Elikkäs pitäisi saada vista asenettua uusiks koneeseen ja kone formatoitua kun on virus päässy iskemään, mutta kun koitin bootata vistaa (aidosta) dvd:stä niin mitään ei tapahtunut vaan kone vaan jatkoi suoraan bootin ohi ja meni windowssiin sisälle. Tsekkasin biossista ja buutti järjestys oli oikein eli cd/dvd asema ekana sitten oli hd ja sitten floppy poistin vielä hd:n ja floppyn varmuuden vuoksi. Sitten koitin f8 näppäimellä pakottaa buutin, joka onnistui, mutta väitti ettei asemassa ole levyä? Koitin myös toiselta koneelta, jossa xp asenettunna ja ei sekään tunnistanut vistan levyä? Levyn pitäis olla ihan kunnossa, koska se toimii toisesta koneesta, jossa xp, mutta mun tässä missä vista se ei toimi edes sisällä vistassa ollenkaan? Vika ei ole dvd-asemassa, koska muut randomit dvd:t toimii siinä ilman mitään ongelmia? Kenelläkään mitään hajua mikä voisi olla vikana? Kiitoksia etukäteen.
Eihän tuo levy ole mikään itse polttamasi varmuuskopio alkuperäisestäsi?
Kun buuttaat, niin tuleeko näytölle esim. "paina x bootataksesi levyltä"? Tuolla kolmannella koneella jossa on XP, niin koititko levyä Windowsissa vai buutissa?
Ei ole varmuuskopio vaan ihan aito tekele ja kolmannella koneella koitin windowsissa en buutissa. JA ei tulee mitään paina x bootataksesi levyltä ilmotusta vaan kone menee vaan suoraan sisälle windowsiin
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MaNNe-: Ei ole varmuuskopio vaan ihan aito tekele ja kolmannella koneella koitin windowsissa en buutissa. JA ei tulee mitään paina x bootataksesi levyltä ilmotusta vaan kone menee vaan suoraan sisälle windowsiin
Siis tuon toisen XP ei löytänyt levyä, kun se olis asemassa? Se ei siis löytänyt levyä, eikä siltä löytynyt ollenkaan tiedostoja? Ja ko. asema tuki tuon levyn tyyppiä (jota et sanonut).
Onko kyseinen levy toiminut aiemmin ja se on aivan varmasti aito?
Voi olla mahdollista että levy on vioittunut. Tällöin tarvitset uuden/toisen asennuslevyn tai palautuslevyn, riippuen siitä kumpi se sinun mainitsematon levysi on.
Konepaketin mukana tulevista palautuslevyistä vastaa se OEM -valmistaja, ja itse asennnustiedostot ovat kiintolevyllä. OEM -valmistajan kokolevystäkin vastaa se valmistaja ja muista levyistä vastaa myyjä/itse isopaha mikrosoft. Tietysti jälkimmäisessä tilanteessa olet jo varmaan kertaalleen tuota levyä käyttänyt, joten kukaan sitä ei varmaankaan korvaa.
Tietystikkään tuota asennusmediaa ei tarvitse käyttää. Jos se on kokoasennus, mikä tahansa saman Windows version asennuslevy käy (Bundle|BIT|LANG -sama), kunhan sinulla on levyn avain. OEM levyissä joissa key on levyn mukana, on samalla tavalla, ainoa että tarvitset sen avaimen tuolta levyltä. Palautuslevyjen kohdalla, jossa palautus tehdään itse kiintolevyn osiolta, no, tuolloin yleensä koko levyä ei tarvita.
Ok, eli kyseessä on joku OEM System builder paketti. Eli aikoinani sain tämän kaupan päälle, kun koneen ostin, muuten en ois vistaan koskenutkaan. Levyä olen kerran aiemmin käyttäny kun forkkasin koko koneen ja sillon toimi ihan moitettaa eli en oo dvd-asemaa vaihtanu / mitenkään siihen sen jälkeen koskenut eli pitäis olla ihan kunnossa.
Levy on myös ollu koskemattona paketissa et itse en ainakaan ole sitä tuhonnut ja kun kerran se sillä toisella koneella (xp) sen windowsissa suostus lataamaan niin ei pitäis mitään vikaa olla.
Eli mulla 2 konetta toisessa xp toisessa vista. xp kone lukee windowsissa levyn muttei sekään suostu siitä buuttamaan. Vista kone ei lue levyä ollenkaan tai koittaa kovasti lukea, muttei sitä tunnista. Eikä myöskään suostu sillä buuttammaan. DVD-asemassa ei pitäisi vikaa olla koska tossa just koitin yhtä random dvd:tä ja se tuntus sen hyvin lukevan? Ja ko. vista levy on aiemmin buutannu ihan mainiosti. Voin vielä koittaa jotain muita dvd levyjä, koska ei tuu itellenni muuta mieleenkun, että dvd asemassa ois jotain vikaa.
Ongelma ratkottu eli dvd-asemassa on näköjään vikaa, koitin siinä vielä muutamaa randomi dvd:tä ja huomasin, että kaikki DVD:t ei toimi, vaikka ovat ennen toimineet. Onko se ny dvd asema kokonaan paskana vai onko mitään tehtävissä?