User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 21:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > todella hidas kone ja documents and settings kansio jumittaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Todella hidas kone ja Documents and Settings kansio jumittaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
illegalll
Newbie
_
6. lokakuuta 2009 @ 22:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt tässä kuukauden aikana kone on hidastunut aivan valtavasti. Oon siivoillut konetta Ccleanerilla, eheyttänyt levyn, skannannut enssin AVG:llä, sitten vaihdoin Antiviriin ja nyt olen skannaillut sillä. Tämän lisäksi mulla on koneessa palomuurina ZoneAlarm.

Käynnistyksessä mulla on vaan neljä ohjelmaa, jotain windowsin ohjelmia ja virustorjunta ja palomuuri. Käynnistys on silti hidasta. Tehtävienhallinnasta olen yrittänyt spottailla raskaita ohjelmia, eikä siellä juurikaan muuta ole, kuin miljoona svchost.exeä.

Käyttöjärjestelmähän on siis vanhaa XP Professional. Service Pack kolmosella varustettuna. Muistia mulla on giga ja prossu on aika hyvä. En nyt pysty tarkistamaan sitä kun näköjään Everest kadonnut jonnekkin. Mulla on kaks kovoa, ja sillä missä on windows on aika paljon tyhjää tilaa.

Tämän lisäksi mulla on jo pidempään ollut koneessa ongelmana se, että jos yritän mennä Documents and Settings -kansioon. Kone melkein kaatuu ja kestää pitkään ennenkuin mut suostutaan päästämään sinne. Mulla on järjestelmänvalvojan oikeudet ja tämän mun tilin lisäksi, tässä koneella on toinen, rajoitettu tili, muille perheenjäsenille.

Neuvokaa jos pystytte ja kyselkää lisää informaatiota.
Senior Member
_
7. lokakuuta 2009 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla kuvien,avien yms esikatselun vioittuminen:

Hi anonymous, many tks, I found it and here?s the text for anyone else who
may have the same problem sometime. ?Windows XP Explorer has
a 'feature' to provide a preview in the Details box on the left of
the file you have selected, if it?s supported. Image files,
HTML pages, video clips, MP3s, etc are all previewed
(even with the folder view open).
If you have a large movie clip and it either is corrupt
(ie. no index from a partial download) or it uses an unsupported codec,
then Explorer tries to load
the whole file. This can slow your computer a lot and prevent

deleting/renaming/moving/etc the file until it?s finished.
Simply do the following steps:
1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove image preview, type and hit enter
regsvr32 /u shimgvw.dll
3) To readd image preview, type and hit enter
regsvr32 shimgvw.dll
4) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll
5) To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll

Jos asennus on "vanha" niin korjausasennus tai uudelleen asennus voi olle paras ratkaisu.

illegalll
Newbie
_
7. lokakuuta 2009 @ 16:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta mulla on tosiaan kaks kovalevyä ja toisellakin on mediatiedostoja, niihin pääsee käsiksi ihan hyvin.

EDIT:// kokeilin tuota, mitä tuossa ylemmässä neuvottiin, ei auttanut... Documents and settings kansio empii silti. Seuraavaksi poistan koneelta kaikki muiden käyttäjien tiedot ja sitten jossei auta niin asennan SP3:sen uudelleen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. lokakuuta 2009 @ 16:30

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > todella hidas kone ja documents and settings kansio jumittaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy