Tietokoneessani on kaksi mikkiliitäntää, ja olen kokeillut kolmea mikrofonia kumpaankin niistä. Kun nauhoitan ääntä, tai koitan puhua vaikkapa Ventrilossa tai Teamspeakissa, ääni kuitenkin suhisee, pöhisee, rutisee, pätkii, vaimenee tai ei jopa kuulu ollenkaan. Jos nauhoittaa ääntä ilman mikkiä, kuuluu toki pelkkää suhinaa/kohinaa, mutta myös silloin kuulee samanlaisen pätkimisen. Olisikohan siis mahdollista, että integroitu äänikorttini tai sattumalta yhtäaikaisesti molemmat mikkilinjat olisivat menneet rikki? Äänet kuuluvat kyllä muuten normaalisti.
Koneessani on Win XP ja emolevy on Asuksen P5B. Voisiko ongelma ratketa ajureiden avulla? Olen yrittänyt säätää niiden kanssa, mutta tuloksetta. Voi toki olla, etten osaa etsiä oikeita sellaisia.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti meinr: Tietokoneessani on kaksi mikkiliitäntää, ja olen kokeillut kolmea mikrofonia kumpaankin niistä. Kun nauhoitan ääntä, tai koitan puhua vaikkapa Ventrilossa tai Teamspeakissa, ääni kuitenkin suhisee, pöhisee, rutisee, pätkii, vaimenee tai ei jopa kuulu ollenkaan. Jos nauhoittaa ääntä ilman mikkiä, kuuluu toki pelkkää suhinaa/kohinaa, mutta myös silloin kuulee samanlaisen pätkimisen. Olisikohan siis mahdollista, että integroitu äänikorttini tai sattumalta yhtäaikaisesti molemmat mikkilinjat olisivat menneet rikki? Äänet kuuluvat kyllä muuten normaalisti.
Koneessani on Win XP ja emolevy on Asuksen P5B. Voisiko ongelma ratketa ajureiden avulla? Olen yrittänyt säätää niiden kanssa, mutta tuloksetta. Voi toki olla, etten osaa etsiä oikeita sellaisia.
No ajureissa voi olla vika. miten vanha toi sun kone on?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kazuma603: No ajureissa voi olla vika. miten vanha toi sun kone on?
Lähentelee kolmea vuotta. Huomasin juuri, että kun toistoasetuksista ottaa mikrofonin mutelta pois, eli asetus, jolloin mikkiin puhuttaessa ääni kuuluu suoraan kaiuttimista, äänenlaatu on normaali. Nauhottaessa ja ohjelmissa ääni on kuitenkin aivan yhtä huono.