User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 18:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 päivitys ja formatointi apua
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows 7 päivitys ja formatointi apua
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie

1 tuotearvio
_
17. lokakuuta 2009 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Olis tarkoitus nyt formatoida kone ja laittaa siihen Windows 7, mutta olisi muutama kysymys.

Eli mulla on HP:n pakettikone jossa on Win XP Media Centteri, mutta koneen mukana ei tullut Windowsin asennuslevyä, eli onnistuuko formatointi ilman asennuslevyä? Koneessa on 2 asemaa (C: ja D:) ja toinen (D:) on vain 7Gt ja kun yritän avata sitä tulee teksti:

"Uudelleen asennusosio
Varoitus !

Tällä kiintolevysi alueella (tai osiossa)
on tiedostoja, joita on käytetty järjestelmäsi
uudelleen asentamista varten

Älä koskaa poista tai muuntele näitä tiedostoja.

Jokainen tämän osion muuntaminen saattaa estää
järjestelmän myöhemmän uudelleen asentamisen."

Mutta mun ei tarvitse saada enää XP:tä tähän ja eikö tuo asema näissä pakettikoneissa ole juuri uudelleen asentamista varten. Mutta pystynkö ja pitääkö mun formatoida myös tuo asema ja onnistuuko se?

Sitten olis vielä kysymys itse Windows 7:stä. Ajattelin ehkä ensvuoden puolella ostaa uuden koneen johon pistäisin sitten Win7 tästä koneesta, mutta onnistuuko ilman suurempaa säätämistä. Lähinnä ajattelin jotain aktivointi juttuja.

Tiivistetään nyt vielä jos joku ei jaksa lukea koko juttua

1. Kuinka formatoin Win XP Media Centterin ilman asennuslevyä?

2. Mitä teen tälle "Uudelleen asennusosiolle" eli D: asemalle, koska en pääse käsiksi tiedostoihin mitä on sisällä. Mutta voinko formatoida sen silti?

3. Kuinka asennan Win7 koneesta toiseen? Siis että pitääkö mun kysellä jotain aktivointi koodeja sitten?

Sori mahd. typoista ja pitkästä viestistä, mutta toivottavasti joku jaksaisi auttaa.
heikki75
Senior Member
_
18. lokakuuta 2009 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows 7:n asennus http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-..._asennus-804865

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Latarus:
1. Kuinka formatoin Win XP Media Centterin ilman asennuslevyä?
Windows 7:n asennuslevyllä.
- käynnistä tietokone 7:n asennuslevyltä
- valitse "Mukautettu (kokeneet käyttäjät)"
- valitse "Asema-asetukset" > "Poista", "Alusta", "Uusi", "Laajenna"

2. Mitä teen tälle "Uudelleen asennusosiolle" eli D: asemalle, koska en pääse käsiksi tiedostoihin mitä on sisällä. Mutta voinko formatoida sen silti?
D: osiolla on XP Media Centterin palautusasennuksen tiedostot. Tietokoneen käynnistyessä pääsee asetuksiin joissa saa poltettua palautuslevyt, joilla saa palautettua käyttöjärjestelmän tehdasasennuksen tietokoneeseen.

Windows 7:n asennuslevyllä poista molemmat osiot. Sitten valitse 7:n asennus jolloin varaamaton tila automaattisesti alustetaan ja 7:n asennus alkaa. (Tai ennen asennuksen valitsemista klikkaa "Uusi" jos haluat tehdä varaamattomasta tilasta kaksi tai useamman osion.)

3. Kuinka asennan Win7 koneesta toiseen? Siis että pitääkö mun kysellä jotain aktivointi koodeja sitten?
7:n OEM-version saa asentaa vain siihen koneeseen mihin asennus on ekana suoritettu.

7:n RETAIL-version saa asentaa myös uuteen koneeseen, kunhan sen ekana poistaa vanhasta koneesta.
Newbie

1 tuotearvio
_
18. lokakuuta 2009 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos heikki75 nopeasta ja hyvästä vastauksesta =)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows 7 päivitys ja formatointi apua

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy