User Käyttäjä Salasana  

perjantai 18.7.2025 / 12:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hukassa 5g kiintolevystä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hukassa 5G kiintolevystä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Elina_60
Junior Member
_
10. syyskuuta 2009 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin..Mun läppärissä on 80G kovalevy ja mun tuttu laitto siihen Linuxin ja mä menin osioimaan tai itse asiassa yritin laittaa ensin kokonaan kaikki yhdeksi GPartide:llä et olisin myöhemmin laittanu pienemäksi sillä seurausella et se linux hävis ja kovalevyltä katos 5G. Yritin laittaa Acer XP käyttistä mut se sanoo et Error 17 kun se yrittää käynnistää kovlevyltä XP:tä (sain sen XP asennettuu mut se ei buuttaa). Miten löydän tuon Linuxin et saan sen pois. Voisko se olla files systemissä unionfs mut miten saan sen pois?? mulla on Puppy cd miltä yritä tehdä. Kiitos
Moderator

7 tuotearviota
_
10. syyskuuta 2009 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lueppas mitä säännöt sanovat otsikoinnista, sen pitäisi olla ongelmaa kuvaava joten muokkaappas otsikkosi kuvailevammaksi alareunasta löyvällä "Muokkaa viestiketjun otsikkoa" -napilla.

Kaameli
Member
_
10. syyskuuta 2009 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jannejt:
Lueppas mitä säännöt sanovat otsikoinnista, sen pitäisi olla ongelmaa kuvaava joten muokkaappas otsikkosi kuvailevammaksi alareunasta löyvällä "Muokkaa viestiketjun otsikkoa" -napilla.
On melkoisen off topic mutta täytyy sanoa että teillä on käytössä kummallisin foorumi softa jonka olen nähnyt. Minulla meni viikko löytää edit nappi ja nyt parin kuukauden ja tämän viestin jälkeen löysin mahdollisuuden korjata myös otsikkoa. :) Jotenkin oudosti ripoteltu asiat sinne tänne osa ikoneina ja osa tekstinä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. syyskuuta 2009 @ 17:24

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
10. syyskuuta 2009 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Silmät päähän niin kaikki löytyy.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Elina_60
Junior Member
_
11. syyskuuta 2009 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen pahoillani jos en ole toiminut sääntöjen mukaisesti.
Moderator

7 tuotearviota
_
14. syyskuuta 2009 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sinulla XP:n asennus-cd:tä? Vaikuttaisi siltä että siellä on linuxin bootloaderin (grubin) jäänteet ja se mbr pitäisi kirjoittaa windowsin omalla bootloaderilla. Jos sinulla on siis levy niin käynnistä windowsin asennus sillä mutta älä valitse "windowsin asennus" vaan valitse "palautuskonsoli" tms, joka avaa sinulle komentorivin, kokeile siellä komentoa "fixmbr"
tuolla kuvia tapahtumasta: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946

Jos tämä ei auta, helpoimmalla pääsisit kun aloittaisit xp:n asennuksen cd:ltä ja asennuksessä poistaisit kaikki osiot ja loisit yhden osion XP:lle.

Jos saat xp:n käyntiin niin ohjauspaneeli -> järjestelmätyökalut -> tietokoneen hallinta -> levynhallinta pääset poistamaan osioita ja vaikka windowsissa sitten tutummilla työkaluilla hoitamaan ne linux osiot sieltä pois. Tosin et voi sieltä yhdistää kaikkia yhdeksi osioksi mutta käyttämällä hakua löydät windows ohjelmia ntfs osioiden yhdistämiseksi.

Mainos
_
__

_
Elina_60
Junior Member
_
15. syyskuuta 2009 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos.. mä yritin Acer palautus levykkeellä mut ei onnistunu. täytyy löytää XP cd jostain ja asetaa se..
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hukassa 5g kiintolevystä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy