Firefox 3.5.3 osoitepalkin ongelma
|
|
varjo66
Newbie
|
11. syyskuuta 2009 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Yritin kysellä tästä asiasta jo kaveriltani, joka tietää asioista aika paljon, mutta ongelma ei ratkennut..
Käytössä on siis otsikon mukainen versio ff:sta, mutta ongelma on osoitepalkin kanssa.. haluaisin siis, että mennessäni esim. mtv3:n sivustolle ja klikattuani paria linkkiä siellä, esim. sää- ja viihde-osioita, nuo kyseiset linkit tulisivat jatkossakin näkymään kun vierailen ko. sivustolla. Ongelma on siis se, että nyt kun alan esim. ko. sivustolla edellisenä päivänä vierailtuani kirjoittaa osoiteriville sitä mtv3..-kohtaa, niin siihen ei tule mitään muita vaihtoehtoja kuin tosiaan se mtv3.fi, kun haluaisin että ehdotuksina olisi myös mtv3.fi/saa tai mtv3.fi/viihde, jos olen niilläkin sivuilla kerran edellisenä päivänä käynyt.
Latasin Old location bar - add onin selaimeen, mutta se tuskin vaikuttaa asiaan.. olen myös käynyt katsomassa about:config -sivulla että tiettyjen asetusten pitäisi olla oikein, esim. browser.urlbar.matchOnlyTyped -kohdassa true.. ainakin kaveri sanoi että tuon pitäisi vaikuttaa asiaan..
Toivottavasti joku tietää missä vika ja osaa auttaa, koska mulla lähtee järki tuon asian kanssa!! :D
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. syyskuuta 2009 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
FireFoxin Työkalut --> Asetukset --> Tietosuoja-välilehti. Vaikuttaako mitään, jos laitat tuon punaisella kehystetyn kohdan samalla tavalla kuin tuossa kuvassa on?

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
varjo66
Newbie
|
11. syyskuuta 2009 @ 18:03 |
Linkki tähän viestiin
|
No ei auttanut, tuohan se oli ensimmäinen mitä kokeilin.. ja oon kokeillut varmaan kaikkia muitankin vaihtoehtoja ihan vaan ff:n perusaseutksista.. :/ ja siksi siis myös ihmettlen että miksei hae kaikkia käytyjä sivuja, vaikka toi tietty kohta on valittu.. osoitepalkkiin kirjoitettaessa se ei siis myöskään hae kirjanmerkeistä mitään, kokeiltu on :(
|
Member
9 tuotearviota
|
11. syyskuuta 2009 @ 19:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti varjo66: ...tiettyjen asetusten pitäisi olla oikein, esim. browser.urlbar.matchOnlyTyped -kohdassa true..
Ymmärtääkseni juuri kyseinen asetus estää osoitepalkin haut historiasta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MozillaZine<-linkki: This setting will prevent the drop-down autocomplete from displaying entries from your bookmarks/history (unless they have been specifically typed into the location/url bar).
Eli historiatietoja/vierailtuja sivuja ei haeta, vaan pelkästään kokonaan osoitepalkkiin kirjoitetut osoitteet haetaan. Kokeilisin tässä tapauksessa muuttamaan tuon asetuksen falseksi.
|
varjo66
Newbie
|
11. syyskuuta 2009 @ 21:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ollut silläkään vaikutusta asiaan.. siis sillä, että onko tuo asetus true vai false.. :/ vai pitääkö koko kone käynnistää uudestaan sen jälkeen? Ff:n olen kyllä käynnistänyt.. ei vaikutusta
|
varjo66
Newbie
|
1. lokakuuta 2009 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö kukaan osaa auttaa tässä ongelmassa?? Se suututtaa ihan tosissaan, kun osoitepalkille kirjoitettaessa se ei ala edes ehdottaa joskus osoiteriville kopioituja osoitteita.. argh!
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
1. lokakuuta 2009 @ 21:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa-a. Paha mennä sanomaan mitään, mutta löytyisikö tuosta ketjusta jotain vinkkejä:
http://murobbs.plaza.fi/uutisaiheet-arti...-julkaistu.html
Ketju on sen verran pitkä, etten käynyt kahlaamaan sitä läpi kun tuo Muron haku taas näytti oikuttelevan, pistän viestiä/editoin tätä jos siitä jotakin löydän.
GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
|
Member
9 tuotearviota
|
1. lokakuuta 2009 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Luinpa tuossa ihan ajatuksella ensimmäisen viestisi aiheesta ja huomasin että mainitsemasi Old Location Bar -lisäosahan muuttaa osoitepalkin toimintaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Add-ons for Firefox: FEATURES:
►Only match's the URL, not the description (Firefox 3.5 and up)
►URL Bar displays the old way
►Doesn't look through your Bookmarks or History
►Only matches what you type, doesn't guess
Kokeile disabloida ko. lisäosa ja kokeile tämän jälkeen osoitepalkin toimintaa.
|
Mainos
|
  |
|
varjo66
Newbie
|
1. lokakuuta 2009 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti -iGoR-: Luinpa tuossa ihan ajatuksella ensimmäisen viestisi aiheesta ja huomasin että mainitsemasi Old Location Bar -lisäosahan muuttaa osoitepalkin toimintaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Add-ons for Firefox: FEATURES:
►Only match's the URL, not the description (Firefox 3.5 and up)
►URL Bar displays the old way
►Doesn't look through your Bookmarks or History
►Only matches what you type, doesn't guess
Kokeile disabloida ko. lisäosa ja kokeile tämän jälkeen osoitepalkin toimintaa.
Ei auttanut sekään :( kaverillani on käytössä oldbar ja hänellä on käsittääkseni samat asetukset kuin minulla, ja silti hänellä toimii, minulla ei. Mietinkin nyt, voiko siellä jossain about:config-kohdassa olla kuitenkin jotain väärin, mikä aiheuttaa ongelman..??
|