User Käyttäjä Salasana  

maanantai 19.1.2026 / 11:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > emolevy ei tunnista näytönohjaintani.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emolevy ei tunnista näytönohjaintani.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
duska
Newbie
_
5. syyskuuta 2009 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Omistan HP:n valmiskoneen ( http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docum...product=3602299 ), johon asennettu Nvidia GeForce 8600GT -näyttis yllättäen lakkasi toimimasta ja näyttöni pimeni. Näyttiksen tuuletin käy kyllä vinhasti, mutta kone ei tunnista ko. ohjainta laitehallinnasta, eikä ohjaimeen kytketyt HDMI tai DVI-liitännät anna vastakaikua. Kone käyttää tällä hetkellä varaohjainta "GeForce 6150SE nForce 430".

Olen hakenut uusimmat ajurit ja poistanut integroidun näyttiksen käytöstä, tuloksetta. Minulla ei ole käytettävissä toista PCI-väylään asennettavaa näyttistä, joten en voi testata onko vika emolevyssä vai näytönohjaimessa. En ole myöskään päivittänyt emon BIOSta, en ole sitä ennen tehnyt, joten en siihen heti tartu.

Muissa topikeissa ehdotetaan, että emolevy olisi rikki, kuitenkin saan kuvan toimimaan emoon integroidulla näyttiksellä. Helvetti sentään...

Onko muita vaihtoehtoja vian selvittämiseksi näyttiksen vaihtamisen sijaan?
DeWorD
Junior Member

2 tuotearviota
_
5. syyskuuta 2009 @ 23:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti duska:
Hei,

Omistan HP:n valmiskoneen ( http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docum...product=3602299 ), johon asennettu Nvidia GeForce 8600GT -näyttis yllättäen lakkasi toimimasta ja näyttöni pimeni. Näyttiksen tuuletin käy kyllä vinhasti, mutta kone ei tunnista ko. ohjainta laitehallinnasta, eikä ohjaimeen kytketyt HDMI tai DVI-liitännät anna vastakaikua. Kone käyttää tällä hetkellä varaohjainta "GeForce 6150SE nForce 430".

Olen hakenut uusimmat ajurit ja poistanut integroidun näyttiksen käytöstä, tuloksetta. Minulla ei ole käytettävissä toista PCI-väylään asennettavaa näyttistä, joten en voi testata onko vika emolevyssä vai näytönohjaimessa. En ole myöskään päivittänyt emon BIOSta, en ole sitä ennen tehnyt, joten en siihen heti tartu.

Muissa topikeissa ehdotetaan, että emolevy olisi rikki, kuitenkin saan kuvan toimimaan emoon integroidulla näyttiksellä. Helvetti sentään...

Onko muita vaihtoehtoja vian selvittämiseksi näyttiksen vaihtamisen sijaan?
ööö,siis toimiko kone tuolla kortilla jo hetken mutta sitten hajos? en tie osaanko nyt neuvoo mutta mielestäni jos se on toiminut mutta ei toimi enään niin on rikki. Jos ei ole ollenkaan toiminut niin onkohan siinä tuota lisävirta piuhaa? Mun mielestä näytönohjaimet ei tarvii biossi päivityksii ollenkaan. Eikä emolevy voi olla rikki jos se toimii integroidulla kortilla. Eli sanoisin näytönohjaimen rikkoutunee

AMD Athlon X4 2,8 Ghz (630) / Geforce 460 Palit 768MB / 2Gt DDR3 1,3Ghz / 550Gt HDD / 400W Power / Apevia X-jupiter gold / Asus M4A785TD-V EVO / Philips 37", 37pfl5405h
(c) DeWorD
Member

2 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2009 @ 01:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onx se kortti kunnolla kiinni ja voiko se lisä virtapiuha olla lyöstyny (tarkista liitokset)

Antec Three Hundred + Corsair HX520 | Asus P8P67 Pro | Intel i5 2500k @ 4.8Ghz 24/7 | Zotac GeForce GTX 470 | 4x1Gb OCZ Platinum 1600Mhz 7-7-7 DDR3 | 1.25 Teraa | Seiska Ultimate x64 | HP 2309m 23" + 32" @ Full HD | Razeria ym...
Dozestar
Suspended due to non-functional email address
_
6. syyskuuta 2009 @ 03:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on kanssa HP:n valmiskoneen kanssa näyttis vikaa. Ostin uuden näyttiksen, asensin sen oikeaan paikkaan, mutta nyt edes integroitu näyttis ei suostu näyttämään mitään. Äänet kuuluu normaalisti niinkuin kone käynnistysi mutta näytössä ei näy mitään. Heti kun ottaa uuden näyttiksen pois näytössä näkyy taas normaalisti (integroidussa) Missä vika? Miten saan uuden näyttiksen toimimaan kyseessä on Palit 9400GTsuper näytönohjain.
Mainos
_
__

_
duska
Newbie
_
6. syyskuuta 2009 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DeWorD:

ööö,siis toimiko kone tuolla kortilla jo hetken mutta sitten hajos? en tie osaanko nyt neuvoo mutta mielestäni jos se on toiminut mutta ei toimi enään niin on rikki. Jos ei ole ollenkaan toiminut niin onkohan siinä tuota lisävirta piuhaa? Mun mielestä näytönohjaimet ei tarvii biossi päivityksii ollenkaan. Eikä emolevy voi olla rikki jos se toimii integroidulla kortilla. Eli sanoisin näytönohjaimen rikkoutunee
Toimi vuoden päivät. Nii in, kait sitä pitää lampsia huoltoon kysymään josko näyttis on paskana..

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MaRc0oLi0:
Onx se kortti kunnolla kiinni ja voiko se lisä virtapiuha olla lyöstyny (tarkista liitokset)
Olen irroittanut ja laittanut näyttiksen uudestaan kiinni. Ei muutosta. Näyttiksen sivussa oleva pieni piuha yhdistettynä emolevyyn on kyllä hyvin kiinni. En ole myös löytänyt paikkaa, johon virtalähteen johdon voisi kytkeä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > emolevy ei tunnista näytönohjaintani.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy