User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 05:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > videon koodausongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videon koodausongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jorma69
Member
_
8. huhtikuuta 2004 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun koodaan TMPGEnc:ooderilla leffaa mpegiksi, on yhdessä leffassa jotain virheitä mihin se sitten jumittuu kun koodaa. Voiko näitä virheitä ohittaa TMPGEncoderin asetuksista?
pede
Member
_
8. huhtikuuta 2004 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jonkinverran törmännyt siihen että välillä jumittuu, ta i ohjelma on kaatunut. Itse olen joskus käyttänyt tuota noise reductionia, ja joskus jopa tuolla high quality tms.. en kyllä ole päässyt selville vaikuttavatko mitään. Viime aikoina olen ajanut 2-passilla ilman noita ja jos filu on jumittanut tai ohjelma kaatunut, laitan uudelleen koodaamaan. sarjapätkään menee normaalisti mun koneella 1,5-2,5 h. jos nuo molemmat noise filtterit päällä jopa 20h. nyt en tee tuota yhtä paljon kuin ennen, koska hankin dvd-soittimen joka soittaa suoraan DivXää. tosin siinäkin jotkut filut jotka menevät tietokoneella katsoen koneella ok, jumiutuvat.

itse ajaisin sen vain pari kertaa uudestaan.
Senior Member

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2004 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kyseessä muunnos DivX/XviD -> MPEG? Siinä tapauksessa kannattaa vaikkapa avata se avi-tiedosto Nandubissa ja vilkaista onko siinä blokkeja hajalla.

Sitten vaan direct stream copyt uuteen tiedostoon ja pitäisi taas avi:n olla kunnossa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2004 @ 10:03

pede
Member
_
8. huhtikuuta 2004 @ 21:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
väänsin tuon nandubajon yhdellä filulla joka oli kiukutellut, eli 24_3x17.. se oli jämähtänyt muutaman kerran tuohon ihan alkuun 2 passissa. noin 800kiloa teki mpegfilua ja jämähti herjaan. sama filu oli rauta divxsoittimella jäänyt sinne 8 minuuttin. en tiedä oliko filussa vai poltossa vikaa.

nandubin ajon jälkeen eka tmpgenc ajo jäi herjaan 1 passin jälkeen (kohtuullisen tavallista). toinen menikin sitten läpi ok,paitsi että herja lopussa (kohtuullisen tavallista) joka ei kuitenkaan häiritse, kun mpeg filu on jo tehty.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2004 @ 21:16

Mainos
_
__

_
johnspawn
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2004 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä kaatuilu johtui puutteellisista codekeista. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/78858
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > divx, xvid ja muut mpeg-4 -formaatit > videon koodausongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy