|
Windows explorer.exe [ongelma!]
|
|
|
Route
Junior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei!
Tänään tulin kotia, ja normaalisti käynistelin tietokonetta, kun oisin kattonu mitä maailmalla tapahtunu. Kun tietokone oli käynistynyt, työpöydälle ilmestyi laatikko missä kysyttiin jotenkin näin: " Windows explorer yrittää muuttaa järjestelmää, luotatko tähän sovellukseen?". Ikinä ennen mitään vastaavaa ei ollut tullu, enkä ole koskenut asetuksiin. Tietysti perus käyttäjänä ajattelin että explorer, mitä mä sillä teen onhan mulla firefox ja painoin että estä. Samassa koneesta tuli tosi tahmanen, ja kun painoin Firefoxin kuvaketta tuli seuraavanlainen virheilmoitus: " Sinulla ei ole ehkä tarvittavia oikeuksia avata tätä polkua, tiedostoa tai sovellusta.. blaa blaa... ". Olin että huh? Tämä ilmoitus tulee joka kerta kun yrittää avata jotain sovellusta eikä se aukea.
Seuraavaksi aloin selvittää syytä. Painoin ilmoituksen "ohje" painiketta. Tämä klikkaus suuntautui F-securen asetuksiin. Sieltä eteeni ilmestyi pitkä lista eri sovelluksia. Lopulta löysin kyseisen "windows explorer.exe:n" ja painon siitä hiiren oikealla. Tuli seuraavat vaihtoehdot: "Salli, estä, tiedot, poista". Kaikki muut oli "suojattu" ettei niitä päässyt painamaan paitsi "tiedot" kohta. Ajattelin ettei minulla ole tarvittavia oikeuksia joten kirjauduin järjestelmän valvojan tiliin. Sielä minua odotti sama juttu, enkä myöskään päässyt nettiin, steamiin, codiin ym ym.
Viimeinkin pääsin nettiin kun painoin firefoxista "suorita järjestelmän valvojana" (vaikka olin järjestelmän valvoja...). Äkkiä suuntasin tänne pyytämään apua. Joten, tietääkö kukaan missä vika. Itse luulen vahvasti F-securen asetuksia mutta kun en pääse niihin mitenkään käsiksi. :S
-Route
|
|
Route
Junior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Näköjään pitkä googletus tuotti tulosta. Kyseessä on F-securen bugi johon auttaa vain F-securen uudelleen asennus..
|
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
7. syyskuuta 2009 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
|
Route
Junior Member
|
7. syyskuuta 2009 @ 17:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
Route
Junior Member
|
10. syyskuuta 2009 @ 21:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Noniin, tässä ollut kaikenlaista ettei koneelle ole edes päässyt niin tämä asentelu on jäänyt vähä toisaale. Asia on niin, että meillä on maksettu F-securen lisenssi vielä puoleksi vuodeksi, mutta asennuslevyjä ei löydy niin mistään. Yhdeltä tutulta saisin levyt lainaksi, mutta miten saan avainkoodin tietooni? F-securen lisäasetuksista löysin tälläisen kohdan kuin "yksilöllinen tunnus". Näyttää aivan samalta kuin avainkoodit yleensä, joten tietääkö kukaan varmasti onko tämä avainkoodi? Jos on, pärjäänkö uudelleen asennuksen näillä eväillä vai tarvitsenkö vielä jotain muuta?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2009 @ 23:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäli se numero/kirjain sarja on 5*4, niin sitten se on juurikin se mitä tarvitset. Eli siis näin (pelkkä esimerkki täysin hatusta heitetyillä numeroilla/kirjaimilla) :
a576-gh79-gf9h-jer4-7hwe
Ja sen F-Securen asennustiedoston voit ladata myös netistä, esim. äffän omilta sivuilta tai sitten download.comista.
http://download.cnet.com/F-Secure-Intern...4-10205368.html
Selaamalla tuota sivua hieman alaspäin löytyy kohta Previous Versions ja siinä laatikko Select a version mikäli koneellasi on nyt joku vähän vanhempi versio.
F-Securen sivuilta en nyt vanhempia versioita löytänyt kuin uusin 2010.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
|
Route
Junior Member
|
11. syyskuuta 2009 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tässä on vain 4 x 4 eli: (esimerkki) 39fj-2mrd-8dha-sl31
Eli ei olekkaan tämä?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. syyskuuta 2009 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm, kuinka vanha versio on kyseessä? Ainakin 2008-2010 tuo on viisiosainen, voi mennä vieläkin kauemmas ajassa. Niin ja onko kyseessä Antivirus, Internet Security vai Client Security? Noissa voi olla versiokohtaisia eroja.
Googlella en ihan äkkiä löytänyt tarkkaa ohjetta missä päin Lisäasetuksia se pitäisi tarkalleen ottaen näkyä. Enkä ulkoakaan muista vaikka äffää olenkin käyttänyt jonkin verran.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Route
Junior Member
|
11. syyskuuta 2009 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
F-secure client security ja ilmeisesti 2007.
|