiheuttaja.
Näyttis toimii ja on kokeiltu toisessa koneessa ja toimii vahnallakin. Ja olen myös kokeillut toista näyttistä tässä rikkinäisessä ja ei toimi, eli näyttiksessä vika ei ole.
Processor: AMD Sempron(tm) Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz
emo: NodusM3 GL8E
|
Member
7 tuotearviota
|
26. elokuuta 2009 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jos sulla on koneessa 2 muistikampaa kiinni niin ota toinen pois ja kokeile sitten.
E8500, GTX280, 2gb ddr2 800mhz, Abit IP35 Pro, Chieftech super series 600w || 20 BenQ FP202WAG, Logitech G9 & random naputin = Smooth Gaming :)
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 23:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vipeltäjä: Miten tää tehään ilman näyttöä.
Juu, aika vaikeeta onkin kytkeä piuhat suoraan omaan päähän. Lue kuitenkin ed. ohjeet ymmärtäen... no can do
|
|
rabaa
Newbie
|
26. elokuuta 2009 @ 23:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bylsma: jos sulla on koneessa 2 muistikampaa kiinni niin ota toinen pois ja kokeile sitten.
Koneesta kuulu heti reipas piippaus kun käynnistin ja näyttö pysyy edelleen pimeänä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
27. elokuuta 2009 @ 00:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Ensimmäinen asia mikä alkuperäisestä viestistä tuli mieleen, on se, että emolevysi on rikki.
Yleisin oire mistä hajonneen emolevyn tunnistaa, on juuri se, että koneen laittaessa päälle syttyvät valot koneeseen ja tuulettimet lähtevät päälle, mutta mitään muuta ei tapahdu.
Tuo näytön "no signal" on siis vain se keino millä näyttö kertoo sinulle, että johdon toisesta päästä ei tule mitään kuvaa. Tämä tietysti on ihan normaalia jos emolevy on hajonnut. Silloin koneella ei ole mitään ymmärrystä enää mistään kuvasta mitä sen pitäisi lähettää näytölle.
|
|
Nimmot
Newbie
|
27. elokuuta 2009 @ 10:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on sama ongelma ilmennyt Vistan päivityksen jälkeen ja ongelma on ilmennyt samoihin aikoihin kuin tuossa ensimmäisessä viestissä. Näyttöön tulee "No signal" kun Windows latautuu, mutta äänistä kuuluu että ohjelmat (esim. Skype) menevät päällä ja ovat käytettävissäkin jos ilman näyttöä voi käyttää.
Vikasietotilassa näyttö toimii.
Mitä tähän voisi yrittää ratkaisuksi?
Olen pyörittänyt päivitystä takaisinpäin pariin eri kohtaan, mutta se ei auttanut.
|
|
Daword
Senior Member
|
27. elokuuta 2009 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rabaa: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Daword: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rabaa: Ongelmana on se, että näytössä lukee vain "no signal", mutta muuten kone raksuttaa normaalisti ja tuulettimet toimii. Ensin epäilin ongelman johtuvan näyttiksestä, mutta vaihdoin uuden ja sama vika. Oon kokeillu eri näyttöjäkin, mutta ei. Olisko kellään mitään tietoa missä vika voisi olla? Kyselkää tarkemmin jos haluatte tietää tarkemmin jos jotain epäselvää
Näyttis toimii ja on kokeiltu toisessa koneessa ja toimii vahnallakin. Ja olen myös kokeillut toista näyttistä tässä rikkinäisessä ja ei toimi, eli näyttiksessä vika ei ole.
Processor: AMD Sempron(tm) Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz
emo: NodusM3 GL8E
No sitten asia on melkolailla selvää mikä siellä on rikki eli se Emolevyhän siellä on kyrvähtänyt.. voisi olla hyvä katsoa uusi/käytetty toimiva tilalle
1. i7 2600k, 5,0ghz/8gb R.jaw/Gtx780Ti/Msi z77Gamer/42"/750w/Xpredator
2. Phenom x3->unlocked x4 3.8ghz/4gb ddr3/Gtx660sli/Gigabyte Ultra d3/ips40"/600w/Zalman
3. Intel e4400, 2ghz/2gb ddr2/8800Gt/Asus p5/Asus 18,5"/400w/
4. MSI GT70 0NE/i7 3630QM @3.8ghz /8Gb/Gtx680m
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Viashino
Newbie
|
6. marraskuuta 2009 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nimmot: Minulla on sama ongelma ilmennyt Vistan päivityksen jälkeen ja ongelma on ilmennyt samoihin aikoihin kuin tuossa ensimmäisessä viestissä. Näyttöön tulee "No signal" kun Windows latautuu, mutta äänistä kuuluu että ohjelmat (esim. Skype) menevät päällä ja ovat käytettävissäkin jos ilman näyttöä voi käyttää.
Vikasietotilassa näyttö toimii.
Mitä tähän voisi yrittää ratkaisuksi?
Olen pyörittänyt päivitystä takaisinpäin pariin eri kohtaan, mutta se ei auttanut.
Kuulostaa samalta ongelmalta kuin minulla eli alku näyttää normaalilta, mutta windowsin aloituskuvan jälkeen näyttölle ei enää tule signaalia. Myös minulla näyttö toimii vikasietotilassa ongelmitta. Löysitkö jotain ratkaisua tuohon? Kiinnostaisi kovasti..
|